Wentylator chłodnicy diesel

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Pewnego dnia zauważyłem że delikatnie sączy mi się płyn z pomiędzy grubego króćca na termostacie i tej grubej gumowej rury. Kupiłem sobie nową opaskę, wyczyściłem tą rurę na termostacie bo było na niej jakieś 7 mm kamienia czy czegoś tam i założyłem wszystko. Odpaliłem diesla, odkręciłem trochę odpowietrznik na grubej rurze i poczekałem aż pojawił sie płyn i zakręciłem. Przy tej całej operacji ubyło mi trochę płynu i rano był na kresce MIN a jak pojeździłem trochę to podniosło się o jakiś centymetr. Później zauważyłem że wskazówka od temperatury podskoczyła mi na literkę O a nigdy wcześniej nie była nawet na literce N. Otworzyłem maskę i zauważyłem że diesel mi sie zagrzał. Szczególnie gorąca była ta gruba rura od chłodnicy. Zdziwiło mnie że wentylator mi nie pracuje. Wentylator załącza mi się kiedy włącze klimatyzację. Jak sprężarka się zatrzyma to wentylator chodzi jeszcze przez 30 sekund i się wyłącza. Prosze o sugestie bo nie chciał bym aby stało się coś nieprzyjemnego. Przepraszam za długość wątku.

ps. A może był cieplejszy niż zwykle tylko dlatego, że ubyło trochę płynu ?
  
 
moim zdaniem to nOrmalka
U mnie dochodziło pomiędzy R a M więc nie powinieneś sie martwić. Wiatrak załączy sie tak w okolicy M. Ale wspominałeś o kamieniu w termostacie. Dla spokoju rozebrałbym to jeszcze raz i porządnie wyczyścił. Wymieniłbym na nowy termostat i wlał nowy płyn.
  
 
I sprawdzić włącznik termiczny, bo 2 obwody są w przypadku zainstalowanej klimatyzacji.
  
 
Cytat:
2007-04-16 08:32:32, WilK pisze:
I sprawdzić włącznik termiczny, bo 2 obwody są w przypadku zainstalowanej klimatyzacji.



Włącznik termiczny to ten wchodzący w termostat z prawej strony stojąc przed maską tak ?? Jak można go sprawdzić ?

Ps. Termostat sam w sobie wydaje się być ok bo najpierw chodzi mały obieg (nagrzewa się taka cienka rurka) a dopiero później nagrzewa się ta gruba gumowa rura z odpowietrznikiem.

[ wiadomość edytowana przez: xymoxjim dnia 2007-04-16 16:01:43 ]