USTAWIANIE MAPY SPALANIA W SEKWENCJI - INSTRUKCJA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam serdecznie,
chcialbym zaczac temat o ustawianiu mapy spalania w sekwencjach czyli gazie IV generacji. Jak wiemy gazownicy robia to ale mozna zrobic to lepiej samemu poswiecajac na to troche czasu + laptop na kolanach + kabelek i nterface + kilka godzin jazdy. Wiem ze sa tu ludzie ktorzy juz sie tak bawili o bardzo sobie chwala wyniki swojej pracy.
Dlatego chcialbym prosic tych co juz maja to za soba by opisali jak to najlepiej zrobic. tz. krok po kroku. + jakie efekty koncowe.
no i moze jak to mozliwe bysmy zaczeli wrzucac pliki z gotowymi juz mapami konkretnych silnikow w konkretnych samochodach.
ja niedlugo zaczne zabawe z Toyota Corolla 97 silnik 1.4 (1332cm) oznaczenie 4efe.
pozdrawiam
lech
  
 
Ja też chętnie bym sobie poczytał taki wątek .
Jednak co do gotowych map, to obawiam się, że to się nie sprawdzi. Co prawda z sekwencją w praktyce nie miałem jeszcze do czynienia, ale kiedyś miałem okazję porównać ustawienia II generacji w dwóch identycznych autkach z identycznymi instalkami (kropka w kropkę) i mimo to ustawienia dość wyraźnie się różniły. Wniosek autko autku nie równe, a podejrzewam, że sekwencja jest o wiele bardziej wrażliwsza, no i różnice w elementach składowych też robią swoje.
Ale pomysł ciekawy. .
  
 
Cytat:
Jak wiemy gazownicy robia to ale mozna zrobic to lepiej samemu poswiecajac na to troche czasu + laptop na kolanach + kabelek i nterface + kilka godzin jazdy...


Mam pytanie - czy gazownicy przy zakładaniu instalki (IV gen.) powinni wystroić auto na drodze czy nie jest to konieczne?
Zalozylem instalke kilka dni temu i na 100% nie stroili auta na drodze (ani na hamowni)...tylko wgrali standardowe mapy i tyle...
Powinni to zrobic bezplatnie w ramach uslugi montazu instalacji?

Laptop+TAKI >> K L I K << Interfejs wystarczy do wgrania nowych map spalania w IV gen?
  
 
Gotowe mapy na nic się nie przydadzą ba nawet nic nie wniosą do tematu bo w niektórych instalkach mapa to tylko graficzne odzwierciedlenie poprawności ustawień a te jak wiadomo są najróżniejsze w zależności od możliwości elektroniki i softu danej sekwencji. Nawet jeśli by się zdarzyło, że jest identyczne autko z taką samą instalką (o to bardzo trudno bo instalki są konfekcjonowane z różnymi listwami i red.) to tak jak wcześniej koledzy wspomnieli trudno o podobne nastawy tym bardziej, że zmienia się dysze i ciśnienie.
Zasady są ogólne, których powinno się przestrzegać a reszta zależy od konkretnego egzemplarzu.
  
 
OK to jak wytlumaczyc fakt, ze na 1000% moje auto nie wyjechalo z warsztatu gazownikow?
Jestem tego pewien, bo patrzylem im na rece jak koncza montaz instalki...po czym wyslali mnie zebym zalal gazu za 20zl...wrocilem to tylko go podpieli do kompa, odpalili silnik, po 2min odpieli, dali papierki i PA!

Auto jezdzi dobrze, obroty jak na benzynie, moc ciut mniejsza, tylko spalanie wysokie - pierwsze tankowanie 12l/100km po miescie (silnik 1.5 90KM)...
  
 
no wlasnie. gazownicy nie ustawiaja map podczas jazdy, kozystaja juz z gotowych ktore bardzo czesto nie sa dopasowane do samochodu. dlatego pytam sie czy ktos umie podpowiedziec jak krok po kroku ustawic sobie samemu za pomoca kompa i interfejsu? ja ciagle czekam na interfejs i jestem pewien ze lepiej ustawie gaz u siebie niz zrobili to mi mechanicy bo im to zajelo 2 minuty.
  
 
Sciągnij instrukcję do instalki tam są opisane kolejne etapy strojenia.
  
 
Cytat:
2007-04-19 00:13:39, plech pisze:
no wlasnie. gazownicy nie ustawiaja map podczas jazdy, kozystaja juz z gotowych ktore bardzo czesto nie sa dopasowane do samochodu. dlatego pytam sie czy ktos umie podpowiedziec jak krok po kroku ustawic sobie samemu za pomoca kompa i interfejsu? ja ciagle czekam na interfejs i jestem pewien ze lepiej ustawie gaz u siebie niz zrobili to mi mechanicy bo im to zajelo 2 minuty.


Łamie się czy opłaci sie wydać na jednorazową regulację (ceny z allegro):
- czujnik kalibracyjny min. 120zł
- interfejs na USB min. 60zł