Przegrzewa sie ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ostatnio wymienilem uszkodzony czujnik temp cieczy na wskaznik.
W zimne dni bylo spoko bo jak temperatura wchodzila nawet na A w skali NORMAL to zbytnio sie nie przejmowalem. Ale teraz jak wszyscy juz zapewne zauwazyli przyszly piekne, cieple dni. No i mam klopot bo strasznie szybko mi sie nagrzewa auto i juz wchodzi prawie na czerwony pasek. Dzis jak wracalem z pracy (duze miasto , duzo hamowania, przyspieszania itp) musialem sie zatrzymac zeby ustygl. Wentylator co chwile mi sie zalaczal. Dodam ze na trasie temp trzymala sie w jednej pozycji na M. Czy to w escortach normalne ze sie tak grzeja ? Boje sie co bedzie w lato przy ponad 30 stopniach. Jesli nie jest to normalne to co moze byc przyczyna? Płyn w zbiorniku wyrownawczym byl goracy, wszystkie rury od tego tez i obudowa termostatu rowniez.
  
 
ja miałem podobny problem tamtego lata najpierw wymieniałem czujnik temp. bo coś fiksowało pózniej wymieniałem ten co włącza wentylator bo myslałem że za pózno włączał wentylator a okazało się że termostat się zacinał i puszczał za małą ilość płynu po wymianie termostatu wszystko ok .
  
 
Tyle ze ja wymienialem termostat z 3 miesiace temu ale nie ufam temu mechanikowi i chyba sobie sam wymienie ale wczesniej sobie kupie nowke w sklepie zeby miec pewnosc co wkladam.
  
 
a chłodnica była gorąca czy nie?
  
 
Na bank termostat nie puszcza pełnego obiegu.
  
 
może silnik (jeżeli był jeżdżony na wodzie) zalazł kamieniem?????
  
 
a to nie jest przypadkiem normalne?

bo u mnie wentylator to dopiero sie wlacza przy czerwonym polu.
  
 
Cytat:
2007-03-13 19:18:37, DamianosL pisze:
a to nie jest przypadkiem normalne? bo u mnie wentylator to dopiero sie wlacza przy czerwonym polu.



To zdecydowanie za pozno Ci sie włącza!! cos masz nie tak...u mnie sie włącza przy 3/4 zakresu pola normal
  
 
Ja mam to samo,tzn.po wymianie czujnika temp.bardzo szybko sie grzeje,a wentylator włancza sie gdy dochodzi wskazowka do czerwonego pola.Czy to na pewno wina termostetu?W jakiej cenie taki termostat (1.6 16V)?
  
 
Ja jutro zmienie termostat na ten co mialem przed wymiana. U mnie byl na bank czujnik walniety a nie termostat ale durny mechanik mnie naciagnal i najpierw wstawil termostat "nowy". Taki on nowy jak moj fordzik. Facet polazl na zaplecze i przyniosl jakis stary szmelc. Jutro go wywale i wstawie fordowski poprzedni i zobaczymy jak bedzie z temperatura. Dam znac jak zmienie.
  
 
U mnie w trakcie jazdy w korkach po miescie (1-2) temperatura dochodzi do poczatku L i wlacza sie wentylator; chlodzi do M i tak caly czas. Termostat mam wymieniony - pochodzenie pewne - Slawas1. Czy to jest normalne - nie wiem co sie bedzie dzialo jak przyjdzie lato.
  
 
ja jak pisałem po wielkich walkach z temperaturą i grzaniem się silnika a jest to 16 16v pomógł termostat a faktycznie wentylator to w tym modelu włącza się raczej pózno tz. prawie na czerwonym ale to chyba ten typ tak ma . tyle ze zimą i teraz przy tej pogodzie trzyma się na połowie napisu tak jak książka pisze a dogrzewa się jak faktycznie są upały no i wtedy wspomaga go wentylator , jeszcze raz stawiam na termostat
  
 
Wymienilem termostat. Niestety caly czas sie grzeje. Wchodzi poza L i wlacza sie wentylator. Co moze byc jeszcze przyczyna ze sie az tak nagrzewa a upalow raczej narazie nie mamy.
  
