Patent na krokowca?? za 10 zł??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Może już ktoś coś takiego zrobił ale spróbuję,więc wymyśliłem banalnie prostą rzecz aby uchronić się przed wydaniem 100zł na nowego krokowca. To zadziała jedynie w essach gdzie krokowiec zamontowany jest na puszce od filtra powietrza(czyli 1.6 8v i RS2000 z tego co się orientuję). Najpierw się zastanowiłem co robi zawór powietrza biegu jałowego,przepuszcza odpowiednią dawkę powietrza. OK a jak by go tak zamienić na zwykły zawór kulowy?? taki od wody czy od gazu?? no i kupiłem takowy 3/8" i 2 opaski(koszt niecałe 10 zł). Wyciągnąłem krokowca i zacząłem go rozbierać,ściągnąłem zaślepkę,odkręciłem śróbę,wyciągnąłem sprężynę itp. Wszystko żeby był swobodny przepływ powietrza. Potem go poskładałem i przykręciłem gdzie jego miejsce. Rozciąłem wąż ,który doprowadza powietrze z krokowca do kolektora tak +- w połowie i w to miejsce wsadziłem zawór, 2 opaski, wszystko szczelnie połączone i gra. Ustawiłem obroty i jak do tej pory ani razu mi nie "falowały" obroty.

Co do odpalania po nocy to jest tak że muszę dodać troszkę gazu i jak już odpali to tak około 20 sekund trzymać go na obrotach +- 1500 i wsio.
Mogę wstawić fotę jak to wygląda.

[ wiadomość edytowana przez: Andrzej_2_0 dnia 2007-03-19 01:18:22 ]
  
 
"Cudowna maść na komary"

- panie, ma cudowną maść na komary! 100% skuteczności!

- a jak działa?

- panie łapiesz pan komara, zadajesz pan trochę tej maści i komar zdycha!

- no, jak go mam już złapanego, to mogę przecież zabić normalnie...

- też skutkuje...

  
 
Pamiętam jak koleś wstawił rurę z WC do połączenia stożka ,a tu coś nowego ;] , możesz pokazać fotki ? ;]
  
 
1.Nie widziałęm jeszcze krokowca za 100pln do essa, chyba, że podróbka...
2.Czy krokowiec ma ustawioną ciągle przepustowość, czy też komputer ustala to w zależności od paramwtrów?
3.Jak odkręciłeś tą mosiezną śrubę na płaski śrubokręt podtrzymujaca sprężynę? Nie mogę tego za cholerę odkręcić, a mam pomysł na naprawę krokowca...
  
 
Po to jest elektromagnes i zawór, żeby dawkowanie powietrza było zmienne, w zależności od potrzeb.

A z awaryjnością "krokowca" czyli w tym przypadku zaworu powietrza dodatkowego to według mnie przesada. Inaczej rzecz wygląda z "krokowcem" czyli serwosilnikiem przepustnicy.
  
 
Cytat:
2007-03-19 08:30:18, WilK pisze:
Po to jest elektromagnes i zawór, żeby dawkowanie powietrza było zmienne, w zależności od potrzeb. A z awaryjnością "krokowca" czyli w tym przypadku zaworu powietrza dodatkowego to według mnie przesada. Inaczej rzecz wygląda z "krokowcem" czyli serwosilnikiem przepustnicy.


Ale czy zawór ma dwie pozycje (otwarta-zamknięta), czy tez posrednie i czy nie pracuje on skokowo cały czas z określoną częstotliwością? Ważnym jest także szczelną podłączenie zaworu do bloku tudzież filtra...
A potencjometr przepustnicy także jest do naprawienia...
  
 
to lepszy patent niż ja mam teraz mianowicie chwilowo jest odpięta kostka z krokowca bo nie zamyka sie (lub nie otwiera) i obroty trzymają sie na poziomie 2000 obr. ale dziś już będę miał nowy krokowy i wszystko na swoim miejscu
  
 
Zgadza się. Ma dwie pozycje. Ale działa jak sam napisałeś dwustanowo i chodzi tylko o czas i wypełnienie impulsów sterujących. Tak jak przy kluczowaniu lub też ładowaniu elektroliciaka chodzi o wartość średnią.

A że TPSy są naprawialne to też wiem. Od kol. Henryka z Krakowa, który wiele "nienaprawialnych" maneli przywracał do działania.
  
 
Jak odkręciłem?? naciąłem trochę aby śrubokręt dobrze pasował i udało mi się odkręcić






fotka

[ wiadomość edytowana przez: Andrzej_2_0 dnia 2007-03-19 18:29:34 ]
  
 
Tak sobie kumam ze zawór wolnych obrotów to zwykły elektromagnes musi byc który otwiera sie proporcjonalnie do przylozonego napiecia. Nie jest to w zadnej mierze silnik krokowy bo ma tylko 2 elektrody. Jak jest realizowana regulacja przez ECU to inna sprawa. Ma sie odbyc przetwarzanie digital to analog. Najprosciej robi sie to metodą PWM . Nie ma to tu znaczenia. Na moj gust na elektrodach zaworu ma sie zmieniac napiecie (wolnozmiennie). Mozna zapewne przetestowac zawor po wyjeciu i zasileniu go z zasilacza regulowanego (0-10 V)
  
 
No właśnie- jak to jest z tym napięciem?? Ma ono byś w kostce zarówno jak silnik chodzi na jałowym i jak dodam gazu? Bo sprawdzałem raz us siebie diodą LED z opornikiem i świeciła zarówno na jałowym jak i dodałem gazu... Więc sam już nie wiem...
  
 
Tojest wolnozmienne napiecie i zmienia sie wylacznie na jalowym. Najlatwiej zauwazysz zmiany po odpaleniu silnika , wtedy zawór koryguje ustawienia najzwawiej. Na rozgrzanym silniku korekcje są znikome
  
 
Cytat:
2007-03-19 14:10:17, Pawol pisze:
Tak sobie kumam ze zawór wolnych obrotów to zwykły elektromagnes musi byc który otwiera sie proporcjonalnie do przylozonego napiecia. Nie jest to w zadnej mierze silnik krokowy bo ma tylko 2 elektrody. Jak jest realizowana regulacja przez ECU to inna sprawa. Ma sie odbyc przetwarzanie digital to analog. Najprosciej robi sie to metodą PWM . Nie ma to tu znaczenia. Na moj gust na elektrodach zaworu ma sie zmieniac napiecie (wolnozmiennie). Mozna zapewne przetestowac zawor po wyjeciu i zasileniu go z zasilacza regulowanego (0-10 V)



A kto powiedział, że to silnik krokowy? To tylko popularna, nieprawidłowa nazwa. Normalnie powinno się to nazywać zawór powietrza dodatkowego, lub zawór obejściowy powietrza.

P.S. Andrzej zmniejsz trochę te fotki, albo je zlinkuj bo się forum rozjeżdża.
  
 
Sprawdzilem na zaciskach maksymalne napiecie to 14V . Wiec jest jak podejrzewalem. Mozna bedzie testowac regulowanym zasilaczem i sprawdza reakcje zaworu