Montaż instalacji gazowej, jakie pytania zadać gazownikowi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Po świętach jestem umówiony na montaż instalacji BRC Sequent24 w Oplu Omedze B '98 z silnikiem X20XEV (2.0 16V Ecotec), moc 100kW/136KM. O jakie szczegóły powinienem spytać gazownika? Czytałem, że reduktory mają różną wydajność w zależności od mocy silnika, do którego są montowane (ciśnienie w mBarach?). Który reduktor powinni mi zamontować do mojego silnika? Kolejne pytanie o wtryski, wiem że na pewno będą to BRC, tylko nie wiem czy one występują w różnych odmianach? Jeśli tak, które powinienem mieć założone?
Przepraszam za upierdliwe pytanie, ale wolę dmuchać na zimne przed montażem
  
 
Witam.
W zasadzie każdy gazownik powinien dobrze dobrać kompletację instalacji do każdego auta. Zapytanie powinno dotyczyć otrzymania dokumentów do rejestracji instalacji i chciej otrzymać wydruk z analizatora spalin w celu sprawdzenia jakości spalin po montażu. Sprawdź czy wszystkie elementy są prawidłowo zamontowane. Niektórzy jada na stację diagnostyczną żeby diagnosta mógł to ocenić. Kosztuje to niewiele a twoje bezpieczeństwo jest zagwarantowane oraz możesz mieć ocenę fachowości warsztatu. W zasadzie tyle i życzę zadowolenia z jazdy na gazie.
  
 
a mozesz podac nazwe zakladu i adres gdzie bedziesz montowal instalacje
  
 
Croma1, dziękuję za cenne wskazówki. Warsztat, w którym będę montował instalację (GAZ Marko - Mariusz Donajko, na liście autoryzowanych punktów Czakrama) sprawdził mi samochód analizatorem spalin jeszcze przed montażem (stwierdzając z lekkim zdziwieniem, że mam jeszcze sprawny katalizator ), więc stroić go będą z pewnością również przy użyciu analizatora spalin. W sumie zdecydowałem się na montaż w tym warsztacie, gdyż zagazowałem już w nim kiedyś Poloneza (monowtrysk Abimex, instalacja 2-giej generacji Elpigazu z centralką Voila) i byłem zadowolony zarówno z samego montażu jak i podejścia montażysty. Cenię w człowieku, że nie opowiada bajek.
Pytania odnośnie szczegółów SQ24 zadałem raczej po to, aby mam nadzieję potwierdzić swoją opinię o tym zakładzie.
Swoją drogą dzięki uprzejmości forumowicza holland2, dowiedziałem się, że powinienem mieć reduktor o ciśnieniu nie mniejszym niż 1200 mBarów i pomarańczowe wtryski, a także tego że wtryski powinny być skierowane w stronę zaworów, nie odwrotnie. Holland2 zwrócił mi uwagę aby sygnał obrotów podpięty był z ECU samochodowego, nie z cewki.
  
 
Witam.
Czyli jest wszystko OK.