Problem z Scoupe :/

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pewien problem z moim Scoupe, mam go od trochę ponad miesiąca i wariował silniczek krokowy, czyli obroty bardzo skakały, zmieniłem silniczek krokowy na inny i jest wszystko ok, ale gdy silnik się nagrzeje obroty spadają do mniej więcej 400 obr/min, a czasami samochód gaśnie, towarzyszy temu też to, że w czasie jazdy samochód ma jakby dziure, nie chce przyśpieszać mimo iż pedał gazu wciśnięty jest w podłogę, łapie dopiero po chwili. Macie może jakiś pomysł co może mu być ? Sprawdzałem na kilku silniczkach krokowych (bo myślałem że tu go nadal boli) ale problem nie znika. Zastanawiam się jeszcze czy problem nie lezy w sondzie lambda albo przepływomierzu powietrza... Nie wiem, jeśłi ktoś ma jakiś pomysł lub miał podobny problem to bardzo dziękuję za informacje na ten temat :]

mati@comm.pl
  
 

Witam.
Jest opcja szukaj. Naprawde nic trudnego.!!!
A tak na narginesie to po wymianie powinno robic sie adaptacje obrotów według manuala.
A ta "dziura" to pwenie źle ustawiaony TPS.....
  
 
No właśnie to jest tak, że jak silnik jest zimny, to jest wszystko ok, przyśpiesza dobrze itp. Obroty niby są ok, bo po wyłączeniu ssania trzyma ok 900 obr/min, problem zaczyna się dopiero gdy silnik się porządnie nagrzeje, po np. 40min jazdy
  
 
Jak dla mnie przypadek pasowal by pod przeplywke tylko ze wyedy nie mialo by to znaczenia jak cieply jest silnik... Moze faktycznie sprawdz pierw lamde bo to moze byc przyczyna...
pozdrawiam
  
 
Mam to samo. Poszukaj na forum. Wymieniłem już prawie wszystko. Sonda nic nie dała. TPS też nie, krokowy też nie. Widze, że powalczymy raze. Tylko u mnie pojawia się to tez czasami jak jest ciepło na dworze nawet bez nagrzania silnika. Powodzenia Ci życze. Jak dojdziesz co to jest to daj znać
  
 
Próbowałem też restartu komputera sposobem na odpięcie akumulatora, niby był odpięty dłuższy czas, później trochę postał na wolonych obrotach i trochę jazdy po mieście, ale to też nic nie dało :] Nie wiem już w sumie gdzie szukać, tak jak piszesz, jak jest ciepło na dworze to też czasem świruje, za moment jadę do serwisu Hyundaia, zobaczę ile sobie liczą za podpięcie pod komputer, nie wiem czy by to coś pomogło, ale zawsze warto wiedzieć jakie są błędy i je usunąć Zobaczymy :]
  
 
Czujnik temp sprawdzałem niedawno i niby był OK ale znajomy zasugerował mi żeby go wymienić bo miał takie objawy w oplu i po wymianie ustały. Ostatnio też załączało mi się "ssanie" wtedy kiedy nie powinno więc dla pewności wymieniłem ten czujnik. Jak na razie jest ciepło i przejechałem 30 km i wszystko OK. Ale dokładnie będe wiedział za kilka dni.
Pozdrawiam
  
 
Jeśli możesz to daj znać czy wymiana czujnika dała oczekiwany rezultat :] W serwisie zaśpiewali 120zł za podłączenie samochodu do kompa i samą diagnoze, naprawa na pewno odpowiednio więcej a na przykładzie mojego taty (Ford Escort) był w ASO na przeglądzie bo były darmowe, nie wykryli mu połowy usterek podwozia które sam sobie znalazł na diagnostyce w pracy, także jak dla mnie ASO wcale nie są godne zaufania

Z góry dzięki za info, pozdrawiam :]
  
 
Takim sposobem to mozna cały silnik powymieniac i sie nie dojdzie co jest nie tak.
Poszukaj kogos kto ma Hi -scana(warsztaty elektroniczne co diagnozuja sterowniki ) i ci podepnie pod kompa i błedy wyskocza, lub mozna tez diodą sprawdzic podpinajac sie pod odpowiednie nózki przy złaczu diagnostycznym. ASO omijaj szerokim łukiem.
Niedawno gdzies czytałem o identycznym problemie na forum Mitsubishi, tylko nie pamietam jaka była przyczyna....
  
 
witam po przerwie urlopowej i przerwie od H tez

a czy u was np podczas jazdy po zrzuceniu na luz , obroty zawsze wedruja na 900 , bardziej do nonama to pytanie skierowane,
mam to samo chyba
jak rosnie wam temperatura cieczy i na jakim poziomie sie utrzymuje na rozgrzanym silniku, podczas jazdy, a jak sie zachowuje jak zaczynacie stac w miejscu lub korku sie poruszacie
u mnie ostatnio za szybko lapie wysoka temperature, i nie chce zejsc nizej, i wogle po otwarciu maski mam wrazenie ze jest zajebiscie zgrzany,
powiedzcie mi czy wy macie tez takie same cieple rury dolotowe do kolektora w wersji turbo
, problem pojawia sie i znika sam,
wlasnie jak samochod sie nagrzewa,
gaz w podlodze chwila namyslu , i dopiero ciagnie, wyprzedzanie bez redukcji ostatnio skonczylo by sie niemilo dla mnie,
nigdy nie wiadomo
jak mu sie to zacyna dziac
czy zdaze czy nie
lipa
  
 
U mnie to wygląda tak, że wskaźnik temperatury cieczy mam mniej więcej w połowie, czyli w normie niby, ale jak trochę pojeźdżę to ma taką jakby 'dziure', ładuję pedał w podłoge, nic nic i nagle wciska w fotel. A jeśli chodzi o obroty po zatrzymaniu się, to trzyma w granicach 400 obr/min, a czasem gaśnie, trochę to dziwne objawy wg mnie.
  
