Carina 1,6 i sekwencja gazu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie odnośnie sekwencyjnego wtrysku gazu Carina motor 1,6 16v. Czy taka instalacja mocno skraca żywotnosć silnika??
ile gazu spala samochód z taką instalacją. Czy są z nią kłopoty (firma BRC). pozdrawiam
  
 
Nie skraca jeśli nie bedzie dochodziło do podawania zbyt ubogiej mieszanki. Z kolei zbyt bogata mieszanka najczęściej powoduje przyspieszone zużycie katalizatora.

W zasadzie jedyną rozsądną ekonomicznie opcją jest układ IV generacji - wtrysk sekwencyjny. To rozwiązanie w połączeniu z dobrą jakością montażu i poprawną regulacją ( bardzo ważne ! ) zapewni brak problemów z przyspieszonym zużyciem motoru.
W obrębie układu korbowo-tłokowego z uwagi na mniejsze siły związane z mniejszą prędkością spalania gazu mamy do czynienia nawet z mniejszym zużyciem silnika. Gaz zapewnia również mniejszy wpływ na degradację oleju silnikowego niż benzyna, co również wpływa pozytywnie na trwałość silnika.
  
 
Wszystko to szczera prawda co napisał Gustaw6666 ale....
Każda Toyota dobrze się sprawuje na gazie pod warunkiem że co 25-30 tys.km będą regulowane zawory z powodu miękkich głowic.Wiem to z własnego doświadczenia.Odpuszczenie sobie tych regulacji spowoduje że po 80 a najpóżniej po 100tys.km głowica jest do roboty(siadają poprostu gniazda zaworowe).
Co do montażu sekwencji...........Carinka bardzo dobrze chodzi na zwykłym układzie z dobrą elektroniką,należy tylko przemyśleć dobrze montaż czyli co,gdzie i jak.
  
 
Witam jeszcze raz. A czy regulacjii mogę dokonywać sam czy potrzeba do tego specjalistycznych narzędzi. Regulaowłem zawory np w citroenach zx i podnobnych. pozdrawiam i dziękuje
  
 
Kolega is155 doskonale uzupełnił moją wypowiedź.
To fakt, że jest wiele aut które mimo wielopunktowego wtrysku benzyny i niesymetrycznego kolektora dolotowego pracują bez problemów z podciśnieniowym układem zasilania LPG ( z mikserem - I i II generacja ) - mają szybką reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia, nie strzelają. Jednakowoż nawet do takich aut polecam układ IV generacji, dlaczego?
1) Unikamy realnej straty mocy, przy zasilaniu gazem jak i benzyną
2) Zapewniamy sobie mniejsze zużycie gazu ( w mieście z kolei zużywamy średnio trochę więcej benzyny, więc oszczędność ta dotyczy przede wszystkim trasy )
3) Unikamy konieczności profilaktycznej wymiany elementów układu zapłonowego - oszczędność
4) Unikamy stresów związanych z możliwymi ( mimo wszystko ) strzałami w układzie dolotowym
5) Zapewniamy większą trwałość katalizatorowi

To tylko podstawowe zalety, uważam po prostu że implementacja układu II generacji do silnika z wielopunktowym wtryskiem benzyny to jego upośledzanie, tak jakby przerobić go na gaźnik, w dodatku bardzo prymitywny. Nie warto przy różnicy w cenie tylko ok. 500 zł.

[ wiadomość edytowana przez: Gustaw6666 dnia 2006-12-28 12:16:32 ]
  
 
Jeszcze jedno są specjalne systemy do silników z delikatnymi głowicami które chłodzą zawory to tak zwane systemy do LUBRYFIKACJI przykładowy link http://moto.allegro.pl/item152954743_promocja_oryginal_uklad_lubryfikacji_flash_lube.html

Ja zdecydowałem sie na założenie do swojej toyoty sekwencji BRC z systemem lubryfikacji. Stwierdziłem że na instalacji gazowej nie ma co oszczędzać i zaowocuje to bezawaryjnością i silnika i instalacji gazowej (mam nadzieję). Pozdrawiam i dziękuje wszystkim za rady.
  
 
nie polecam BRC a co do systemu lubryfikacji to uważam, że regularna kontrola luzów zaworowych i poprawna regulacja instalacji zamykają temat.
  
 
Witam. Założyłem BRC sequent 24 + zestaw do lubryfikacji. Przejechałem 15000 sprawdzałem luzy zaworowe i jest wszystko ok. Samochód spala od 8 do 9 litrów gazu w cyklu mieszanym.
  
 
w carinie silnik 1.6 to chyba 4afe tylko ze ten LB i ma 107KM ja ma w celice 4afe 105KM zwykly prosty silnik bez LB i mam instalacje I gen gazu pali to mi duzo nie mniej niz 10 litrów i nie wiecej niz 11 nawet jak ostro jezdze, po swietach zakladam blosa i wiekszy reduktor
jak myslicie spadnie mi cos spalanie ???
  
 
Cytat:
2007-04-08 16:27:59, Egiptos pisze:
Witam. Założyłem BRC sequent 24 + zestaw do lubryfikacji. Przejechałem 15000 sprawdzałem luzy zaworowe i jest wszystko ok. Samochód spala od 8 do 9 litrów gazu w cyklu mieszanym.


A Stag 300 lub Elisa Elpigaz?
  
 
Pewnie teą są niezłe , ale najważniejsze żeby montarzysta wiedział co robi bo jak nie to najlepszą instalacje skopie.