| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
jamajek-88 grodków | 2007-03-04 16:08:13 a odpowietrzyć moge sam? czy musze jechac do jakiegos fachowca który sie tym zajmuje?? |
jamajek-88 grodków | 2007-03-04 16:56:12 ok. posprawdzam to wszystko w najblizszym czasie i napisze co było, albo jest grane:d dzieki za wskazówki. Pozdrawiam.
BMW - Będziesz Miał Wypas ![]() |
paniejanku e-36 touring Władysławowo | 2007-03-05 20:33:36 sprawdź czy ubywa płynu w chłodnicy, czy leci więcej pary z rury wydechowej. Twarde węże,spuchnięte to może byc walnięta uszczelka. |
TumeQ Lubliniec | 2007-03-16 09:35:44 Wydaje mi się, że niestety jest to uszczelka pod głowicą, a bardziej pesymistyczna wersja to pęknięta głowica Ja kupiłem moją brykę (BMW 524td E34) i po 4 dniach autko zaczęło strasznie kopcić, ruszając ze skrzyżowania zostawiałem za sobą błękitno-biały obłok Na początku myślałem, że przy wymianie paska rozrządu (dzień wcześniej) przestawiłem pompę wtryskową ale niestety nie, przez przypadek ścisnąłem wąż z chłodnicy i okazało się, że jest twardy jak skała. Już wtedy wszystko było jasne, chmury dymu wydobywające sie z wydechu to para wodna Diagnoza: pęknięta uszczelka pod głowicą (wersja optymistyczna), niestety po zdjęciu głowicy okazało się że uszcz. jest cała i zdrowa, zawiozłem głowice do sprawdzenia i.... pęknieta na 3 cylindrach Poprzedni właściciel przegrzał silnik kilka razy, ja zagrzałem go raz do normalnej temp pracy i to wystarczyło żeby głowica pękła całkiem. Wszystko to wina termostatu otwierał sie przy 97stopniach, a powinien przy 80. Pozdrawiam! |
Milas (S) BMW Master (Moderator) E30,M40;;E34,M50 Będzin | 2007-03-16 11:51:28
A od czego wskaznik temperatury. O ile się nie mylę to diesel dymi na czarno, a para wodna jest biała, więc co Ci przyszło do głowy, żeby pompę ustawiać. Jak mechanik podejżewał uszczelkę pod głowicą to powinien zmirzyć kompresję, a nie od razu głowicę zdejmować. A wąż od chłodnicy powinien być twardy. Para z wydechu wydziela się bardzo często bo skrapla się w nim woda. Dlatego ostrzegam, mechanik za wymianę uszczelki bierze ładną kasę, warto mieć pewność że właśnie to jest przyczyną. |
TumeQ Lubliniec | 2007-03-16 15:54:04 Witam ponownie!
Panie Kolego wymieniając pasek rozrządu jest możliwość przestawienia pompy wtryskowej jeśli źle sobie ją zablokujesz (co oczywiście nie powinno się zdarzyć). Przestawiając pompę o jeden ząbek w lewo lub w prawo przyspieszasz bądź opóźniasz zapłon a co za tym idzie samochód m.in. zaczyna kopcić na niebiesko ponieważ nie dopala się mieszanka zassana do cylindra. Jednak w tym przypadku nie to było powodem. Wąż od chłodnicy powinien być twardy ale jednocześnie da się go ścisnąć dłonią nawet wtedy kiedy silnik osiągnie swoją temperaturę ponieważ w układzie nie ma tak wielkiego ciśnienia. Para z wydechu wydostaje się zawsze kiedy odpalamy zimny silnik, kiedy układ wydechowy się zagrzeje wszystko wraca do normy. Jeśli z układu ubywa "wody" to poraz kolejny można zacząć martwić się o uszczelkę. Wymiana uszczelki nie jest aż tak kosztowna (ok 150zł + uszczelka ok 100zł) gorzej jest z głowicą- regeneracja to ok 1500zł. |
hsurim BMW Member Octavia 1,9 TDI SLX Warszawa | 2007-03-16 19:54:09
Pod warunkiem, że mamy sprawny zaworek w korku chłodnicy |
ahna BMW 318i TOURING Legnica | 2007-03-19 18:21:59 witam mam pytanko mozna jakos sprawdzic ten zaworek w korku chlodnicy ??? |
jamajek-88 grodków | 2007-03-19 18:40:00 Kosztuje 10zł kup nowy |
pawelec222888 Gorlice | 2007-03-21 17:46:14 witam
jak prawidlowo odpowietrzyc uklad chlodzenia w bmw e36 318i?? wymienialem dziurawy waz od chlodnicy i doszedlem do wniosku ze chyba trzeba odpowietrzyc ?? |