Hamulce Przednie dziwny objaw

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Proszę o opinię.
Jadąc samochodem ok 60km/h i wciskając mocno hamulec słychać zgrzyt, chrobot (jakby tarcie, hrrr hrrr )po odpuszczeniu hamulca cichnie. Po ponownym naciśnięciu hamulca nie ma tego objawu ale po paru wciśnięciach pedału znowu się pojawia ten samo rodzaj zgrzytu. Jednak jeżeli naciskam delikatnie hamulec nie występuje ten objaw. Dodatkowo powiem że przednie tarcze już były toczone ale były zakładane nowe klocki( są jeszcze w połowie sprawne ). Pytanie skąd takie dźwięki . Do wymiany tarcze i klocki. Czy może po prostu jest to objaw zużywania się układu?
  
 
Z pewnością objaw ten nie ma wpływu na skuteczność hamowania. Odgłos może być skutkiem niedobrania, złego zgrania kompletu tarcze-klocki do siebie. Z tym da się jeździć. Zrobiło się na dworze cieplej, i to jest nastepny powód dla którego coś takiego może wystąpić. Zjeździć obecny komplet i pomysleć o czymś lepszym niekoniecznie nacinanym. Ogólna zasada jest taka, że lepiej zamontować markowe klocki to typowych tarcz, niż odwrotnie.
  
 
Cytat:
2007-04-16 22:31:10, DENWER pisze:
Z pewnością objaw ten nie ma wpływu na skuteczność hamowania. Odgłos może być skutkiem niedobrania, złego zgrania kompletu tarcze-klocki do siebie. Z tym da się jeździć. Zrobiło się na dworze cieplej, i to jest nastepny powód dla którego coś takiego może wystąpić. Zjeździć obecny komplet i pomysleć o czymś lepszym niekoniecznie nacinanym. Ogólna zasada jest taka, że lepiej zamontować markowe klocki to typowych tarcz, niż odwrotnie.


Wg mnie kolega raczej nie ma nacinanych tarcz. Pisał że ma toczone.
Sptawdziłbym jeszce czy klocek nie ma nadmiernych luzów, co może powodowac różne jego układanie przy hamowaniu.
Podobny objaw może także wystepowac przy kończacym się łożysku.
  
 
Cytat:
2007-04-17 07:06:14, AsterixGal pisze:
Wg mnie kolega raczej nie ma nacinanych tarcz. Pisał że ma toczone.


Nie pisałem, że ma tylko, że nie musi mieć. Lużny klocek by hałasował na zasadzie pukania. Zawsze można zdjąć zacisk i obejrzeć powierzchnię okładzin klocków. Dobrze jest raz na jakiś czas wykonać ostre hamowanie (bez blokowania kół) aby odświeżyć powierchnię okłądzin.