MotoNews.pl
  

Pompa paliwa brak zasilania!?! POMOCY!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich!
Mam wielki dylemat i liczę na wasze sugestie..
Moja Omega A generalnie zasilana jest gazem jednak odpalam ja zawsze z benzyny.. Wczoraj wieczorem podjechałem na stacje gazowa zatankować sie no i stałem w niemałej kolejce.. Kiedy nadeszła moja kolej uruchomiłem silnik po czym ten po chwili zgasł tak jak by skończyło sie paliwo.. Pomyślałem sobie? Jak nic wadliwy czujnik ilości paliwa w zbiorniku zablokował się i zarżnąłem pompę!?!? Dziś rano.. Położyłem sie jednak pod samochodem.. zdjąłem wtyczkę z pompy i okazało się ze do pompy nie dochodzi napniecie.. pomyślałem sobie! Może popsuł sie przekaźnik odcięcia paliwa jaki zakładałam przy montażu alarmu.. Szybo sprawdziłem ze przed wspomnianym przekaźnikiem napięcia brak!
Nie wiem co mam zrobić?!
Bezpiecznik od wtrysku OK! W rozpisce widnieje ze bezpiecznik struje lista i pompa wtryskowa.. ale na Gazie silnik pracuje OK!
Nie wiem? Może Wy wiecie? czy jest jakiś przekaźnik pompy paliwa??? moze to jakaś znana usterka?
Zima idzie i coraz trudniej odpalić z gazu.. już nie mowie o niszczejącej w ten sposobem membranie mieszalnika?
Pomocy!!!!!
  
 
przekaźnik od pompy paliwa znajduję się nad ECU ( przed drzwiami od strony pasażera ( pod schowkiem))- 45 albo 70 zł nowy , nie pamietam. a sprawdzałes czy wychodzi zasilanie po bezpieczniku? ja miałem alarm wpięty pod tylną kanapą i jak alarm się zbiesił i spalił pompę ( nie pytaj jak ), to 3 z kolei podłączyłem przed alarmem - w progu od strony kierowcy. raczej sprawdzałbym od strony alarmu. i proste pytanie - jeźdisz na rezerwie?
odp.tak - kupuj pompy na kilogramy
odp.nie - dbaj żeby było min.15l (~1 kreska) w baku. MIN! a nie dolewaj do 15
  
 
Zawsze staram sie żeby była przynajmniej jedna kreska była..
To bez sensu jeździć na świecącej rezerwie.. Przecież to nic i zmienia i tak musi być i tak.. a ze wiecj!?! Nie rozumiem to..
Nie za bardzo umiem sobie wyobrazić gdzie szukać przekaźnika.. za bezpiecznikiem zdaje sie ze napięcie jest.. a jesli nie ma ups! Co wtedy?? Alarm wpinałem sam wiec wiem gdzie przeciąłem i jestem pewien ze tam jest wszystko oki! Mam wielka nadzieję ze padł ten przekaźnik.. ide szukać.. Rozkładałem kilka razy schowek ale ze tam jest gdzieś przekaźnik?? No nic poszukam! Dzięki za info!!!
  
 
nie w schowku!! uff uff , ale zakręciłem, jest dokładnie za tą kieszenią na brif. eee nie teraz to cię zakręcę
obrazowo:
siedzi pasażer z przodu, obok prawej nogi na "ścianie" ( nie na drzwiach) karoserii jest schowek na brif ( nie ten schowek przed pasażerem), trzeba zdjąć próg od strony pasażera i plastik ten obok nóg pasażera od strony zewnetrznej samochodu ( dobrze też zdjąć prawy nawiew ( nie tylko kratkę ale całą puszke)i osłonę nad nogami pasazera, wtedy jest łatwy dostep do tego plastiku na sciance, jak ją zdejmiesz widzisz srebrną puszkę ( ecu) a nad nią własnie przekaźnik od pompy. ( nie wiem jak było w wersji przed liftingiem ( przed 91), byc może w komorze silnika??
  
 
Juz zlokalizowałem gdzie jest przekaźnik od pompy W komorze silnika nad serwem w pudełeczku.. nr katalogoy 138966
Wcześniej rozebrałem prawą część kokpitu, ale tam znalazłem tylko komputer i sterownik centralnego zamka..
Pozostaje mi już tylko diagnoza czy wspomniany przekaźnik jest popsuty czy nie???
Teraz nie mam czasu gdyż tak sie składa, że dziś obchodzę urodziny
tak wiec wielkie dzięki! I na pewno napiszę jak juz moja pompa zacznie warczeć!!
  
 
Cytat:
Teraz nie mam czasu gdyż tak sie składa, że dziś obchodzę urodziny

no to najlepszego i powodzenia z
Cytat:
diagnoza czy wspomniany przekaźnik jest popsuty czy nie???

  
 
i co zrobiłeś tą pompę ???
  
 
Po 3 latach o ile zrobil, to juz zapomnial jak. Patrz na daty
  
 
Z tego co pamiętam to wywalił w cholere i zrobił czystego gazolota...
  
 
Mam sugestię jeśli przekaźnik jest oryginalny to na korpusie powinieneś mieć oznaczenia styków i ich układ na podstawce. Styk 30 to zasilanie (powinno być na nim napięcie- nie pamiętam czy po kluczyku czy po immbilajserze). Jeśli go nie będzie to trzeba szukać w schemacie skąd przekaźnik bierze zasilanie. Życzę powodzenia
  
 
Aha zapomniałem dodać jeśli zewrzesz styki 30 i 87B to pompa (jeśli jest sprawna) powinna zadziałać. Jesli tak będzie to prawdopodobnie przekaźnik do wymiany.

[ wiadomość edytowana przez: balus dnia 2007-03-22 21:21:22 ]