P³yn ch³odniczy

  
Sortuj wg daty:
rosn±co malej±co
cholerka sprawdza³em poziom p³ynu, na zbiorniczku nie znalaz³em ¿adnych kresek min/max !!!! po odkrêceniu korka p³unu jest jaki¶ centymetr od dna zbiorniczka , przewód na spodzie jest jeszcze zalany ale to ju¿ chyba minimum minimum !!! Czy to faktycznie ma tak duzy wp³yw na funkcjonowanie LPG ... ?
  
 
Uwa¿aj !!!!!
Mnie te¿ siê wydawa³o ¿e to minimum, bo 1 cm na dnie zbiorniczka to nie jest minimum. Wylot ze zbiorniczka jest wy¿ej ni¿ jego dno !!! U mnie siê okaza³o, ¿e brakuje dwóch litrów p³ynu...
I w³a¶nie tak za³atwi³em uszcelkê pod g³owic±....
P³ynu w zbiorniczku wyrównawczym powinno by mniej wiêcej do po³owy na zimnym silniku....
  
 
No i tego siê obawia³em Muszê dolaæ i czekam na info od Tomka M. bo ja nie pamiêtam jaki mam p³yn ch³odniczy a wymienia³em u p.S³awka. Tomek mia³ mi zerkn±æ - nie chce moieszaæ z innym ... chocia¿ to jest podobno bez znaczenia
  
 
Jak juz mówi³em - mam ten sam problem - spiernicza mi gdzies p³yn i mam pietra czy to czasem nie uszczelka g³owicy
ale jak znam ¿ycie to pewnie cos bardziej prozaicznego - pompa wody albo cu¶ - w przysz³ym tygodniu jade na przeg³ad to sie oka¿e.
  
 
U mnie od pocz±tku jest wlany do uk³adu ch³odniczego p³yn DYNAGEL. Podczas wymiany 2 lata temu w ASO wlano mi ten sam tylko nowszej generacji a mianowicie DYNAGEL 2000. Wlano mi jednak trochê za ma³o bo wtedy by³y tylko opakowania o pojemno¶ci 5 l. ale obecnie s± równie¿ 1 l. wiêc mo¿na sobie dokupiæ i dolaæ, co te¿ zrobi³em. Jak pamiêtam do uk³adu ch³odniczego wchodzi oko³o 6,1 l. w silniku 1,5, a oko³o 8 l. w silniku 1,8 i 2,0.
  
 
Mi te¿ p³yn spingala³...........
No i niestety okaza³o siê, ¿e to uszczelka........
230 z robocizn± i teraz jest OK .......
Ale mi ubywa³o w OGROMYCH ilo¶ciach, przez 2 tygodnie 5 l....
  
 
Mnie te¿ ucieka³... ale z korka spustowego.
  
 
Czy trzeba oprócz uzupe³niania wymieniæ p³yn ch³odniczy a je¶li ju¿ to po jakim czasie?

Przy okazji pytanie do Marka_dziadka: u kogo robisz przeglady i bierz±ce naprawy?

Pozdrowienia z Grodu Kraka

[ wiadomo¶æ edytowana przez: smok-wawelski dnia 2004-01-10 20:02:25 ]
  
 
Ca³kowita wymiana:

1. p³yn ch³odniczy co 3 lata,
2. hamulcowy co 2 lata - BEZWZGLÊDNIE!

Pozdr.,
Wrolo
  
 
Witam ja mialem podobny problem w poprzednim samochodzie - byl to Opel Vectra A 2.0 GT . I powiem szczerze ze poziom plynu w zimie jest bardzo wazny w aucie a LPG . Jesli bedzie go za malo to po przelaczeniu na LPG przy duzym mrozie zamarznie parownik a potem klapka przeplywomierza i wtedy nie da sie jechac na LPG ani na PB tylko trzeba stosowac triki zeby to rozmrozic. A z tym ze ubywa plyn to najczesciej jest to wina pompy wodnej - w Oplach i Daewoo bardzo czesto sie psuja . Ja jak mialem uszkodzona to musialem 2 litry plynu tygodniowo nalewac. Potem juz nie mailem na to kasy to kupowalem w Tesco A najgorsze bylo to ze zaden mechanik nie potrafil powiedziec na 100% co jest tego przyczyna - naszczescie sie okazalo ze to tylko pompa wodna
  
 
No dobra... .a jak nalac plynu jak jusz spuszcze ??

