MotoNews.pl
  

Oświetlenie zegarów w MK VII

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam takie pytanko. W moim MK VII jest fabryczne podświetlenie z góry które pada na liczniki. Czy jest możliwośc zamiany go na podświetlenie od tyłu liczników, tylko nie chodzi mi o robienie podświetlenia z diód jak jest opisane na naszym forum, a zrobienie niejako orginalnego podświetlenia zamiast tego na górze. Chciałem to zamienić tylko nie wiem czy się da i czy będzie działać.
Prosze o jakieś porady
  
 
Likwiujesz oswietlenie z góry i masz podswietlenie samych cyferek (od dołu) ktore jest w kazdym escocie. Jedynym problemem jest to ze w nocy bedziesz bedziesz mogł dostrzec wskazówek które nie sa inaczej podswietlone jak wlasnie przez górne zaróweczki.
  
 
Cytat:
2006-09-13 01:26:44, GrzEE pisze:
Likwiujesz oswietlenie z góry i masz podswietlenie samych cyferek (od dołu) ktore jest w kazdym escocie. Jedynym problemem jest to ze w nocy bedziesz bedziesz mogł dostrzec wskazówek które nie sa inaczej podswietlone jak wlasnie przez górne zaróweczki.

nic z tych rzeczy. Fabrycznie w mkVII nie ma podświetlenia od spodu-tyłu.

Trzeba dorobić, dlatego wszyscy robia to na diodach LED bo najłatwiej.
  
 
Cytat:
2006-09-13 06:38:30, Slawko pisze:
nic z tych rzeczy. Fabrycznie w mkVII nie ma podświetlenia od spodu-tyłu. Trzeba dorobić, dlatego wszyscy robia to na diodach LED bo najłatwiej.



dokładnie, mk7 ma tylko oswietlenie z góry, od spodu nie ma i nie ma też żadnej instalacji położonej, trzeba rzeżbic samemu.
  
 
Włśnie jestem na etapie podświetlenia zegarów od spodu ,tylko nie jak w dziale tuning ,ale na ośmiu diodach (jest dużo prościej) niebieskich,zamontowałem je po wywierceniu otworów w Wystająch wypustach z tyłu zegarów , po pierwszych testach efekt jak dla mnie jest dobry gdyż diody nie świeca za ostro . Pozostało mi jeszcze podświetlenie od góry tak żeby wskazuwki delikatnie oświetlić nie przytłumiając przy tym podświetlenia tarcz.
Tylko musze ta cholerną zielona płytke wydłubać ,gdzieś o tym czytałem ,ale niemogę znaleźć
  
 
Cytat:
2006-11-25 11:59:47, gregor72 pisze:
Włśnie jestem na etapie podświetlenia zegarów od spodu ,tylko nie jak w dziale tuning ,ale na ośmiu diodach (jest dużo prościej) niebieskich,zamontowałem je po wywierceniu otworów w Wystająch wypustach z tyłu zegarów , po pierwszych testach efekt jak dla mnie jest dobry gdyż diody nie świeca za ostro . Pozostało mi jeszcze podświetlenie od góry tak żeby wskazuwki delikatnie oświetlić nie przytłumiając przy tym podświetlenia tarcz. Tylko musze ta cholerną zielona płytke wydłubać ,gdzieś o tym czytałem ,ale niemogę znaleźć



musisz podwazyc i wylamac ten bialy plastik wklejony w czarna obudowe zegarow. wtedy dostaniesz sie do zielonego plastiku.
  
 
Zaraz ide to wydłubać
  
 
podepne sie od temat

czy ktos udzieli mi odpowiedzi bo juz nie mam sily na czytanie a czytalem duzo

czy jak zdejme kokpit bede mial dostep do tego zielonego ustrojstwa czy musze demontowac cale zegary? mk 7

pytanie 2 gdzie kupic kolorowa dioda w oprawce do zegarka i do zegarow ? zeby zastapic na gorze te biale zarowki

czy to jest oprawa r5?

tylko nie piszcie allegro bo znalezc nie moge konkretnie

z gory wielkie dzieki
  
 
Dokładnie tak. Zarówki które podświetlają zegary z góry to W5W tylko że w fordowskiej oprawce, czyli żarówkeczka przylutowana do blaszek z oprawki. Zastapić je mozna diodkami z allegro, tzw. zamienniki żarówek bańkowych W5W. Wyszły teraz super diodki o kącie świecenia 180 stopni tyle że kosztują 14 zł za sztuke. Do zegarka przychodzi żarówka 1,2W która mozna w najprostszy sposób zastapić żarówką kolorową ale tylko firmy BOSMA (też dostępna na allegro) inne sie nie nadają bo są lakierowane na kolor i pod wpływem ciepła łuszczą się. Jak coś to pisac na priv to pomoge.
  