 
Witajcie.
w mojej sonacie natomiast jest sprawa tego rodzaju ssanie dziala ok obroty trzyma na cieplym silniku ok 900rpm, jak tocze sie na luzie ok 1000rpm. na obu paliwach wszystko ok. TYlko ze na zimnym silniku I tylko na Pb mam dziure jak jade i pedal w podlaoge to tak ok 2 sek reakcja jest spozniona im silnik cieplejszy to problem znika.
Wsystko ustawione katalogowo zadnych bledow TPS bez ,,dziur'' przeplywka sprawdzana wtryski nowe, czujniki ok, sondy nie posiadam w swoim modelu.
Jak wpadniecie na pomysl to piszcie.
Pzdr
  
 
Cytat:
2007-04-11 22:41:43, karol208 pisze:
Witajcie. w mojej sonacie natomiast jest sprawa tego rodzaju ssanie dziala ok obroty trzyma na cieplym silniku ok 900rpm, jak tocze sie na luzie ok 1000rpm. na obu paliwach wszystko ok. TYlko ze na zimnym silniku I tylko na Pb mam dziure jak jade i pedal w podlaoge to tak ok 2 sek reakcja jest spozniona im silnik cieplejszy to problem znika. Wsystko ustawione katalogowo zadnych bledow TPS bez ,,dziur'' przeplywka sprawdzana wtryski nowe, czujniki ok, sondy nie posiadam w swoim modelu. Jak wpadniecie na pomysl to piszcie. Pzdr



Mam podobny objaw u siebie. Jak autko się nagrzeje, problem znika na pb a pojawia się na LPG. ....
  
 
Wymiana czujnika nic nie dała.
gt115psss to troche inaczej u mnie jest. Nagrzewa się normalnie jak zawsze. Ale jak szaleje to po zatrzymaniu ma 400rpm i musze go zgasić i odpalić od nowa żeby było ok. i mam spokój przez 3 km(chyba, ze jest gorąco to czasami przez 500m ) A niestety lato idzie.

Jeśli chodzi o podłączenie pod kompa to w moim miasteczku tylko jeden gość może hultaja podłączyć ale głupia pała z niego i nie można się dogadać(kasa uderza mu do głowy).
Do Szczecina mam 30km i tam w ASO zawołali 80zł ale nie mam czasu do nich pojechać. Może dzisiaj jakoś wyrwę się z pracy
  
 
Aha i nie ma na to wpływu temperatura silnika. Bo jak jest b.ciepło na zewnątrz to nawet zimny wariuje. A jak jest chłodniej(ok.10stC) to wariuje dopiero jak się nagrzeje. Wg. mnie nagrzewa się jakiś czujnik w komorze silnika.Wykluczam przepływke na 99% bo powietrze bierze z zewnątrz i nie ma na nią wpływu temp. silnika.
  
 
Jade dzisiaj na 14 do ASO podłączyć sie pod kompa za 60zł. Mam nadzieje, ze coś wykaże
  
 
no to mysle,
ze bedziemy mieli to samo jednak bo u mnie im zimniej tym, sie mniej silnik nagrzewa, bo ma lepsze chlodzenie z powietrza, im cieplej na zewnatrz tym szybciej sie nagrzewa, i nie ma takiego chlodzenia,
to to samo po zgaszeniu silnika i odpaleniu ponownie po zatrzymaniu, wszystko jest ok. przez jakis czas jak jade, ale po 2 ostrych przyspieszeniach go zaczyna mulic, zastanawiam sie czy to nie bedzie u mnie filterek paliwa?? ale byl wymieniany z 5 tys km temu wiec???
moge dodac ze obroty na luzie jak stoje mam ok. ssanie ok.
po jezdzie obroty ok.
tylko jak na luz wrzuce w czasie jazdy mam troszeczke podniesione, tak z 1100 roznie wlasnie to jest
  
 
Niestety komp nie połączył się z silnikiem. ZONK
  
 
A to dobre. Jednak niezły wynalazek z tego hyundaia, a przynajmniej jeśli chodzi o scoupe Ale i tak go lubię, mimo iż czasem te obroty doprowadzają mnie do szału
  
 
Cytat:
2007-04-12 16:57:44, BartBartez pisze:
Niestety komp nie połączył się z silnikiem. ZONK



Jeżeli diagnosta nie potrafi stwierdzić dlaczego komunikacja się nie powiodła , to żle świadczy o jego profesjonalizmie .
Przyczyn może być kilka , przede wszystkim należałoby sprawdzić ciągłość linii diagnostycznej od ECM do gniazda i sprawność przejściówki .
Niestety w tym przypadku , przez internet nieda się pomóc .
Najlepiej zmienić diagnostę.