1,8 16V zaczął dużo palić :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam nastepujący problem. Ostatnio zauważyłem, że mój escort (silnik 1,8 16V 105KM) zaczął trochę przeginać pod względem spalania, mianowicie po zatankowaniu 30 littrów gazu przejechałem raptem 203km co daje średnie 15l/100km i to już drugi raz z rzędu! Zawsze palił mi równe 10l w cyklu mieszanym a terzaz złapałem się za głowe... Po podłączeniu do komputera- zero błędów... Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Przepływomierz, sonda lambda (komputer powinien wykryć uszkodzenie), czy może coś innego?? Dodam, że jesienią byłem na przeglądzie instalacji gazowej i wszystko było ok (instalacja ma rok czasu i jest to Landi Renzo z komputerem) a filtr powietrza wymieniałem 8tyś km temu...
  
 
Cytat:
2007-03-22 13:46:57, crazy_driver pisze:
Mam nastepujący problem. Ostatnio zauważyłem, że mój escort (silnik 1,8 16V 105KM) zaczął trochę przeginać pod względem spalania, mianowicie po zatankowaniu 30 littrów gazu przejechałem raptem 203km co daje średnie 15l/100km i to już drugi raz z rzędu! Zawsze palił mi równe 10l w cyklu mieszanym a terzaz złapałem się za głowe... Po podłączeniu do komputera- zero błędów... Czy ktoś wie co może być tego przyczyną? Przepływomierz, sonda lambda (komputer powinien wykryć uszkodzenie), czy może coś innego?? Dodam, że jesienią byłem na przeglądzie instalacji gazowej i wszystko było ok (instalacja ma rok czasu i jest to Landi Renzo z komputerem) a filtr powietrza wymieniałem 8tyś km temu...


a gdzie tankowałeś??????
moze za ostro dostał mój 15 łyka ja mu daje ostro czadu
  
 
Ale mój styl jazdy się nie zmienił, tankuje tam gdzie zawsze (Orlen) a on pali 1/3 więcej...
  
 
piszesz ze na kompie zero błwedów a instalke jakąmasz ,moze się czas wybrac na regulację i czyszczenie filterka,filtr powietrza kiedy wymieniałeś?????
  
 
a przy pierwszym tankowaniu (jak zaczal wiecej palic) nie odczules spadku mocy lub zmian w zachowaniu auta - mogles trafic na koncowke gazu na stacji i jakiegos syfu ci zalali. Zatka filterek i bedzie palil wiecej.
  
 
wazny jest filterek gazu - mam 1.6 Zetec 16V na LPG 2generacji - na baku przed jego wymiana przejechalem ok 310km,a po wymianie ok 370km... moze jego wymiana w Twoim przypadku tez pomoze

a co do filtra powietrza... to wymieniam po przejechaniu ok 5-6 tys. km - silnik lepiej pracuje...
  
 
niop moj 1,6 też se 15 życzy na miescie- trasa 10 i do tego muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuł
jutro jade na gazownie ale wczescniej zmieniam filtr powietrza
ten już ma ok 7 tys
- ja zawsze tankuje na jet ( to samo co bp)
  
 


Bzdury z tym filtrem gazu. Gaz i tak rozpreza sie w reduktorze. Gdyby mial problem z przeplywem przez filter to z prostej fizyki na tym przewężeniu gaz pobieralby temperature z otoczenia przy rozpręzeniu za fitrem / rzekomą zwężką. Skutkowałoby to zamarzaniem /oszronieniem okolic filtra. Osobiscie nie wymieniam filtra w ogole tj. przecietnie posiadam auto 150 000 km i jakoś pali normalnie. Bzdury z tym filtrem...

A z tym zamarzaniem to nie bajer. RAz majstry od LPG przydusili rurke przed filtrem i zamarzało po chwili jazdy. Oczywiscie wszystko bylo winne tylko nie oni



[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2007-03-26 15:11:47 ]
  
 
A bledow ECU ci nie zarejestruje bo diagnozuje to prawidlowo tylko dla benzynki. Jazda na LPG ma sie nijak do jazdy na beznzynie i calego systemu diagnostyki (dokladniechodzi o pętle sondy). Np. emulator sondy wlasnie ma za zadanie oszwabic ECU ze niby jest wszystko w normie

Zacznij od zdiagnozowania sondy, ewentualna regulacja

[ wiadomość edytowana przez: Pawol dnia 2007-03-26 15:18:44 ]