| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-15 18:23:16 Witam!
Wiec tak, straciłem cierpliwość. Mój essik od jakiegoś czasu zaczął słabnąc i przespiesza gorzej od essika 1.3, lub tak samo (chwilowo). Pojechałem pewnego razu na komputer sprawdzic sonde lambda, a tu kazano mi zmierzyć kompresje i była kolejno : 6,5;6,0;13,5;7,0!!! Silnik 1.8 16V 115 ps. ja w szoku- diagnoza: przypalone zawory, głowica do roboty, prowadnice itp. Kupiłem dzis czesci za około 1000 zł włącznie z popychaczami. a autko w miedzy czasie odstawiłem do znajomego mechanika, zeby zdjęli głowice (nie ten co sprawdzał autko wcześniej) a tu jak sie zjawilem u niego to mi powiedział, ze głowica OK, cisnienie równo co do 0,1 po 13,5 na każdym cylindrze. Silnik jest cały czas przymulony. o co chodzi? poradzcie cos? bo ja juz nie wiem co mam z nim robić dzieki |
borys KOMBIca Konin | 2007-03-15 18:32:07 poza sonda masz jeszcze kilka czujnikow na ktorych podstawie komputer steruje iskra i paliwem -jedz na komputer zczytac bledy z komputera to wyjdzie co mu jest.
Jezeli masz kompresje OK to mozliwe ze komputer silnika chodzi w trybie awaryjnym. Moze wydech masz przypchany albo filtr paliwa i nie masz odpowiedniego cisnienia na wtryskach.... |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-15 18:39:29 Jutro mam wymieniac filtr paliwa, bo dzis nie mieli na magazynie. Poza tym, świece nowe, filtr powietrza nowy, olej nowy, rozrząd ma 20 tys km (oryginał) Slinik chodzi bardzo głosno, słychac pyrkotanie w wydechu, na wolnych obrotach rusza całym autem i obroty spadaja do 600rpm i chce zgasnąc, ale nie gaśnie, odpala zawsze za pierwszym razem odkąd go mam tzn, pół roku.
Reset kompa zrobie jutro, ale watpie, ze to cos da. Robiłem juz kila razy ( montaz alarmu, audio itp.) aku był odpinany na około 40 minut i po podłączeniu i odpaleniu auto głupiało!!! dym z rury, gasł, nie chciał zapalić, falowały obroty, szarpanie, itp. dopiero po przejechanie kilkunastu km wracało do normy po resecie. Aha i jeszcze jak wdepne w pedał hamulca czasami to obroty spadają. eh, wymiekam |
ari10 Ibiza 1.9 TDi/ Był Z ... Czeladź | 2007-03-15 19:04:14 A jak "resetowałeś kompa " to zdjąłeś razem z klemą taką skrzyneczkę z duzymi bezpiecznikami?? |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-15 19:05:44 2 razy zdjąłem, a dwa razy nie.
także nie wiem o co chodzi, ale i tak po tym autko jezdziło normalnie chyba z 3 miesiące z tego co pamiętam, ze jak zdejmowałem razem z skrzyneczka bezp w komorze silnika, to raz auto kompletnie zgłupiało [ wiadomość edytowana przez: dj_jim dnia 2007-03-15 19:07:31 ] |
L_BUBU FORD ESCORT KOMBI Lublin | 2007-03-15 19:09:01 ja bym stawiał na katalizator |
radekbox Sympatyk FEFK escort ??? 16V ok. Zielona Góra | 2007-03-15 19:38:35 sprawdz caly uklad wydechowy.........
tez cos mi swieta, ze to kata robota |
ninja1200 ford escort 1.6 16v ... warszawa | 2007-03-16 13:13:44 Mam to samo w 1.6 16 v i tez nie wiem co jest;/ |
ari10 Ibiza 1.9 TDi/ Był Z ... Czeladź | 2007-03-16 13:20:34
U mnie kiedyś lewe powietrze zasysał tym przewodem od serwa który wchodzi do kolektora ssącego ale zakitowałem to hermetykiem i działało. |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-17 18:22:28 Byłem, zobaczyłem, zdziwiłem się
Kompresja zmierzona na zimnym i ciepłym silniku dzis to: zimny: 13,7;13,7;13,7;13,7, równiuteńko, na ceipłym: 15,5;15,5;15,5;15,5 moim zdaniem raczej dobra. Niski pomiar kompresji był wynikiem tego, ze zawiesiły sie popychacze (@&&*@) przez co zawór nie odbijał do końca i uciekało wczystko bokiem, eh. w poniedziałem wymiana popychaczy. swoja drogą zrobili mi badanie drożności katalizatora i zapchany w 31%!!! a to, ze przy hamowaniu obroty spadaja jest tez wina kata zapchanego. P.S. na co wymienic tego kata teraz, strumienica, czy rurke wstawić? bo na nowy po kupnie czesci do "cudownego" zeteczka mnie nie stac,eh. dzieki wielkie za pomoc. |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-17 18:33:01
Tak, tylko chyba trzyba bedzie niestety rzeźbić, tzn dospawać uchwyty itp. |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2007-03-17 18:58:57
u mnie wyglądało to tak: wycięcie starocia 5 minut wspawanie migomatem 10 minut |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-17 19:03:37 śóby jak poszły?
odkręcałes cały wydech na części pierwsze? czy tylko samego kata? No wlaśnie miga niema, także nie wiele zdziałam sam
P.S. po wszystkim silnik zaczął głosniej chodzic, czy tylko wydech? |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2007-03-17 19:09:32
śruby poszły gładko, bo tydzień wcześniej wymieniałem środkowy a jeżeli chodzi o stare śruby na wydechu do diaksik mały i do boju
za taką operację tłumikarz dużo nie wezmie |
dj_jim Ford Escort Fun Mielec | 2007-03-17 19:14:41 Ok, dzieki wielkie. Dalej sie waham, czy kat uniwersalny, czy strumienica. chic strumienica w obudowie kata w miejscu oryginału, chyba niezbyt dobrze by sie spisywała, bo musi byc zaraz przy tłumiku środkowym (mowa o łuskowej).
dam znac, jak po wymianie popychadeł , czy pomogło. |
Biedrona Sympatyk FEFK Ford S-Max Warszawa | 2007-03-17 19:21:07
po to tu jesteśmy
pozdrawiam |
Maisto2 Sierra/Escort/Felicj ... małopolska | 2007-03-18 21:51:07 Porzycz od kogos przepływomierz i zobacz czy sie nie poprawi nic nie kupuj tylko poszukaj kolege z takim silnikiem szkoda kupowac cos co moze działac dobrze i utopic kolejne 1000 zł |