Turbo...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,zastanawiam sie nad dołożeniem troche mocy do samochodu,może jeszcze nie teraz ale przed latem myśle że mi się uda,nie mialem nigdy do czynienia z turbo, pytanie wiec takie, jak dziala turbo,wiem ze przymocowuje sie go do ukladu wydechowego ale co dalej,pozniej spaliny maja spowrotem dotrzec do komory silnika,jak to dokladnie dziala i jak to jest polaczone z wydechem?

[ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2007-03-27 10:40:46 ]
  
 
jaka suma pieniedzy dysponujesz?
  
 
turbina ma dwie strony tak zwaną ciepła oraz zimną .
Przez strone ciepłą przeływaja spaliny napędzając wiatrak któy zac jest podłączony do wiiatraka w stronie zimnej który napędza powietrze spręzane do komory spalania. Co do tego co się dzieje z spalinami to one jedynie napędzają wiatrak w stronie ciepłej a potem spadają do wydechu. Starałem się naj prościej jak potrafie
dla ułatwienia podaje jeszcze taki schematyczny obrazek

[ wiadomość edytowana przez: noxx dnia 2007-03-26 16:39:01 ]
  
 
ooooj chlopie!! dlugo by tu pisac powiem tak na szybko ze to nie spaliny wracaja do silnika tylko napedzaja wirnik ktory jest polaczony z drugim wirniczkiem ktory pompuje swierze powietrze do silnika a z uturbieniem swojego silnika to nie masz nawet co rozmyslac, bo bardzo ciezko!! wogole poszukaj w archiwum duzo bylo o uturbianiu zwlaszcza RSa
  
 
no ale podobno jest jakis rs2000 z turbina w klubie

tak gdzies mi sie obilo o oczy ze ktos ma albo ze robi takiego stworka....
  
 
Cytat:
2007-03-26 16:42:15, zniesmaczony pisze:
no ale podobno jest jakis rs2000 z turbina w klubie tak gdzies mi sie obilo o oczy ze ktos ma albo ze robi takiego stworka....



eee-e
  
 
Cytat:
2007-03-26 16:42:15, zniesmaczony pisze:
no ale podobno jest jakis rs2000 z turbina w klubie tak gdzies mi sie obilo o oczy ze ktos ma albo ze robi takiego stworka....


były dwa.oba nieżyją ...
  
 
Dzięki "noxx" już wiem jak działa sam mechanizm thx....

"pytlar" nie wiem czemu ciężko,moze fakt duzo swojej roboty bo osprzet nie jest pod turbo przygotowany ale nie widze problemu...

kainek-nie mam pojecia jeszcze co i jak,myslalem o jakiejs dobrej uzywce cena jeszcxze nie wiem,narazie mysle nad filtrem, walkami,wydechem,potem moze turbo i wtedy na komputer...

I faktycznie jakchs 2 nawet chyba kolesi tu na forum ma turbo w RS....
  
 
Cytat:
2007-03-26 16:51:54, Berry pisze:
kainek-nie mam pojecia jeszcze co i jak,myslalem o jakiejs dobrej uzywce cena jeszcxze nie wiem,narazie mysle nad filtrem, walkami,wydechem,potem moze turbo i wtedy na komputer... I faktycznie jakchs 2 nawet chyba kolesi tu na forum ma turbo w RS....



a suma rzedu 20,000 Cie nie przeraza?

myslisz ze wezmiesz sobie dumchawke przykrecisz i wio ?


[ wiadomość edytowana przez: kainek dnia 2007-03-26 16:54:01 ]
  
 
kainek troche chyba przesadzasz
  
 
Cytat:
2007-03-26 16:57:18, Berry pisze:
kainek troche chyba przesadzasz



zerknij sobie do watku Bakstera, on sie bawi przy 1,6 RST
  
 
baks sie bawi w troche bardziej zaawansowane turbo koledze zapewne chodzi bardziej o jakis soft turbo. wmiare pozadnie mozna to osiagnąć na poziomie 8-10tys zł i z taką kwotą trzeba się liczyc na łagodne i poządnie zrobione turbo
  
