Chłodzenie-problem zgłupiałem-Zrobione!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
oki ,postaram sie szybko nakreślic problem z jakim sie borykam i nie za bardzo wiem juz jak to ugryść, moze od poczatku jak kupowałem samochód własciciel mnie poinformował ze zepsuty jest czujnik tem.wskazujący na desce ,podczas prac został on wymieniony na nowy i oki wskazuje tepm na desce,tyle ze dość wysoką ,ponad to nie załaczał sie wentylator przy temp według wskazań czujnika takiej ze dawno powinien sie włączyc i chłodzic, znajomy elektryk kazał mi sprawdzic czy działa na krótko- no i działa czyli oki musiałbyc walniety termowłącznik, no i oki wymieniłem dzis termowłacznik przy okazji zastanawiałem sie czy czasem nie jest walniety termostat i silnik nie chodzi na małym obiegu , wymieniłem tez dzis termostat i co i nic.bez włączonego wentylatora na krótko temp silnika dośc szybko osiąga na wskazniku lliterke N czyli dosc wysoką temp, po spięciu na krótko wentylatora opada i utrzymuje się miedzy R a O ,czyli -+ w połowie co by odpowiadało na oko temperaturze pracy,normalnej a nie z pracującym non stop wentylatorem, dodam że w silniku 1,4 aby uzyskac na wskazniku połowe moncno musiałem go grzac ale i tez włączał się wentylator i szybko schładzała a tu ZONK i za boga niewiem jak to ugryśc,wszystkie przewody drożne , czunik ,mtermowłącznik ,termostat nowe, ma ktos jakieś sugestie???????


[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2007-03-21 15:17:39 ]
  
 
moze pompa jakas malowydajna
  
 
Cytat:
2007-03-19 19:37:25, borys pisze:
moze pompa jakas malowydajna


nowa pompa,wszystko nowe!!!!!!!!!!
  
 
Tez jestem po wymianie czujnika na wskaznik. Po tym w jezdzie po miescie to wchodzi na L i wlacza sie wentylator a nieraz jak sa duze korki to juz prawie dotyka czerwonego paska. Wymienilem termostat ale nic to nie dalo. Jak otwieram maske to para nie leci wiec olalem sprawe, a niech sie grzeje mam to gdzies.....az wybuchnie hehehe Postanowilem sie tym nie przejmowac. Wiem ze to zadna pomoc ale wiedz ze nie jestes sam i ja tez nie wiem co juz mam gryzc w tym fordziku zeby bylo ok.
  
 
hmmm to moze silnik nie ma odpowiedniego smarowania i dlatego sie przegrzewa? hi hi
a moze wina jest po stronie zegarow i one zle wskazuja po prostu
  
 
A załacza ci sie wentylator ??
ja miałem tak ze wskazowka zle pokazywała - po właczeniu zapłonu juz lekko do gory uciekała a wetylator wlanczal sie dopiero jak na czerwone pole wchodziło - przestraszyłem sie i pojechałem do elektyraka! Zaczoł gazował i gazował skali juz brakowało i dopiero sie właczył wentylator, sprawdził temperature cieczy i była odpowiednia - około 98 C - włanczał sie wetylator! Temperatyre sprwdzał tak ze przyłozył jakis czujnik do rury (chyba jego wynalazek) i mu pokazało temp! Moze masz zle wyskalowany wskaznik od temp - piszesz ze po zapaleniu szybko idzie do gory, prz tej pogodzie zanim zacznie wzrastac wskazowka to sporo musze gazowac!
  
 
zegarach tez myslałem ale ,nie grzebałem przy nich, jak był wsadzony 1,4 wszystko było oki,
  
 
tylko ze w 1,4 moze byc inny czujnik temperatury (o innej opornosci) i juz sie bedzie ten tego
  
 
ja mysle ze to zegary - u mnie tez raczej te rs- owskie nie sa orginalne i dlatego tak wskazowka wariowała moze na 2.0 jest troche inaczej wyskalowane, albo jest inny czujnik! Po sprwdzeniu temp przez mechanika sie nie przejmowałem a jak zmieniałem tarczne to sobie ustawiłem wskazowe tak jak ma byc czyli lekko ponad połowe jak sie wentylator załancza i jest git!
  
 
Cytat:
2007-03-19 19:58:20, borys pisze:
tylko ze w 1,4 moze byc inny czujnik temperatury (o innej opornosci) i juz sie bedzie ten tego


BORYS ale czujnik jest do 1,8 a zegary od 1,4 moze w tym tkwic problem???/ w zegarach?????
  
 
raczej nie nie chce mi sie wierzyć żeby do róznych silników inne zegary montowali to tak jak z obrotomierzem we wszystkich jest taki sam tak mi się wydaję
  
 
Ide podpiąc zegary z rsa zobaczymy co bedzie się dziać
  
 
RemikGT
gdzie kupiłeś ten termowłącznik?
mówisz o tym wkręconym pionowo w termostat z okrągła wtyczka i małym dziubkiem ??? ten co daje sygnał do kompa ze się grzeje
mam problem z kupnem tego! owszem maja w aso ale wiemy jak jest...
  
