Zużycie oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ojciec ma carine 1,6 4a-fe. Jest problem ze zużyciem oleju, między wymianami ( co 10.tys. km) trzeba dolewac nawet 3 do 5 litrów.
Czytałem już , że 4a-fe lubią olej , ale czy to juz nie przesada?
Olej w silniku to LOTOS półsyntetyk 10W/40. Cari ma ok. 200 tys. km przebieguz czego ok. 90yts. na gaziwie . Od nowości w jednych rękach. Co można w tym silniku zrobić ? Pierścienie? Uszczelniacze były robione ok. 40 tys. km temu. Takie żyżycie to norma, czy silnik do wymiany? Aaa i żyżycie oleju zależy od stylu jazdy. Przy 90-100 nie bierze prawie wcale. Powyżej 120 trzeba dolewać co kilkaset km
  
 
mi mechanik mowil ze jak sie zauwarzy ubytki oleju to trzeba zejsc na nirzszy olej tz ze jeslimmasz polsyntetyk to mozesz zmuienic na mineralny i zobacz efekty jesli to nie pomorze to pewno znowy mechanik cie skasuje czego nie polecam
  
 
zmienić olej ?
nie będzie żadnych skutków ujemnych ?
  
 
z polsyntetyka na mineralny zawsze mozna zmienic odwrotnie nie zabardzo
  
 
jeszcze troche sie poci w okolicy łączenia ze skrzynią biegów. Wiem , że na gwarancji jakiś simering był tam wymieniany bo olej spierdalał.
A dlaczego więcej bierze po rzekroczeniu 120 ? Mówili mi że wymiana pierścieni się zbliża, ale 200tys. to chyba troche mało jak na pierścienie...
  
 
mozesz sprawdzic ciśnienie na tlokach jak jest ok to zostaw pierscienie w spokoju

ja bym ci polecal przejscie na gestrzy olej 15w/40
kazdy silnik jak juz troche łyka oleju i jak mu dajesz bardziej w palnik (powyżej 120) to bierze go duzo wiecej to normalne
tylko ze ja tez mam 4afe i 120km/h to jest tak przy 3250rpm a to jeszcze wcale nie tak duzo...

ps ile gazu pali ??
  
 
Nie ma jeszcze tragedii , ludzie dolewaja i 10 litrow do tego silnika (miedzyinnymi ja tak mialem) , silnik chodzi jak zloto ale wlac mu trzeba. Najlepiej pojezdzic i kupic cos z innym silnikiem.

Zmien teraz olej na Castrol GTX High Milleage 15W 40 , dobry olej do duzego przebiegu , mi na nim spadlo zuzycie oleju




[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2007-04-10 14:29:21 ]
  
 
no to zostaje zmiana oleju, zmieni sie go za pare miesięcy...
gazu pali 10 L przy ok. 120
  
 
Cytat:
Nie ma jeszcze tragedii , ludzie dolewaja i 10 litrow do tego silnika



nie no czapczap nie przesadzaj
to przy takich ilościach to oleju wymieniać nie trzeba tylko filtry

a tak serio to dopuki nie wymienicie pierścionków to olej będzie brał
wymiana uszczelniaczy jak sami zauważyliście nic nie dała

innym rozwiązaniem jest swap silnika
tylko trzeba mieć pewność czy ten drugi silnik tez nie bierze oleju
  
 
mi gazu tez tyle pali a teraz zanim zmienisz olej mozesz dolewac juz 15w/40 tylko jak juz lejesz lotosa to moze zostan przy lotosie...
jak silnik pali 1.5l i wiecej na 1000km to juz za nim niebieściutko kopci strasznie - znajomy tak ma w ładzie i wtedy to juz chyba tylko pierscionki
  
 
Cytat:
2007-04-10 17:18:04, Suchy pisze:
nie no czapczap nie przesadzaj to przy takich ilościach to oleju wymieniać nie trzeba tylko filtry


znajomi w corollce nawet filtra nie zmieniali, po roku padla

A z miski zawsze trzeba troche syfu spuscic.

mi bral 1L/1000KM , wiec masz 10 litrow.

Cytat:
a tak serio to dopuki nie wymienicie pierścionków to olej będzie brał wymiana uszczelniaczy jak sami zauważyliście nic nie dała innym rozwiązaniem jest swap silnika tylko trzeba mieć pewność czy ten drugi silnik tez nie bierze oleju


albo zmiana samochodu

  
 
Cytat:
2007-04-10 18:08:55, CzapCzap pisze:
mi bral 1L/1000KM , wiec masz 10 litrow.



to też bym nie trzymał tej cariny
  
 
Cytat:
2007-04-10 18:14:17, Suchy pisze:
to też bym nie trzymał tej cariny



albo wiecej , na wycieczke zawsze litra sie bralo. Ale silnik super chodzil, moc mial, 200km/h jechala.