| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
retroav OMEGA A warszawa | 2007-04-16 09:41:45 Witam ponownie.
Jakiś czas temu pisałem o problemie spadających obrotów przy najgrzanym silniku , no stojąc w korku przy tem. ok 90s. obroty spadały do gaśnięcia auta. Przy tym wąż idacy od chłodnicy do termostatu miał straszne ciśnienie. Wasze sygestie : uszczelka pod głowicą-sprawdzona OK przepływomierz -wymieniony czujnik temperatury -wymieniony A problem pozostał... Co jest z tym autem , mechanicy wykładają ręce. Mieszkam w wawie i każdy wie że korki to chleb powszedni , poł godziny stania i po jeździe , w trasie jest ok tylko jak tempreratura wzrasta. Z góry dzieki za odpowiedź. |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-04-16 15:22:49 Mniej lub bardziej realne powody spadających obrotów:
- zaśniedziałe styki wiązek/łączeń w komorze silnika, - uszkodzony potencjometr przepustnicy, - rura filtra powietrza zasysa gorące powietrze z komory silnika. Sprawdzić cały dolot - nie może być najmniejszej nieszczelności. - czujnik położenia wałka, po rozgrzaniu wysyła błędne dane do ECU (czujniki te są bardzo nietrwałe, często pęka lutowanie w środku czujnika. Sprawdzić/wymienić należy również kabel dochodzący to tego czujnika). - niesprawny czujnik temp. cieczy - ten przy silniku podający info dla ECU. - komp. reguluje mieszankę, jeżeli jakiś element połączony z ECU jest niesprawny auro zgaśnie. Winą tego może być nawet lekko nieszczelny przewód paliwowy - nawet nie będzie czuć benzyny. Zapewne pomogłaby pełna diagnostyka parametrów silnika Techem1. Nie wiem, czy w tym silniku jest taki walcowaty zawór, do którego wchodzi przewód podciśnieniowy, z drugiej strony wylot jest osłoniety plastikowym grzybkiem. Warto go rozebrać i przeczyścić. Zawór taki spełnia różne funkcje... miałem w kadettcie, występuje nawet w dieslu... często klinuje się. W kadetcie reagował głośnym cyknięciem po naciśnięciu sprzęgła. O sprawie czyszczenia krokowca nie będę się wypowiadał. Poświęć dzień na wszystkie kostki, łączenia, zaśniedziałe styki, czujniki, doloty. Jeśli jest możliwość "pożyczenia" czujników (np na miejcu w jakimś szrocie) - przetestój ich działanie. Powodzenia. |
retroav OMEGA A warszawa | 2007-04-17 12:48:30 Dzięki za info,
Po krótkich oględzinach stwierdziłem 2 pękniecia obudowy filtru powietrza , i jednen uszczerbek plastiku , zaraz birę się za wymianę całej ubudowy. Jeżeli chodzi o resztęrzeczy to chyba sam nie sprawdzę tego. Gdzie znajduje sie czujnik wałka rozrzadku i jak go sprawdzić?Moj silnik to C20NE jest tam wogulr taki czujnik? A z tą regulacją przepustnicy to jak to sprawdzić? Dzieki wielkie , będe informował na bierząco jak idą postepy z naprawą Tak na marginesie żeby nie zaśmiecać nowymi wątkami , jakie koszta mniejwiecej z robicizna wyniesie zrobienie blacharki tzn , nadkola z tyłu , progi tył lewy i prawy , i lekko peknięta podłoga pasażera od strony kierowcy na dlugości ok 5 cm skutkiem czego opadły troszkę drzwi. Zna ktoś kogoś z okicy Warszawy ewentualnie radzynia podlaskiego kto by tanio zrobiL? |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-04-17 14:04:23 Ktoś wypowiedział się na ten temat: "oporność we wtyczce od czujnika położenia wału... między pinami 1 i 2 powinno być od 400 do 800 ohm, między pinami 1 i 3 oraz 2 i 3 nic... jeżeli tak jest to czujnik jest oki..." Jak będziesz miał rozgrzany na maxa silnik, wyłącz go, włącz zapłon i zbadaj. Podstawowy miernik z omomierzem kosztuje ~15 zł na "Stadionie"
Co do wymiany obudowy filtra, tańszym sposobem jest spawanie plastiku (lutownica kolbowa + drobna siateczka metalowa np. od sitka, do wtopienia - wzmocnienia w miejscu pęknięcia). Potencjometr przepustnicy - zbadać można Woltomierzem/omomierzem...najlepiej ze wskazówką, przy włączonym zapłonie (bodajże 2 i 3 pin). Wartości powinny wzrastać równomiernie! do naciśniętego pedału gazu. Wszelkie wahania wskazówki podczas ruchu potencjometru wskazują na wytarcie ścieżek rezystancyjnych. Może u ciebie być tak, że wpływ temperatury może powodować błędne wskazanie, przy dolnym "najczęściej pracującym" połozeniu przepustnicy. Co do silnika (88-97r.), to wyposażenie elektroniczne może się zmianiać........ tak, że jak nie poskutkuje, to co wcześniej pisałem - wizyta u elektryka samochodowoego. |
retroav OMEGA A warszawa | 2007-04-19 11:07:19 dzieki wielkie za informacje jak tylko bede w u siebie bo w wawie za drogo wszytsko przebadam.
Dodam jeszcze ze zauwazylem ze jadac troche szybcie np ok 70-130 jak wrzyce na luz obroty spadna prawie do zera jak bedzieza zegarze z 50 juz to sie wyrownuje do ok 500. Moze tj jakas dodatkowa sugestia? Pozdrawiam |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-04-19 13:34:05 Ech to trzeba było tak od razu.
Przyznaję się bez bicia, że nie wiem jak jest w Omedze A z rocznika ?, ale ten problem ewidentnie wskazuje na czujnik obrotu wału korbowego umiejscowiony (?) przy skrzyni biegów. Jeżeli jest on walnięty, to właśnie tak będzie ci się zachowywał samochód przy różnych prędkościach. Połączony jest on z silniczkiem krokowym, któremu podaje dane prędkości obrotowej .... w tym wypadku błędne dane. Być może jest on tylko do wyczyszczenia (końcówki elektr. też) albo do wymiany. Przykładowo, w 2,5 TD zepsuty/zanieczyszczony czujnik prędkości obrotowej będzie powodował niekontrolowane wzrosty/spadki obrotów. Znajdź ten czujnik (2 kabelki idą do niego), prawdopodobnie jest u ciebie na bloki silnika / łączeniu silnika i skrzyni biegów (od strony kierowcy)....taki długi palec zapewnie zapieczony, więc trudno go będzie wyjąć
A jeszcze jedno przede wszystkim sprawdź przewód idący do tego czujnika, zdarza się, że to on ulega uszkodzeniu/przetarciu. [ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2007-04-19 13:57:14 ] |