 
Cytat:
2007-03-26 16:58:28, kainek pisze:
zerknij sobie do watku Bakstera, on sie bawi przy 1,6 RST



ale on robi na cycus-glancus!! wszystko nowe i swiecace sie!! wiec go troche to wychodzi!!

a czy nie ma problemu?? no nie powiedzial bym!! sama turbina to pikus!! ale dochodzi zestroic ja, silnik przygotowac pod nia!! pozniej problemy beda pewnie z grzaniem sie silnika!! a to cos tam wyskoczy jeszcze!! skrzynia co miesiac do wymiany wogole beznadziejnie sie bedzie jezdzilo bo przelozenie nie te w skrzyni przeguby, poloscki bo zaslabe by byly!! to nie takie proste jak sie wydaje!!:] sam kiedys tez myslalem nad uturbieniem escorta!! ale doszedlem do wniosku ze tylko swap!! ale jednak sprzedalem escorta i teraz mam 2,2 z suszarka pod maska
  
 
Berry ty masz Saubera rs 2000 co jakis czas temu nieco stał na allegro?? bo na fotkach w profilu masz oryginalne naklejki Saubera
  
 
Ta to ten
....a co?
myśle teraz nad czyms konkretnym tynonapedowym,probe jako tako tez mi sie podoba ale w nowszej budzie,tak min 93-94...




[ wiadomość edytowana przez: Berry dnia 2007-03-26 17:23:13 ]
  
 
A nie wiecie czemu te 2-wa owe escorty rs umarly i co bylo przyczyna??
  
 
jezeli jestes powaznie zainteresowany tematem uturbienia, to nie wiem czemu (oczywiscie bez urazy) jestes jeszcze zielony w tej kwestii...
jezeli masz plan zrobic RS2000T to proponuje przeszperac fora internetowe w GB (jest tego bez liku), tam mozesz sie dowiedziec m.in. ze eresow NIKT nie uturbia, sa to tak "amodalne" pod tym wzgledem silniki, ze nawet anglicy ich nie ropracowali...
moja rada wsadz 1.8 130KM do tego soft turbo i na seryjnym dole z delikatnym doladowaniem +200KM, do tego wszystko jest rozpracowane relacje porobione i raczej niespodzianek bym sie nie spodziewal
a jezeli upierasz sie na turbo u siebie, to tak jak kolega napisal 20K miesiace eksperymentow i wiele czasu w garazu...
mimo wszystko zycze powodzenia
tu masz troche info od Guru tuningu w Polsce
Grabowski
  
 
e no z tym probekiem 2.2 T to szalu ni ma

co do uturbiania Rs-a to ciezki temat łatwiej jest sie zabrac do 1.8 zetec a nawet 2.0 bo to rozwiercona jednostka choc angole twierdza ze 1.8 jest mocniejszy. mozesz t ouruchomic na osprzecie z Frst i skokojnie granice 180KM potem to juz strrojenie i gruba kasa
  
 
Wczoraj zakonczylismy praktycznie teamt,ale widze ze ktoś już usunął kur....na!!!!! kilka odpowiedzi i wszystko zaczyna sie teraz "sypac"....jak mnie to denerwuje..........


nie jestem uparty na turbo poprostu myślałem nad tym,ostatecznie dam filt,wydech,walki i pojade do v-techu oni podobno dadzą rade podrzucić jeszcze jakies 10(od 6000ob/min)15KM...żebym chociaz te 170-180koni wykrzesał będę strasznie zadowolony...


[ wiadomość edytowana przez: VinCe dnia 2007-03-27 10:37:01 ]

[ wiadomość edytowana przez: Berry dnia 2007-03-27 12:50:44 ]
  
 
kolego chyba coś Ci się pokręciło w głowie z rana.. nic sie nie zaczęlo sypać. usunałem dyskusje na temat tego czy nissan czy wieloryb czy probe czy coś tam jeszcze bo nie to było tematem dyskusji w tym dziale. Chcesz porozmawiać na temat kupna innego auta to po prostu załóz sobie wątek w WA. W tym temacie piszemy na temat zakładania turbo bo taki temat założyłeś. Troche kulturalniej ze słowami proszę.