Dmuchawa ogrzewania szyb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie działa dmuchawa powietrza w samochodzie!
Co najpierw sprawdzić???
Pozdrawiam!
  
 
Ja bym zaczal od bezpiecznika
  
 
Rezystor dmuchawy
  
 
później szczotki w silniku, jezeli masz uszkodzony rezystor to chodzi tylko na najwyższym biegu.
ale najczesciej to własnie szczotki silnika dmuchawy, nie opłacalne w wymianie bo jeżeli masz wytarte pierścienie w silniczku to nie można ich nigdzie dostać, a przerabianie jest nie adekwatne do zakupu uzywki od mario.
pozdr
  
 
Cytat:
jezeli masz uszkodzony rezystor to chodzi tylko na najwyższym biegu.

W A nie koniecznie, jest możliwe takie uszkodzenie rezystora ,że nie działa na najwyższym biegu; w Bee tak, czwarty bieg ma odrębny obwód przez przekaźnik . (przerabiałem temat praktycznie )
Cytat:
później szczotki w silniku,

Szczotki w silniku dmuchawy A, są poancerne i raczej nie do zjechania ....

Słabym punktem tego silnika jest łożyskowanie wirnika, łożyska ślizgowe zacierają się w pewnym stopniu, co powoduje zwiększone opory ruchu i zwiększony pobór prądu , co w konsekwencji prowadzi do spalenia rezystora.

Można to poznać po nadtopionym (plastik) bezpieczniku i po odgłosach pracującej dmuchawy (pioszczenie).
  
 
Cytat:
2007-12-31 08:44:21, omegolotC30NE pisze:
Słabym punktem tego silnika jest łożyskowanie wirnika, łożyska ślizgowe zacierają się w pewnym stopniu, co powoduje zwiększone opory ruchu i zwiększony pobór prądu , co w konsekwencji prowadzi do spalenia rezystora. Można to poznać po nadtopionym (plastik) bezpieczniku i po odgłosach pracującej dmuchawy (pioszczenie).



Duzo jest roboty aby wymienic to lozysko? Czy moze prostsza, szybsza i tansza bedzie wymiana calej dmuchawy? Ja mam podobne objawy (grzeje sie bezpiecznik). Styki przeczyscilem i jest troche lepiej, ale w okresie zimowym dmuchawy uzywa sie praktycznien caly czas i wolalbym zrobic z tym porzadek.
  
 
Lożysko jest ślizgowe, nie wymieniasz tylko czyścisz. (w skrajnych przypadkach łożysko "przykleja " się do wirnika i obraca się w obudowie). Konieczne jest wyjęcie dmuchawy (robisz to wymontowując: podszybie, wycieraczki, parę plastyków, zdejmujesz wiązkę i rezystor z silnika i można go wyjąć.
Silnik jest "nierozbieralny", to znaczy aby zdjąć pokrywki z łożyskami , trzeba zeszlifować "nity" (takie zagniotki, w sumie 4 szt), a później migiem to cyknąć.

Oczywiście przy okazji czyszczenie rowków komutatora. Przy montażu wiatraków na osi wirnika ważne jest wciśnięcie na odpowiednią głębokość. Najlepiej przy rozbiórce zrobić markerem znaczek na silniku i zmierzyć odległość od jednego i od drugiego, to w osi wirnika ma się rozumieć.

Robota na trzy godziny, efekt super.


  
 
Wielkie dzieki!

  
 
Bezpiecznik jest dobry, a rezystor raczej nie poszedł bo dmuchawa nie chodzi na żadnym biegu...
  
 
Pozostają Ci pomiary elektryczne
  
 
Ten silnik jest może tam przy podszybiu umieszczony?