 
Cytat:
2007-03-19 20:24:15, kace pisze:
RemikGT gdzie kupiłeś ten termowłącznik? mówisz o tym wkręconym pionowo w termostat z okrągła wtyczka i małym dziubkiem ??? ten co daje sygnał do kompa ze się grzeje mam problem z kupnem tego! owszem maja w aso ale wiemy jak jest...


nie!nie o tym mówie ,za właczenie wentylatora jest odpowiedzialny ten na przewodzie wody (gruby)
po przełozeniu zegarów to samo, na postoju bez podłączonego wentylatora po przejechaniu ilus tam kiedy wskazówka jest gdzieś tak w połowie do maxa potrzebowałem moze z 4 minuty trzymajac go na 4500 obr. Oczywiście wentylator sie nie włączył, ech siedze i myśle,czy kolejny nowy czujnik kupic,jak w srode nie rozgryzie tego elektryk to juz niwiem co dalej, i jaki ekolejne sugestie??????
pompa nowa .zegary oki, termostat vernet, termowłacznik vernet,,czujnik eps,help me!!!!!!!!!
  
 
dodam ze płyn kiedy wskazówka była prawie na czerwonym plu nie gotował się
  
 
to jak zalujesz ze to nie RSes?
przyznaj sie oficjalnie

tak na odleglosc to ci nei pomoge -miernik w dlon i do dziela
  
 
Cytat:
2007-03-19 20:59:56, borys pisze:
to jak zalujesz ze to nie RSes? przyznaj sie oficjalnie tak na odleglosc to ci nei pomoge -miernik w dlon i do dziela


nie no wiesz ja zawsze załowałem ze nie udało mi sie yrysa trafic,ale ciesze sie z tego ze udłało mi sie 130pesowego xra, bo niewiem czy wiesz dzwoniłem kilka dni wczesniej do kolesia co miał 105 psów ,ale na szczęscie ktos go kupił, a wracając do tematu to jestem głupi i chyba jednak poczekam do srody az mój kolega( dzis mnie wyrzuciła z warsztatu) wszystko sprawdzi a ja chyba w akcie despracji kupie jutro jeszcze jeden czujnik
  
 
Trzeba zwrócić baczniejszą uwagę na dobór czujników temperatury i termostatu. Z tego co się orientuje termostaty występują w kilku wartościach temperatury. Włącznik wentylatora będzie raczej z jednym zakresem ale być może że są różnice między wersjami Escortów. Czujnik temperatury na desce też powinien być dobrany do odpowiedniej wersji.

Reasumując. Wydaje mi się że nie ma znaczenia to co wskazuje czujnik temperatury na desce, ma on raczej charakter poglądowy. Najistotniejsze jest to aby termostat otwierał sie na duży obieg wcześniej niż załączy się wentylator. Nie wspomnę już o tym że najważniejsze aby czujnik załączający wentylator był 100 % sprawny jak nie chcesz zatrzeć silnika.
  
 
Cytat:
2007-03-19 21:05:16, R_O_Y pisze:
Trzeba zwrócić baczniejszą uwagę na dobór czujników temperatury i termostatu. Z tego co się orientuje termostaty występują w kilku wartościach temperatury. Włącznik wentylatora będzie raczej z jednym zakresem ale być może że są różnice między wersjami Escortów. Czujnik temperatury na desce też powinien być dobrany do odpowiedniej wersji. Reasumując. Wydaje mi się że nie ma znaczenia to co wskazuje czujnik temperatury na desce, ma on raczej charakter poglądowy. Najistotniejsze jest to aby termostat otwierał sie na duży obieg wcześniej niż załączy się wentylator. Nie wspomnę już o tym że najważniejsze aby czujnik załączający wentylator był 100 % sprawny jak nie chcesz zatrzeć silnika.



dzieki ale pomogłeś
kolego dzieki ale o tym ja wiem
a dobrane są dobrze wszystkie czuniki i termostat
  
 
Temat wskaznika na desce był wiele razy i przewodu z fajeczka tez ! Zapewne jest to przewod koloru brazowego i dobrze ktos napisał jest luzny i zbedny nie ma byc nigdzie podpiety !
Czujnik odpowiadajacy za wskazania na desce jest pod termostatem tzn u jego dołu troszke go zasłania gumowy waz!
koszt nowego czyjnika to okolo 18 zł podroba ale polecam orginał bo w podrobce moze byc inna rezystancja i przekłamuje troszke !
Przy wymianie owego czujnika dobrze jest spuscic czesc płyny chlodzacego bo po wykreceniu czujnika napewno sie bedzie lało to tyle pozdrawiam !