Omegas w Lagunie 1,6 16V - szarpie przy 1 przełączaniu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Zamontowałem Omegas do mej Lagunki i mam drobny problem

Przy ustawieniu przełączania PB=>LPG "przy przyspieszaniu" szarpie przy pierwszym przełączeniu z beny na gaz jak jest silnik odstały (czyt. poranny) - kolejne przełączenia to tylko psztyknięcie zaworu.
Sprawdzałem zależność od temperatury, brak. rozgrzałem samochód na PB - przejchałem 15km i to samo.

Przy ustawieniu przełączania "przy zwalnianiu" auto gaśnie przy pierwszym przełączeniu po dłuższej przerwie (4-5h) jeżeli nie dodam od razu gazu. Odnoszę wrażenie że nie ma gazu w odpowiednim momencie, jednak gazownik twierdzi że jest - tak mu pokazuje komputer.
Została wymieniona listwa wtryskowa (niebieska -Matrix) i objaw ten sam.
Ponadto zaraz po przełączeniu na gaz i np. dojeździe do skrzyżowania i wysprzęgleniu obroty niestabilnie skaczą tak +-50rpm, po 2-3 sek stania na skrzyżowaniu obroty stoją sztywno na 800 rpm a po przejechaniu kolejnych 2-3 km wszystkie objawy ustępują i jest piknie.

Był jeszcze 3. problem - przy wyjściu z "mocnego" cutoff'u obroty spadały do około 500 obrotów a na zimnym silniku potrafił zgasnąć.
jednak tu update softu pomógł.

Jest to autoryzowany warsztat LAndi Renzo i nawet samo LR ma o nim dobrą opinię. Staneło na tym że gazownik się poddał po 2 dniowym grzebaniu i zawezwał na pomoc techników od Landi Renzo bo oni twierdza że powinno być nieodczuwalne przejście na gaz . I tu jeszcze muszę na nich poczekać kilka dni.

Wymienione świece, wszystkie Cewki, filtry, wyczyszczony krokowiec, na PB działa git.
Macie jakiś pomysł?
  
 
Mam Lagunę II 1,8 16v i tą samą instalacje.
I ten sam problem, właściwie miałem.
Męczyłem się, i pomaga ale na krótko czyszczenie wtryskiwaczy Matrix a później to samo. Gazownicy dołożyli do filtrów , specjalny filtr - odolejacz i może on trochę pomaga. Ale problem jest zawsze większy (większe szarpnięcie) jak jest zimno , czyli zimą , a latem mniejszy lub nawet niezauważalny. Zależy to podobno od umiejscowienia listwy wtrysków. Bliżej kolektora są szybciej nagrzewane to lepiej. Są też w sprzedaży specjalne listwy podgrzewające wtryski ale nie sprawdzałem jak to się sprawuje, piszą na forum różnie więc sam nie wiem i nie kupowałem.
Warynek jest jeden , trzeba wyczyścić listwę , tankować w pewnych źródłach , wymieniać filtry , można zastosować filtr-odolejacz. Jeszcze podobno są nowe softy wgrywane do centralki gdzie pierwsze przejście na gaz jest inicjowane większym prądem. Słyszałem też , że w innych instalacjach taka funkcaj ajest włączana ręcznie np. tylko w zimie . Jak masz jakieś spostrzeżenia to pisz chętnie pogadam
  
 
a jeszcze jedno poczytaj sobie ten temat - jak go rozbierałem przed laty
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=77496&c=0&hq=&f=38&m=flat
  
 
aktualnie mam przejechane 4tys km, przy 3tys km zmusiłem ich do wymiany listwy - efektu brak. Jednak przypadkowo wymieniłem filtr powietrza i jak ręką odjął - na tydzień czasu - problem powrocił. Tak jeździłem ze 2 tyg. i znowu odkręciłem obudowe filtra popatrzyłem czy wszystko oki i skręciłem i znowu jak ręką odjął - ciekawe czy znowu na tydzień?.
drugi problem jaki mnie męczy opisałem tu:
http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=181880&c=0&f=38