 
Cytat:
2007-03-16 11:13:29, RavenMOH pisze:
Wymienilem termostat. Niestety caly czas sie grzeje. Wchodzi poza L i wlacza sie wentylator. Co moze byc jeszcze przyczyna ze sie az tak nagrzewa a upalow raczej narazie nie mamy.



moze cos z pompa nie tak ??
  
 
Tylko czy na pewno masz taki termostat jak kazała fabryka montować?? U mnie tez ostatnio było coś takiego że isę przegrzewał bo miałem termostat na 92 stopnie, wymieniłem na 87 i teraz temperaturka zawsze w połowie, tak jak być powinno
  
 
Mam odpowiedni na 88 C
  
 
U mnie sie wentylator wlacza kiedy ja chce, nie chcialo mi sie kupowac drugiego termowlacznika bo kupilem trefny i wyrzucilem rachunek i non-stop jest wlaczony, wiec zrobilem sobie pstryczek, ale to tak OT.
  
 
Wylaczylem silnik ktory nagrzal sie do L w skali NORMAL i zaczalem sprawdzac cieplote przewodow i chlodnicy "na dotyk". Oczywiscie w niektorych miejscach to dotykalem tylko przez ulamek sekundy bo inaczej bym sie poparzyl. No i tak: Zbiornik z plynek chlodniczym goracy, przewody od niego gorace, najgoretsza byla gruba rura od gornej czesci chlodnicy ktora wchodzi w obudowe termostatu. Na tej rurze jest czujnik od wentylatora. Teraz jesli chodzi o chlodnice to gory nie dotykalem bo nie mialem jak ale od spodu wlozylem reke pod zderzak i dotknalem dolnej czesci chlodnicy. Dalo rade trzemac jak jakies 2-3 sekundy , czyli nie byla az taka goraca. Czy to normalne? Czy moze cala chlodnica powinna parzyc? Im wyzej dotykalem tym byla bardziej goraca.
  
 
Ok dzis rano odpalilem maszyne i zaczalem sprawdzac czy uklad chlodzenia dziala tak jak powinien czyli na poczatu wszystko chodzilo na malym obiegu z ominieciem chlodnicy. Gdy wskazowka byla miedzy R a M w skali NORMAL zaczela sie ocieplac ta gruba rura od termostatu do chlodnicy czyli termostat sie otworzyl. Mniemam iz temperatura byla wtedy miedzy 85 a 89 stopni bo w takiej temperaturze powinien sie zaczac otwierac termostat. Po jakims czasie gdy wskazowka weszla poza L zalaczyl sie wentylator. Wedlug ksiazki temperatura zalaczenia wentylatora to 99C i wylaczenia 94C. Gdy sie wylaczyl wskazowka byla na A. Wynika z tego ze miedzy M a L rozpietosc temperatury jest ok 10-15C.
1.Czy to normalna rozpietość temperaturowa pokazywana przez wskaznik?
2.W jakiej pozycji powinien sie znajdowac wskaznik podczas zalaczenia wentylatora?
3. Po wlaczeniu gorącego nawiewu w pozycji 3 temperatura spadla do M. Czy nawiew powinien powodowac az tak drastyczny spadek wskazan temperatury ?
4. Mam nieorginalny czujnik bo ostatnio wymienialem. Czy te wskazania moga byc przez niego przeklamane i powinienem zakupic orginal czy moze te wskazania sa prawidlowe?

Z gory dzieki za odpowiedz.
  
 
też mam nie oryginalny czujnik i wentylator włącza się gdy wskazówka jest minimalnie przed czerwonym polem.. ale w sumie mieści się to w NORMAL.. wykombinuj termometr do 120 stopni i wtedy pomierzysz bo chyba innego sposobu niema?