 
I jeszcze jedno pytanko odnosnie podsweitlenia zegareczka. Widziałem tu kiedys na forum temat jak zmienic na niebieskie. Natomiast ja w ogole chce uruchomic to seryjne(zielone. Żarówki w oprawkach orginalnych są włozone ale nie swieci

Jedno mnie zastanawia. Zeby było podsiwetlenie zegarka. To wystarczą te 4 kabelki ktore sie wpina gdzies mniejwiecej w dolnej czesci obudowy zegara czy trzeba poprostu kabelki do zarówek jakies podciągnąć bo jakos mi sie nie wydaje zeby 4 obstykły bo tam diodka noii zegarek chodzą na tym.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2006-12-21 22:29:41, koniuXR3i pisze:
podepne sie od temat czy ktos udzieli mi odpowiedzi bo juz nie mam sily na czytanie a czytalem duzo czy jak zdejme kokpit bede mial dostep do tego zielonego ustrojstwa czy musze demontowac cale zegary? mk 7


musisz zdemontowac cale zegary, na brutala dojrzysz moze biala obudowe gornego oswietlenia, ale nic z tym nie zrobisz . .
Zdemontuj kokpit, odkrec srubki mocujace Zegary, potem linka predkosciomierza, wtyczka zasilajaca i masz na wierzchu
  
 
a zeby zmienic podswietlenie z zielonego na jasno niebieskie nie wystarczy zmienic tej plytki z zielonej na niebieską ?????? albo woguel si ejej pozbyc i zalozyc niebieskie zaroweczki ??????

prosze o szybka odpowiedz, chodiz mi o uzyskanie efektu taka jak oryginal anie swiecace pkty na zgarach od zamontowanych diod !!!!
  
 
Możesz zmatowić diody papierem ściernym i nie będzie efektu punktów a ładne rozproszone światło, ewentualnie tak jak pisałeś włozyc zamiast zielonej płytki niebieska i wyjdzie to samo.
Na moich zdjęciach sa założone spolerowane diody, efkt sam ocn, mnie się bardzo podoba i jestem zadowolony.
  
 
te zarowki w zegarach w MKVII to napewno W5W bo na allegro jest napisane ze W5W to postojowki ...
Allegro.pl
  
 
no bo to sa jakby z postojówek tylko z dodatkową oprawką fordowską.
  
 
Cytat:
2007-04-15 17:09:43, Kamil_K pisze:
a zeby zmienic podswietlenie z zielonego na jasno niebieskie nie wystarczy zmienic tej plytki z zielonej na niebieską ?????? albo woguel si ejej pozbyc i zalozyc niebieskie zaroweczki ?????? prosze o szybka odpowiedz, chodiz mi o uzyskanie efektu taka jak oryginal anie swiecace pkty na zgarach od zamontowanych diod !!!!



Obawiam się, że efekt nie będzie zadowalający. Ta oryginalna zielona szybka oprócz nadawania barwy, ma za zadanie rozproszenie światła. Oczywiście, że możną w jej miejsce wpasować coś niebieskiego. Tylko co? Zanim zrobiłem TO w miejsce żarówek "wrzuciłem" białą diodę 8mm (zmatowaną). Efekt nie najgorszy, zegary były równomiernie podświetlone, ale bardzo słabo, ponieważ cokolwiek byśmy nie robili dioda zawsze najmocniej świeci "do przodu" a nie na boki. Faktycznie może zaradzić tu dioda 180 st.

Cytat:
te zarowki w zegarach w MKVII to napewno W5W bo na allegro jest napisane ze W5W to postojowki ...
Allegro.pl



Wg mnie z tego nic nie będzie. Te postojówki świecą do przodu, a W5W z ledem nie zmieści się do tej fordowskiej oprawki, bez rzeźbienia.





[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-04-15 20:44:04 ]
  
 
osobiscie uzylem dwoch diod nie wiem jaki to typ ale chyba W5W troche spilowalem boki oprawki oraz plastikowa czesc diody i ladnie sie wpasowala w oprawki fordowskie... efekt jest nienajgorszy ladnie rownomiernie oswietla cala deske

niestety mam tylko zdjecie robione telefonem i jest ono nienajlepsze:
  
 
Cytat:
2007-04-15 21:32:43, vek1986 pisze:
osobiscie uzylem dwoch diod nie wiem jaki to typ ale chyba W5W troche spilowalem boki oprawki oraz plastikowa czesc diody i ladnie sie wpasowala w oprawki fordowskie... efekt jest nienajgorszy ladnie rownomiernie oswietla cala deske niestety mam tylko zdjecie robione telefonem i jest ono nienajlepsze:



a jaka dales szybke ???? jesli wogule zalozyles szybke,
a diody miales takie jak te z allegro W5W ????
wlozyles je w oryginalne miejsca zarowk ????
  
 
szybki nie ma wylamalem stamtad ten zielony plastik, ze starych oprawek wyciagnalem zarowki i na ich miejsce wcisnalem takie diody troche zeszlifowalem boki oprawki diody oraz powiekszylem troche otworek w oprawce po zarowce zeby weszla tam ta dolna okragla czesc diody
  
 
ok
o takich wlasnie diodach W5W myslalem, a teraz juz wiem ze da sie wlozyc, a szlifowales tylko oprawk ediody, czy szklo tez ???
diaody dales biale czy niebieskie ????




[ wiadomość edytowana przez: Kamil_K dnia 2007-04-16 18:25:01 ]