Kiedy powinien się włączyć wentylator

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam escorta kombi zetec - E 1,6EFI nie włączał się wentylator przy chłodnicy mimo, że wskazówka jest na czerwonym polu. Oddałem samochód do naprawy w serwisie Forda na ul. Strzegomskiej, zapłaciłem 207 zł , wymienili mi czujnik a wentylator dalej nie chodzi
  
 
u mnie w 1,6 EFI włącza sie tak troche ponad polowa skali mniejwięcej na wysokości litery N
  
 
Wg mnie Jedyna słuszna odpowiedź-jak nagrzeje się silnik powyżej okreslonej temp. U jednych jest to połowa skali, u innych czerwone pole.
  
 
u mnie jak wskaze szczałka likertkę A ...
  
 
u mnie (1,6 zetec) - termostat bodajze 92C na koncu A sie zalacza
  
 
Wentylator powinien zacząć pracę gdy temperatura w dużym obiegu osiągnie górny limit. Znaczy to że naturalne schładzanie pędem powietrza nie wystarcza (np. podczas postoju w korku). Częstą awarią jest załączanie się wentylatora zanim termostat otworzy się na całe, zdarza się też całkowita awaria czujnika i wtedy wentylator nie załączy się wogóle.
Można samodzielnie wykonać stosowny test urządzeń, wymaga to jednak wymontowania termostatu i czujnika temperatury. Trzeba mieć miernik do sprawdzania przejścia, kuchenke gazową, garnek i termometr do 100 st.c. Wkładamy termostat do wody i go "gotujemy" razem z termometrem obserwując kiedy nastąpi całkowite otwarcie termostatu. Następnie ten sam test przeprowadzamy na czujniku od wentylatora. Powinien on przejść w stan przewodzenia przy temperaturze zbliżonej do tej w której termostat osiągnął całkowite otwarcie. Jeśli zaczyna przewodzić wcześniej (przy niższej temp.) nie szkodzi. Jeśli nie przewodzi nawet przy 100 st.c. to niestety wymiana na nowy. Najgorzej jest też kiedy termostat się nie otwiera, wtedy praca wentylatora idzie na marne bo chłodzi zamknięty obieg z zimnym płynem.
Ponad 200 za wymianę czujnika to lekka przesada zważywszy że efekt - żaden.
Pozdrawiam.

Aaaaa i jeszcze jedna uwaga - wskażnik na desce ma charakter poglądowy ma nam mniej więcej pokazać jak zmienia się temperatura silnika. Nie ma reguły że przy N jest tyle a przt A tyle.

[ wiadomość edytowana przez: R_O_Y dnia 2007-03-23 15:16:47 ]
  
 
Cytat:
Oddałem samochód do naprawy w serwisie Forda na ul. Strzegomskiej, zapłaciłem 207 zł , wymienili mi czujnik a wentylator dalej nie chodzi

no prosze Cie...za wymiane czujnika (czytaj. 20minut roboty) wzieli 200zl
  
 
Tak się podepne pod temat. U mnie wentylator się włącza, ale wskazówka nie przekracza nigdy 1/3 skali. Czy to oznacza, że mam walnięty termostat?
  
 
Cytat:
2007-03-23 17:53:31, Wojtek_k88 pisze:
Tak się podepne pod temat. U mnie wentylator się włącza, ale wskazówka nie przekracza nigdy 1/3 skali. Czy to oznacza, że mam walnięty termostat?



Prawdopodobnie nic nie masz walnięte. Zaobserwuj tylko czy jak się załączy wentylator to temperatura na wskaźniku deski spada czy stoi w miejscu. Jak spada to jest OK jak stoi to masz walnięty termostat. No i jak jest walnięty termostat to wentylator włącza się bardzo szybko, znacznie szybciej niż ze sprawnym termostatem bo woda krąży tylko po krótkim obiegu.
  
 
sluchaj mialem podobny problem i przetarly mi sie kabelki ktore ida od wentylatora o pas przedni. zrobily one zwarcie i poszedl sie walic bezpiecznik ktory est kolo akumulatora. zaizolowalem kabelki,wymienilem bezpiecznik i jest ok. sprawdz sobie kable od wentylatora az do bezpiecznika(?sam bezpiecznik rowniez). milem zabawy.
  
 
Pojechałem z reklamacją ale się okazało, że wentylator chodzi na czerwonym polu tylko bardzo krótko więc mogłem tego nie zauważyć, natomiast dowiedziałem się, że nie mam wogóle termostatu. Tak chyba go kupiłem.