Sprzęgło ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.

Problem objawia się następująco:
1) od jakiegoś miesiąca zauważam, że przy ruszaniu sprzęgło zaczyna przenosić moment już poniżej połowy skoku pedału
2) ciężko się zapina kolejne biegi, zwłaszcza szybko.
3) od trzech dni przy biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła słychać nieznanego mi pochodzenia grzechotanie ( ustaje po załączeniu ( puszczeniu sprzęgła )
4) pogłębił się problem przełączania biegów - występują zgrzyty, z wyjątkiem przypadków kiedy dość dokładnie wyrównam gazem obroty wałków.

Proszę o wskazówki, z góry dzięki...
  
 
Wszystkie te objawy wskazują na zużycie skrzyni. Podejrzewam, że wyrobiły się już synchronizatory, a dźwięk przy puszczonym sprzęgle to zapewne łożyko na wałku w skrzyni (bądź też łożysko oporowe sprzęgła). Zacząłbym od wymiany oleju na dobry syntetyk.
Pozdr.
  
 
Cytat:
2006-12-27 17:19:34, biem pisze:
Wszystkie te objawy wskazują na zużycie skrzyni. Podejrzewam, że wyrobiły się już synchronizatory, a dźwięk przy puszczonym sprzęgle to zapewne łożyko na wałku w skrzyni (bądź też łożysko oporowe sprzęgła). Zacząłbym od wymiany oleju na dobry syntetyk. Pozdr.



Napisałem, że dźwięk występuje po naciśnięciu sprzęgła
  
 
Wszystkie synchronizatory na raz nie padły. jeśli problem jest na wszystkich biegach to może jednak sprzęgło nie wysprzęgla i stąd problem.
  
 
Cytat:
Problem objawia się następująco:
1) od jakiegoś miesiąca zauważam, że przy ruszaniu sprzęgło zaczyna przenosić moment już poniżej połowy skoku pedału
2) ciężko się zapina kolejne biegi, zwłaszcza szybko.
3) od trzech dni przy biegu jałowym, po wciśnięciu sprzęgła słychać nieznanego mi pochodzenia grzechotanie ( ustaje po załączeniu ( puszczeniu sprzęgła )
4) pogłębił się problem przełączania biegów - występują zgrzyty, z wyjątkiem przypadków kiedy dość dokładnie wyrównam gazem obroty wałków.



racja Milas.

pkt1,2,4. zużyciu uległ docisk i prawdopodobnie tarcza
pkt3. słychać łożysko oporowe


[ wiadomość edytowana przez: Piotr525 dnia 2006-12-27 23:39:20 ]
  
 
a jak z obrotami silnika podczas ruszanai i przyspieszania?
nie masz wrazenia ze sie sprzeglo slizga?
moze peklo cos w samym docisku?

ja, na dzien dobry zrzucilbym skrzynie i przyjzal sie DOBRZE sprzegle
  
 
Odświeżam temat bo nadejszła pora aby zająć się na poważnie problemem.

A więc sprzęgło się nie ślizga....

po wciśnięciu słychać grzechotanie, są tacy którzy twierdzą że to dźwięk pochodzący od łożyska oporowego.

Więc jak to jest, zużyte łożysko oporowe po wciśnięciu pedału hałasuje czy cichnie ?

Co do sprzęgła, wymieniać pojedyńcze elementy jak łożysko lub łożysko i docisk, czy wymienić komplet z tarczą, mimo iż się nie ślizga ??

Co do firmy, za ok 500 zł występuje SACHS, za ok 700 VALEO.
4MAX by InterCars za 400 nie biorę pod uwagę.

Więc VALEO czy SACHS, czy jeszcze coś innego ?
  
 
Jakiej firmy wybierzesz to już twoja sprawa chociaż osobiscie wolalbym SACHS

Jezeli wymienisz komplet to bedziesz mial spokój na lata !!

Mi też bierze coraz wyżej sprzeglo i i nie bede sie bawil w sama tarcze. Jak sie skonczy to pojade z kompletem i po klopocie

Pozdro 4 all
  
 
Jak wciskach i grzechocze to łożysko oporowe, przy puszczonym sprzęgle na biegu jałowym jakby grzechotało to łożysko na wałku sprzęgłowym w skrzyni. pzdr! sprzęgło sachs!
  
 
Cytat:
2006-12-27 23:37:44, Piotr525 pisze:
zużyciu uległ docisk i prawdopodobnie tarcza pkt3. słychać łożysko oporowe


też tak uważam, a czy łożysko (ale raczej na pewno) to łatwo sprawdzić: na biegu jałowym będzie słychać szumienie, które ustaje po wciśnięciu sprzęgła. Ale jak już wymieniasz kompletne sprzęgło to razem z łożyskiem oporowym
  
 
Widzę tutaj totalną rozbieżność opinii w jednej kwestii:
jedni twierdzą, że zużyte łożysko hałasuje po wciśnięciu sprzęgła, inni że po wciśnięciu cichnie.

Jak to w końcu jest ??
  
 
Co innego szumi a co innego grzechocze, czytaj uważnie.

A na marginesie moje sprzęgło szumi a jak wcisnę to grzechocze i tak już od 40 tyś. , a gumę można palić
  
 
Cytat:
2007-04-05 15:10:02, Milas pisze:
A na marginesie moje sprzęgło szumi a jak wcisnę to grzechocze i tak już od 40 tyś. , a gumę można palić



Co znaczy, że zarówno łożysko oporowe sprzęgła jak i łożysko wałka w skrzyni masz wyrąbane a docisk jeszcze nie
Pozdr.

[ wiadomość edytowana przez: biem dnia 2007-04-06 00:57:04 ]