MotoNews.pl
  

Turb w RS 2000 mkV?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Powiedźcie mi koledzy czy do takiego RS'a 2000 mkV podejdzie jakaś turbinka z intercooler'em i czy silnik to przetrzyma Mam taki zamiar by sobie wstawic bo te 150KM to już troche za mało .Albo ewentualnie powiedzcie co najlepiej zrobi i jakie to koszta by mu podkręci troche KM
Pozdro
  
 
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=179615&c=129&f=20&start=40
troszke ingerencji wlasnej!! troszke poszukac!! kilka postow nizej!! ehhhh...
  
 
To znalazłem ale za wiele to mi nic nie mówi mi ależy na jakiś konkretach a nie na gdybaniu
  
 
ale jak nic nie mowi?? toz tam sa 3 strony tekstu i wypocin osob ktore sie znaja i mowia ze ta jednostka jest wrecz nieuturbowialna!! wiec nie ma sensu uturbiac RSa!!
  
 
zgłos sie do PiotraRST on chyba o turbo ma najwieksze pojecie tutaj
  
 
bez obnizenia stopnia sprezania przez wstawienie kutych gratow mozesz zapomniec. Koniec i kopka. Jak wsadzisz kute to wszystko da sie uturbic. W tym samochodzie opcja tanio nie wystepuje bo ma za duzy stopien sprezania itd. O wiele lepiej zniesie to 1.8 16v a nwet 2.0 16v zetec. W zetecach seryjny dol wytrzymuje +/- 350 KM. POprostu nie ma opcji zebys osiagnal w rs2000 taki wynik jak chociazby w 1.8 zetec. Czytalem i widzialem w GB. Z reszta wpisz w google rs2000 turbo i jednyne co znajdziesz to albo kompletnie zmodysikowany pod to silnik albo zalecana zmiane na zetec.
  
 
Nie wiem czy nie taniej wyjdzie wymienic silnik na jakis fajny
Audi TDi gdzie mozesz miec 150 koników i male spalanie trzeba znalesc tylko kogos kto ma tani silnik z nikad dasz chipa i bedzie rakieta niskim kosztem i napewno niezawodna
  
 
Cytat:


A jaki RS 2000 ma stopiń sprężania albo ile powinien miec?

Dobra to sprawa tyrbo już załatwiona co do tamtego linku to sorry nie zauważyłem że tam są 3 strony już je sobie poczytałem a oientuje się może ktoś lub widział czy ktoś miał już wstawiony w essim 2.5 V6 z mondziaka?
  
 
a że tak zapytam po co wstawiać 2,5 z mondeo
dla tych 20KM które ma nominalnie więcej?
  
 
Cytat:
2007-04-01 13:18:04, slawas1 pisze:
a że tak zapytam po co wstawiać 2,5 z mondeo dla tych 20KM które ma nominalnie więcej?



dla v6 ;]

foxracing, chyba dosc nie uwaznie czytales tamten watek, wklejalem linka do stronki, na ktorej bylo kilka fotek wpasowywania v6 z mondka...
  
 
polecam przeczytać ten watek

najlepsze ejst na ostatniej stronie

Cytat:
Dam Ci dobry patent na rozwiercenie pojemności 2.0 na 2.3 litra i podniesieniu mocy o 20KM. Wsadzasz dół silnika od scorpio 2.3 plug & play. Zero kombinacji, mocowania te same. blok Scorpio jest identyczny z rs-em w rs jest inny wał i rozwiercone cylindry.Skok i średnica tłoka większa. Przy takiej "kanapce" dól od 2.3 góra od RS2000 otrzymamy wyższy stopień sprężania a co za tym idzie dodatkowe koniki .
Od jakiegoś czasu dogłębnie wertuje wszelkie info na temat silnika rs2000 i jest to wręcz idealny silnik na bardzo mocne auto bez turbo doładowania, w przypadku turbo już nie... znacznie lepiej, taniej i sensownej uderzyć w stronę zeteca turbo...
Po dłuższych namysłach mogę powiedzieć, że jest to najlepszy silnik (ale tak jak pisałem, bez turbo doładowania!) jaki można upakować do fiesty. Bardzo duży plus to skrzynia biegów, która jest uważana za najlepszą jaką kiedykolwiek ford zastosował w autach seryjnych przednio napędowych. Fakt w przypadku mocy rzędu 150KM w fieście przydało by się zeszperować ją ale wątpię żeby kogoś było stać wpakować 4tyś zł na same zeszperowanie... niby można wsadzić skrzynie biegów od escorta rs turbo, która jest seryjnie ze szperą, ale załóżmy że jest to auto N/A "na codzień" chodź nie wiem czy mogę tak to nazwać takiego potwora. Po pierwsze skrzynia od ERST jest bardzo ciężko osiągalna, po drugie jest to za krótka skrzynia jak do jazdy na codzień. Okey temat skrzyni biegów zostawmy w spokoju, przejdźmy do konkretów.
TUNING SILNIKA RS2000
podzielmy tuning silnika RS2000 na tzw. poziomy zaawansowania, tzw. stage: (w nawiasach będę podawać koszt operacji)
STAGE1: 150KM+10KM
- wolny wydech 2,5" ze strumienicą michaela, z końcowym tłumikiem przelotowym (1000zł)
- dolot - filtr stożkowy firmowy oraz rura kominkowa ze zderzaka w celu doprowadzenia zimnego powietrza w okolice stożka (500zł)
- porting kolektora wydechowego (kilka godzin zabawy)
- przyspieszony zapłon (nie wiem)
STAGE2: 160KM+20KM
- dół silnika od 2.3 scorpio, wraz z remontem (1500zł)
STAGE3: 180KM+20KM
- dwa wałki sportowe, np świątek, bądz tudzież jak będzie ktoś chętny to zapoznałem się z pewną firmą tuningową, która może ściągnąć z USA (1500zł)
- porting głowicy, poszerzone gniazda,polerowane zawory,poszerzane kanały
STAGE4:200KM+20KM
- dwie przepustnice, dwa stożkowe filtry, dwa doloty zimnego powietrza (1500zł)
- kolektor wydechowy wykonany pod zamówienie, z dokładnym wyliczeniem, przelot 3" całość z nierdzewy (2500zł)
- kolektor ssący wykonany od podstaw
STAGE5:220KM+30KM
- dwie pompy paliwa, zbiornikowa i zewnętrza (1000zł)
- wydajniejsze wtryskiwacze (800zł)
- komputer zewnętrzny plus strojenie (2500zł)

