Zaworek cisnieniowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Z tylu silnika, mniej wiecej pod kopulkami zaplonowymi znajduje sie taki zaworek cisnieniowy. Jakies 2 lata temu tez mi padl i ciekl. Przed wczoraj znow padl(byla to uzywana czesc). Jest to czesc ukladu chlodniczego ale nie wiem jaka role to spelnia. Moze wie ktos po co on jest i czy lepiej kupic "nypla" czy jakis "chodzony". A jesli ktos to zmienial to wie ze dojscie do tego to masakra. Czemu to sie mi tak psuje???? O fachowo nazywa sie to zawor nagrzewnicy i w "opel-shopie" na necie jaest za 82 zl(to juz wiem ze kupie nowy). Za co odpowiada ten zawor-jak dziala???

[ wiadomość edytowana przez: LUKIV6 dnia 2007-04-16 09:36:44 ]
  
 
ten zaworek steruje dopływem płynu chłodzącego do nagrzewnicy, sterowany jest podciśnieniem przez elektrozawór, po prostu ustawiasz cieplej w aucie to on sie otwiera zimniej to sie zamyka. Proponuje wymienić na nowy na pewno chwile pochodzisam wymieniałem w tamtym roku w kwietniu i jeszcze nie cieknie, lepsze dojście bedziesz miał jak odkręcisz wycieraczki, ściągniesz plastikowe podszybie i proponuje kupić trzy opaski na węże skręcane śrubokrętem bo te seryjne sprężynowe ciężko założyć z powodu braku miejsca.
  
 
Dzieki za podpowiedz. Zamowilem nowy i oryg.( tak przynajmniej koles zapewnia, bo to przez allegro). A wiesz moze czy jak on nie jest w pelni sprawny(jescze nie cieknie) moze miec wplyw na prace klimatroniku? Chodzi mi o plynnosc zmiany temperatury i reagowanie na ustawienia, bo bylo cos takiego ze jak motor sie rozgrzal to cieplo mialem dopiero jak dalem na HI.
  
 
Najlepsze dojście jest jak zdejmiesz kolektor ssący.
- dwie obejmy
- cztery śruby duże, zaślepione czarnymi nyplami
- klilka małych od linki przepustnicy, EGR i wiazki kabli
- UWAGA na rurki na zaworku z tyłu ( mozna ułamać)
Całe zdjęcie 30min