Pomocy!!! Wyciek oleju

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Ubywa mi olej w silniku, wg. mnie trochę za dużo a zauważyłem że pod listwą wtryskową jest mokro.
Pytanie brzmi: wycieka spod pokrywy zaworów czy spod głowicy??
Mnie się wydaje że to spod pokrywy bo głowica nie kończy się zaraz pod listwa wtryskową a olej leży na takim wypuście zaraz pod nią.


[ wiadomość edytowana przez: ari10 dnia 2007-01-23 11:46:52 ]
  
 
wymien uszczelkie pod pokrywa(koszt do mojego silnika 1.3 9zl, a roboty na 15mi), i wtedy sie okaze
  
 
Podłącze się pod wątek, ale z innej mańki
Mianowicie, u mnie olej ciśnie z pękniętego separatora(nie mylić z saturatorem). Ale przejdę do rzeczy. Od tego czarnego cylinderka/cycka czy jak go tam nazwiecie odchodzi gumowy przewód który pod wtryskami zmierza ; jak z bicza trzasnął ; do filtr powietrza. Gdy grzebałem w niedzielę aby zlikwidować owy wyciek, poprzez zaklejenie lepikiem, wyjołem tą czarną rurę i jakież to było moje zdziwienie kiedy z tej rury na podjazd mojej dziewczyny wylała się czarna ; jak murzynka ; maź z domieszką opiłków metalu !!! takich jak po skrawaniu !!!
Kolejną ciekawostką w tym składaku jest iż jakiś pomysłowy Dobromir włożyl/zaklinował taką zatyczką do uszu ! wejście tego czarnego węża do filtra. Moje pytanie brzmi jak cholera dostał się tam olej ?, przecież gdyby nie ta zatyczka do uszów w wejściu do filtra do by mi filtr czarniutki od leju był.
Nic z tego nie rozumiem.
Oczywiście muszę kupić albo separator albo taką przestrzałkę jaką używają hydraulicy, bo inaczej zbankrutuje na tych dolewkach
  
 
Cytat:
2007-01-16 19:11:53, Cichanos pisze:
Podłącze się pod wątek, ale z innej mańki Mianowicie, u mnie olej ciśnie z pękniętego separatora(nie mylić z saturatorem). Ale przejdę do rzeczy. Od tego czarnego cylinderka/cycka czy jak go tam nazwiecie odchodzi gumowy przewód który pod wtryskami zmierza ; jak z bicza trzasnął ; do filtr powietrza. Gdy grzebałem w niedzielę aby zlikwidować owy wyciek, poprzez zaklejenie lepikiem, wyjołem tą czarną rurę i jakież to było moje zdziwienie kiedy z tej rury na podjazd mojej dziewczyny wylała się czarna ; jak murzynka ; maź z domieszką opiłków metalu !!! takich jak po skrawaniu !!! Kolejną ciekawostką w tym składaku jest iż jakiś pomysłowy Dobromir włożyl/zaklinował taką zatyczką do uszu ! wejście tego czarnego węża do filtra. Moje pytanie brzmi jak cholera dostał się tam olej ?, przecież gdyby nie ta zatyczka do uszów w wejściu do filtra do by mi filtr czarniutki od leju był. Nic z tego nie rozumiem. Oczywiście muszę kupić albo separator albo taką przestrzałkę jaką używają hydraulicy, bo inaczej zbankrutuje na tych dolewkach




o ku^wa.. opilki metalu?! pierwsze slysze o czyms takim.. no ale skoro masz tam tyle oleju i w dodatku jeszcze to to to juz jest oznaka, ze silnik BŁAGA o remont, niestety
  
 
Może i tak. Poczekamy, zobaczymy.
Ale ja się tam nie przejmuję, według mnie to dobry koń to i po błocie pojedzie
Ale przyspiesza i odpala od dotyku. Gdyby się kończył brakło by mu mocy. Przecież opiłki to tak jakby filmu olejowego nie było. A ja jak przyjeżdzam do dziewczyny to zawsze pierwsze co czy oleik jest bo raz zdarzyło się że swojej kochanej mamusi bravę prawie zatarła
Zobaczę spuszę olej, zdejmę głowicę i ...
aż się boję cóż tam ujrze
  
 
no daj znac jak to zrobisz... sam jestem ciekaw
  
 
Ok. Mam już kaskę na separator, kwestia kupna i instalacji. Aha i zobaczę co tam w nim siedzi.
  
 
Wymieniłem tę uszczelkę (60pln/30min.roboty) i beret dalej ubywa a tak dla scisłości : nie kopci, w lato były wymieniane pierścienie, planowana głowica, uszczelka od głowicą wymieniona.
Olej leży tak jakby na kolektorze ssącym, w miejscu łączenia z głowicą a wyczytałem że w nim właśnie jest jakiś kanalik którym płynie olej i że jest on montowany na jakiejś grubej uszczelce spod której może sie lać.
Może ma ktoś zdjęcia głowicy to może dojdę do tego gdzie się leje, bo nawet nie mam gdzie tego zrobić teraz a jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach i właśnie wydaje mi się że to jakaś bzdura ale nie mogę dopatrzyć.


[ wiadomość edytowana przez: ari10 dnia 2007-01-23 00:27:45 ]
  
 
UP??
  
 
Wie ktoś coś w tym temacie??
Silnik 1.6 16v, obejrzałem znowu tam wszystko i od strony kolektora ssącego po stronie kierowcy jest taka wtyczka wpięta w owalny plastik (czujnik ciśnienia oleju??) i to jest najwyżej położone miejsce na którym widać olej.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: ari10 dnia 2007-01-23 11:58:58 ]
  
 
ja ma tak samo -dół kolektora mokry,zacieka pod cewke i leje sie na skrzynie.uszczelke pod deklem wymienilem no ale moze zle siadła? I tez podejrzewam ten czujnik-tam jest oring i podobno z tego moze sie lac mocno.planuje to zdjąc i na silikonie złożyć a jak nie pomoze to boje sie ze trzeba bedzie głowice targać((

[ wiadomość edytowana przez: Lachu8v dnia 2007-04-20 07:46:21 ]