MotoNews.pl
  

Tomasetto + Bingo problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Mam problem z instalacją II generacji Tomasetto ze sterownikiem Bingo.
Otóż, jeszcze przed świętami gdy nadeszła pierwsza fala mrozów samochód podczas jazdy przełączył się na benzynę. Po konsultacji z poprzednim właścicielem auta trochę się uspokoiłem ponieważ dostałem informację że jest to naturalne przy tej instalacji (zabezpieczenie membrany, by mróz jej nie zniszczył).
Ostatnio - jakieś półtora tygodnia temu - instalacja zaczęła "głupieć"; gaz się załączał, po chwili przerzucało na benzynę i tak w kółko... Okazało się, że termostat jest niesprawny i silnik się nie nagrzewał - moim zdaniem to była prawdopodobna przyczyna problemów z gazem. Zaznaczę, że nie mam możliwości uruchomienia auta z gazu, jet to możliwe tylko na benzynie.
Gdy jechałem po nowy termostat do Warszawy, to w jeździe miejskiej wszystko działało bez zarzutu - temperatura silnika w okolicach 90 st. instalacja LPG działała jak należy -załączyła się i wszystko było OK. Ale można powiedzieć, że to normalne, w mieście nie jeździ się szybko (brak intensywnego chłodzenia), częste postoje na światłach, więc silnik ma czas się rozgrzać.
Po zmianie termostatu - wbrew moim oczekiwaniom - wymienione przeze mnie objawy nie ustąpiły - nadal jazda odbywa się "na przemian": benzyna, gaz, benzyna gaz. Tylko temperatura silnika jest OK.
Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy?
  
 
Sterownik LPG Bingo samoczynnie przełącza na benzynę w przypadku:
- zaniku masy sterownika
- zaniku zasilania 30+ sterownika
- zaniku zasilania +12 V po stacyjce sterownika
- zaniku sygnału obrotów
- zaniku sygnału z czujnika temperatury
Powodem nie kontrolowanego przełączania na benzynę też mogą być zakłócenia (pole magnetyczne) pochodzące z cewki zapłonowej, zwłaszcza wtedy, kiedy sterownik jest umieszczony blisko cewki.
  
 
Jak wlaczysz zaplon i przytrzymasz guzik dosc dlugo (z 20 sekund)nagle otworza sie elektrozawory i zapali sie lampka na wskazniku ze auto jest na gazie wtedy odpal go i bedzie chodzic odrazu na gazie. Nazywa sie to awaryjne odpalanie posiadaja to nowsze wersje.
1.czujnik temperatury reduktora (czujnik wyglada jak srubka z dwoma kablami): zewrzyj dwa przewody zesoba wtedy do komputera dochodzi ze temp reduktora wynosi ok 110 stopni podajrze. Sprawdz czy dalej sie bedzie przelaczal spowrotem na benzyne
2.podaj dobra mase na minusowy przewod elektrozaworow
3.sprawdz podlaczenie brazowego przewodu wychodzacego z komputera(bingo) jest on odpowiedzialny za zbieranie predkosci obrotowej silnika
4.jak daleko jest umieszczony komputer(bingo) od cewki zaplonowej i przewodow wysokiego napiecia??
5.dla pewnosci zobacz czy jak masz nagrzany silnik czy reduktor jest goracy

To takie rady jak mozna samemu zbadac co jest nie tak. Jezeli potrzebujesz wiecej info pisz.
Daj znac jak ci poszlo.