| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 19:35:34 oki ,postaram sie szybko nakreślic problem z jakim sie borykam i nie za bardzo wiem juz jak to ugryść, moze od poczatku jak kupowałem samochód własciciel mnie poinformował ze zepsuty jest czujnik tem.wskazujący na desce ,podczas prac został on wymieniony na nowy i oki wskazuje tepm na desce,tyle ze dość wysoką ,ponad to nie załaczał sie wentylator przy temp według wskazań czujnika takiej ze dawno powinien sie włączyc i chłodzic, znajomy elektryk kazał mi sprawdzic czy działa na krótko- no i działa czyli oki musiałbyc walniety termowłącznik, no i oki wymieniłem dzis termowłacznik przy okazji zastanawiałem sie czy czasem nie jest walniety termostat i silnik nie chodzi na małym obiegu , wymieniłem tez dzis termostat i co i nic.bez włączonego wentylatora na krótko temp silnika dośc szybko osiąga na wskazniku lliterke N czyli dosc wysoką temp, po spięciu na krótko wentylatora opada i utrzymuje się miedzy R a O ,czyli -+ w połowie co by odpowiadało na oko temperaturze pracy,normalnej a nie z pracującym non stop wentylatorem, dodam że w silniku 1,4 aby uzyskac na wskazniku połowe moncno musiałem go grzac ale i tez włączał się wentylator i szybko schładzała a tu ZONK i za boga niewiem jak to ugryśc,wszystkie przewody drożne , czunik ,mtermowłącznik ,termostat nowe, ma ktos jakieś sugestie???????
[ wiadomość edytowana przez: RemikGT dnia 2007-03-21 15:17:39 ] |
borys KOMBIca Konin | 2007-03-19 19:37:25 moze pompa jakas malowydajna ![]() |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 19:40:32
nowa pompa,wszystko nowe!!!!!!!!!! |
borys KOMBIca Konin | 2007-03-19 19:47:26 hmmm to moze silnik nie ma odpowiedniego smarowania i dlatego sie przegrzewa? hi hi
a moze wina jest po stronie zegarow i one zle wskazuja po prostu ![]() |
Daffy był Ford Escort jest ... Tarnów/Rzeszów | 2007-03-19 19:48:37 A załacza ci sie wentylator ??
ja miałem tak ze wskazowka zle pokazywała - po właczeniu zapłonu juz lekko do gory uciekała a wetylator wlanczal sie dopiero jak na czerwone pole wchodziło - przestraszyłem sie i pojechałem do elektyraka! Zaczoł gazował i gazował skali juz brakowało i dopiero sie właczył wentylator, sprawdził temperature cieczy i była odpowiednia - około 98 C - włanczał sie wetylator! Temperatyre sprwdzał tak ze przyłozył jakis czujnik do rury (chyba jego wynalazek) i mu pokazało temp! Moze masz zle wyskalowany wskaznik od temp - piszesz ze po zapaleniu szybko idzie do gory, prz tej pogodzie zanim zacznie wzrastac wskazowka to sporo musze gazowac! |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 19:53:59 zegarach tez myslałem ale ,nie grzebałem przy nich, jak był wsadzony 1,4 wszystko było oki, |
borys KOMBIca Konin | 2007-03-19 19:58:20 tylko ze w 1,4 moze byc inny czujnik temperatury (o innej opornosci) i juz sie bedzie ten tego ![]() |
Daffy był Ford Escort jest ... Tarnów/Rzeszów | 2007-03-19 20:00:09 ja mysle ze to zegary - u mnie tez raczej te rs- owskie nie sa orginalne i dlatego tak wskazowka wariowała moze na 2.0 jest troche inaczej wyskalowane, albo jest inny czujnik! Po sprwdzeniu temp przez mechanika sie nie przejmowałem a jak zmieniałem tarczne to sobie ustawiłem wskazowe tak jak ma byc czyli lekko ponad połowe jak sie wentylator załancza i jest git! |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 20:03:12
BORYS ale czujnik jest do 1,8 a zegary od 1,4 moze w tym tkwic problem???/ w zegarach????? |
cinus Sympatyk FEFK Ford Escort podlasie | 2007-03-19 20:07:06 raczej nie nie chce mi sie wierzyć żeby do róznych silników inne zegary montowali to tak jak z obrotomierzem we wszystkich jest taki sam tak mi się wydaję |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 20:11:39 Ide podpiąc zegary z rsa zobaczymy co bedzie się dziać |
kace escort wuwua | 2007-03-19 20:24:15 RemikGT
gdzie kupiłeś ten termowłącznik? mówisz o tym wkręconym pionowo w termostat z okrągła wtyczka i małym dziubkiem ??? ten co daje sygnał do kompa ze się grzeje mam problem z kupnem tego! owszem maja w aso ale wiemy jak jest... |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 20:56:09
nie!nie o tym mówie ,za właczenie wentylatora jest odpowiedzialny ten na przewodzie wody (gruby) po przełozeniu zegarów to samo, na postoju bez podłączonego wentylatora po przejechaniu ilus tam kiedy wskazówka jest gdzieś tak w połowie do maxa potrzebowałem moze z 4 minuty trzymajac go na 4500 obr. Oczywiście wentylator sie nie włączył, ech siedze i myśle,czy kolejny nowy czujnik kupic,jak w srode nie rozgryzie tego elektryk to juz niwiem co dalej, i jaki ekolejne sugestie?????? pompa nowa .zegary oki, termostat vernet, termowłacznik vernet,,czujnik eps,help me!!!!!!!!! |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 20:58:03 dodam ze płyn kiedy wskazówka była prawie na czerwonym plu nie gotował się |
borys KOMBIca Konin | 2007-03-19 20:59:56 to jak zalujesz ze to nie RSes?
przyznaj sie oficjalnie
tak na odleglosc to ci nei pomoge -miernik w dlon i do dziela |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 21:04:13
nie no wiesz ja zawsze załowałem ze nie udało mi sie yrysa trafic,ale ciesze sie z tego ze udłało mi sie 130pesowego xra, bo niewiem czy wiesz dzwoniłem kilka dni wczesniej do kolesia co miał 105 psów ,ale na szczęscie ktos go kupił, a wracając do tematu to jestem głupi i chyba jednak poczekam do srody az mój kolega( dzis mnie wyrzuciła z warsztatu) wszystko sprawdzi a ja chyba w akcie despracji kupie jutro jeszcze jeden czujnik |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-03-19 21:05:16 Trzeba zwrócić baczniejszą uwagę na dobór czujników temperatury i termostatu. Z tego co się orientuje termostaty występują w kilku wartościach temperatury. Włącznik wentylatora będzie raczej z jednym zakresem ale być może że są różnice między wersjami Escortów. Czujnik temperatury na desce też powinien być dobrany do odpowiedniej wersji.
Reasumując. Wydaje mi się że nie ma znaczenia to co wskazuje czujnik temperatury na desce, ma on raczej charakter poglądowy. Najistotniejsze jest to aby termostat otwierał sie na duży obieg wcześniej niż załączy się wentylator. Nie wspomnę już o tym że najważniejsze aby czujnik załączający wentylator był 100 % sprawny jak nie chcesz zatrzeć silnika. |
RemikGT Sympatyk FEFK Było EVO-jest RS2300 ... Leszno | 2007-03-19 21:11:29
dzieki ale pomogłeś kolego dzieki ale o tym ja wiem a dobrane są dobrze wszystkie czuniki i termostat |