Przez wyrównawczy wlewac ? I dlaczego mnie mechanik nastraszy³ ze sam nie dam rady odpowietrzyc ??
  
 
Cytat:
2007-04-28 22:25:04, pawellewinski pisze:
No dobra... .a jak nalac plynu jak jusz spuszcze ?? Przez wyrównawczy wlewac ? I dlaczego mnie mechanik nastraszy³ ze sam nie dam rady odpowietrzyc ??


Przez wyrównawczy. Nie ma co odpowietrzaæ, to nie polonez! Uk³ad w espero odpowietrza sie sam! Najlepiej zmieñ tego piekarza na mechanika!!
  
 
Cytat:
2007-04-28 22:56:32, Adam4302 pisze:
Uk³ad w espero odpowietrza sie sam!



Pod warunkiem, ¿e korek zbiorniczka wyrównawczego jest sprawny. A konkretnie to zaworki w nim siê znajduj±ce.
  
 
No to ide walczyc.... zmieniam dzis przewody, kopu³ke, palec, swiece, filtr powietrza, p³yn ch³odniczy i uszczelke pod deklem. Ciekawe czy to dalej bedzie jezdzic

P.S: jeszcze jedno pytanie tak na szybko... Espero ma silnik z przodu czy centralnie ??

  
 
Cytat:
2007-04-29 09:29:10, pawellewinski pisze:
P.S: jeszcze jedno pytanie tak na szybko... Espero ma silnik z przodu czy centralnie ??



Chyba ¿art

Z przodu
  
 
Cytat:
2007-04-29 10:04:29, adid11 pisze:
Chyba ¿art Z przodu



No co Ty. Centralnie!
  
 
W espero jak wiadomo jest problem, bo nie ma zaworka spustowego w ch³odnicy. Trzeba odpinaæ przewód, a glikol leje siê wszêdzie dooko³a, poza tym do przewodu góniany dostêp.

ostatnio zmienia³em p³yn i wymy¶li³em dobr± metodê - kupujesz w castoramie wê¿yk gumowy ze dwa metry, wk³adasz do zbiorniczka wyrównanwczego i zasysasz paszcz± i spuszczasz p³yn do podstawionego zbiornika. Potem odpinasz przewód ch³odnicy ten który jest najwy¿ej, wk³adasz wê¿yk do ch³odnicy staraj±c siê dotrzeæ do dna. Ponownie zasysasz i spuszczasz elegancko ca³y p³yn bez chlapania dooko³a.
  
 
Cytat:
2007-04-29 09:29:10, pawellewinski pisze:
jeszcze jedno pytanie tak na szybko... Espero ma silnik z przodu czy centralnie ??



centralnie z przodu
  
 
Cytat:
2007-04-29 12:47:19, Cwikus pisze:
centralnie z przodu



No co Ty, ja mam z ty³u

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
Sie chwalic bede..... posz³o ³atwo, silnik znalaz³em i co mia³em to zrobi³em ( prawie, jakos czasu ma³o ).


Tyle ze znalaz³em cos co mnie zaniepokoi³o. Jak dam troszke wiecej gazu to zaczyna cha³asowac w okolicach rozrz±du i na jego os³onie wyczuwa sie drgania..... cos jak by pasek wali³ przy wiekszych obrotach po os³onie. Mozliwe to ?? Rozrz±d zmienia³em ze dwa tyg temu..... eh, ide szukac w przesz³osci ( archiwum )


P.S: bo rozumiem ze zmieniaj±c swiece, przewody, palec, kopu³ke i uszcelke pod deklem niczego nie zepsu³em w okolicy rozrz±du..... jakos nie widze sposobu

Esperol 1,8


[ wiadomo¶æ edytowana przez: pawellewinski dnia 2007-04-29 14:57:52 ]

[ wiadomo¶æ edytowana przez: pawellewinski dnia 2007-04-29 14:59:15 ]