MotoNews.pl
12Układ chłodzenia ... zbierzmy to do kupy ??? (182261/45) - PT
  

Układ chłodzenia ... zbierzmy to do kupy ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Przeszukałem całe forum i niby coś tam jest ale konkretnej odpowiedzi nie znalazłem. Powiedzcie mi jak sprawdzić czy płyn chłodzący wogóle sie że tak powiem przemieszcze i że faktycznie chłodzi ten silnik i jak sie odpowietrza układ w silniku 1.4. U mnie jest taka sytuacja że zawsze wskażnik od temperatury jedwo wchodził na pole norm. Kiedys zwariował i wskoczyłod razu po odpaleniu na max okazało sie ze poadł czujnik temoperatury wody. Wymieniłem sam bo to niby proste i teraz wszystko niby ok ale wydaje mi sie ze silnik grzeje sie za bardzo. jak odpale to dochodzi do białego pola ale juz gdzies po 10 km jest na literce N czyli dośc wysoko a Naipis mam NORM i tak sie trzyma na czerwone pole co prawda nie wchodzi ale to i tak cyba za wysoko i zastanawiam sie czy moze czegos nie spieprzyłem przy wymianie moze zapowietrzyłem ukłąd czy coś ??? Prosze o pomoc. Pozdraiwma
  
 
jezeli wskazowka jest na napisie tzn ze wszystko jest w normie. Jezeli masz na N to moze nawet silnik jest lekko niedogrzany ale nie ma sie co przejmowac -w korku na pewno wskazowka nieco wyzej pojdzie
  
 
literka "N" jest u gory wiec silnik napewno jest dogrzany

-----------------
loża rządzi, loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi..
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
  
 
Cytat:
2007-04-19 19:47:11, shibby pisze:
literka "N" jest u gory wiec silnik napewno jest dogrzany



zalezy od wersji

mk5/6 "N" konczy skale

mk7 "N" zaczyna



[ wiadomość edytowana przez: retrospect dnia 2007-04-19 19:53:28 ]
  
 
a to sorki u mnie w mk4 N bylo u gory, myslalem, ze wszystkie tak maja

-----------------
loża rządzi, loża radzi, loża nigdy Cię nie zdradzi..
Elitarna jednostka specjalna "Loża szyderców"
  
 
Panowie a co w takim razie z tym odpowietrzeniem układu. Jak sie do tego zabrać ???
  
 
Cytat:
2007-04-20 17:59:06, DarekSlim pisze:
Panowie a co w takim razie z tym odpowietrzeniem układu. Jak sie do tego zabrać ???



uklad odpowietrza sie sam, przynajmniej tak jest w 1.3
  
 
W którym momencie włącza się wentylator chłodnicy, sprawdź jeżeli przed czerwonym polem to luzik.
  
 
moim zdaniem w każdym aucie a smigam różnymi zawsze temperaturka powinna być mniej więcej na srodku wskaznika ,a czy N czy R nie ma znaczenia musi stać na baczność i tyle ,takie moje zdanie walczyłem też tak w escorcie miałem ledwo N wentylator nie chodził a płyn się gotował okazało się , do wymiany termostat bo się zacinał i czujnik na wskaznik ten co jest na dole w obudowie termostatu ,teraz nie ma czy lato czy zima wskaznik idzie na bacznośc i stoi a jak jest ciepło i stoisz w Warszawie w korku to podchodzi pod czerwone i wentylatoroek robi co do niego należy i znowu musi stać na bacznośc


[ wiadomość edytowana przez: zibi_16_16vkonin dnia 2007-04-20 19:41:43 ]
  
 
apropo zalewania to jak zalewa się nowy płyn to leje się do max do układu i na wskaznik w zbiorniczku zamykamy układ odpalamy autko włączamy ogrzewanie na maxa rozgrzewamy autko czekamy aż włączy się wentylatorek po wyłączeniu wentyl... gasimy autko czekamy aż ostygnie i wyrównujemy poziom do odpowiedniego i musi być ok