Auris, diesel 1.4 vs diesel 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Dylemat. Kupuję Aurisa, jest już w zasadzie zamówiony, więc jeśli chcę coś zmienić to muszę szybko.

Auris będzie samochodem na dalekie trasy dla osoby ciągle jeżdżącej, często do niemiec po porządnych niemieckich autostradach.
Pytanie: czy opłaca się dokładać 6000zł do silnika 2.0?
Nie zależy mi na specjalnej dynamice ani na wysokiej maksymalnej prędkości. Silnik 1.4 ma maksymalną prędkość 175km/h, a Aurisem raczej nikt nie będzie jechał szybciej niż 170km/h.
Natomiast silnik 2.0 ma 6 biegów i chciałbym wiedzieć czy dzięki temu na autostradzie spala mniej, czy większy silnik się mniej męczy i dłużej posłuży.........Czy jest sens dokładać?

ps. I czy to nie dziwne, że samochodem po mieście jest Toyota Yaris z silnikiem benzynowym 1.3, a na dalekie trasy będzie Auris z dieselem 1.4?

Proszę o pomoc.
  
 
Proponuję pojeździć obiema wersjami, poczytać trochę ulotek o tym samochodzie, i będziesz wiedział co, gdzie, jak, kiedy i dlaczego.
  
 
1.4 to wg. mnie za malo na długgggie trasy i autostrady zwlaszcza te niemieckie, bedziesz go krecił ok. 5000obr/m zeby jechac z przyzwoita pedkoscia autostradową.
1.4 to silniki raczej do jazdy po aglomeracjach do tras sie nie nadaja wg. mnnie.

Jak bym mogl wybierac to tylko 2.0,
  
 
Cytat:
2007-04-06 08:29:50, Cromm pisze:
1.4 to wg. mnie za malo na długgggie trasy i autostrady zwlaszcza te niemieckie, bedziesz go krecił ok. 5000obr/m zeby jechac z przyzwoita pedkoscia autostradową. 1.4 to silniki raczej do jazdy po aglomeracjach do tras sie nie nadaja wg. mnnie. Jak bym mogl wybierac to tylko 2.0,


Przy 1.4 w trasie będziesz go ciągle trzymaj na wysokich obrotach
co nie jest zbytnio zdrowe dla silnika
i poczujesz mimo wszystko spalaniu

2.0 i 6 bieg to dość fajne rozwiązanie na trasy
po pierwsze mocniejszy silnik i większa przekładnia
gdzie przy prędkościach takich jak przy 1.4 będziesz mniej "piłował" silnik

  
 
jeśli będzie służył głównie do jazdy na długich trasach to rzuć sie i dopłać za większy silnik. Kilka korzyści, mniejsze obroty (mniej zarzynany silnik) poza tym na 6 biegu będzie dużo ciszej w samochodzie.
  
 
Tyle to wiem, ale z drugiej strony nigdy wcześniej nie miałem auta z sześcioma biegami i też było dobrze.

Powiedziano mi też, że "japoński silnik nie tak łatwo zajechać" i jeśli mi nie zależy na przyspieszeniu to 1.4 starczy.

Czy ktoś z was wie jak wygląda różnica w spalaniu między tymi silnikami przy prędkości 150-170km/h? Jeśli 2.0 spala mniej to o ile- policzę po ilu kilometrach inwesttycja by się zwóciła.

W danych technicznych jest tyle, że silnik 2.0 w mieście i w trasie spala więcej, a skoro tak, to lepiej brać 1.4, bo tańszy i spala mniej........ tak więc dylemat ciągle aktualny.
  
 
Cytat:
2007-04-06 13:25:59, Wilq_lpu pisze:
Tyle to wiem, ale z drugiej strony nigdy wcześniej nie miałem auta z sześcioma biegami i też było dobrze. Powiedziano mi też, że "japoński silnik nie tak łatwo zajechać" i



dlatego 6 biegow jest spcjalnie na dlugie trasy, lepszy komfort, mniejsze spalanie i ciszej.
Japonskie silniki to moze i nie jest latwo zajechac ale to juz nie jest japonski silnik....

przy 1.4 bedziesz mial tak glosno przy 150-170km/h ze zobaczysz jakie to meczace na dluzsza mete...
  
 
w sumie 1.4 jest dobry jak jeździsz w dużej większości po mieście