Oczywiście mogą być sporo mniejsze koszty, jeżeli w garażu mamy tiga, spore doświadczenie z mechaniką, dobre kontakty.
Napewno przy 200KM będzie trzeba już zamontować szperę bądz chociarz opony typu slick jak i sprzęgło spiekowe. Te zmiany w mechanice przyczyniają się do tego że auto już średnio nadaję się do jazdy na codzień gdyż spalanie będzie rzędu 20-30L przy ostrej jeździe.

Myślę że na sam początek warto wsadzić dół od 2.3 scorpio bo przy takiej opcji auto będzie jak najbardziej nadawać się do jazdy na codzień i koszt jest stosunkowo nie wielki.



[ wiadomość edytowana przez: arekturbo dnia 2007-04-01 15:47:59 ]
  
 
Wielkie dzięki za ten link
  
 
5zł
  
 
Wszystko jest zalezne od grubosci portfela...
  
 
Z tym dołem od Scorpio/Galaxy to nie tak hop-siup.
  
 
ogolnie to ten opis jakis taki strasznie teoretyczny, w stylu allegro - kup filtr i masz 10 koni...
  
 
bo to gosc przepisal pewnie z jakiegos forum angielskiego...i tak sobie to zsumowal...ogolnie moim zdaniem przyrost rzedu 70-80 koni w N/A to juz jest megahardcore. Moj ziomek w CRX wykrecil 212 koni w NA ale mu sie to kreci do 10tys i umowmy z calym szacunkiem to honda a nie rs2000.
  
 
N7A też można pokręcić do 10 krpm, ale z zupełnie inną koncepcyjnie górą.
  
 
Kolego odpuść sobie ja już dwa razy się przykładałem, tylko za drugim miałem kasę na to i kosztorys . Wydatek rzędu 10k. Tylko warsztat odradził montować turbo w RS. Jedyne co można spokojnie zrobić to wymienić

Walki ~1300 zł + nowe popychacze 1600 zł
regulator ciśnienia paliwa ~300 zł
Chip z V-tech ~900-1300 zł
Kompresor E-Turbo Ram można kupić u Goduli za 300-600 Dolców (moc spreżarki 830W) włącza się gdyby depniesz pedał do końca .
Dedykowany Kit K&N ~ 400 zł
i cały wydech ~ ?

  
 
Cytat:
2007-04-04 11:33:56, lukasino pisze:
Kolego odpuść sobie ja już dwa razy się przykładałem, tylko za drugim miałem kasę na to i kosztorys . Wydatek rzędu 10k. Tylko warsztat odradził montować turbo w RS. Jedyne co można spokojnie zrobić to wymienić Walki ~1300 zł + nowe popychacze 1600 zł regulator ciśnienia paliwa ~300 zł Chip z V-tech ~900-1300 zł Kompresor E-Turbo Ram można kupić u Goduli za 300-600 Dolców (moc spreżarki 830W) włącza się gdyby depniesz pedał do końca . Dedykowany Kit K&N ~ 400 zł i cały wydech ~ ?



V-techa gorąco odradzam wszedzie robić byle nie tam ... i tym Bardziej E-turbo niema poco wyzucać pieniędzy w błoto