Spalanie w scoupe

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zapewne temat ten byl już poruszany, ale coś nie mogę się do tego dokopać. Mam pytanie - ile palą Wasze scoupe 1.5i bez turbo ? Wszędzie piszą o spalaniu w granicach 8-9 litrów w mieście, tymczasem mój przy spokojnej jeździe po mieście łyka 12, nie mówiąc już o deptaniu mu, bo wtedy mogę na bierząco śledzić jak wskaźnik paliwa sukcesywnie zmierza w dół. Możliwe że sonda lambda się wysypała i pije tyle ile chce, według mnie to chyba trochę za dużo. Z góry dziękuję za odpowiedź i jakieś rady.

Pozdro
  
 
Dodam jeszcze że jest to silnik 1.5 12V z 94r. Wszystkie filtry zmienione 2 miesiące temu, zaraz po kupnie na Knecht'a, świece dobrane katalogowo NGK V-LINE, także żaden badziew, przewody też NGK, przerwa na świecach ustawiona katalogowo. Silniczek ogólnie ma przejechane 108tys w tym momencie, także niewiele, rozrząd również 2 miesiące temu zmieniony, nie kopci, nie łyka oleju, także nie mam za bardzo pomysłu co może być przyczyną poza sondą lambda
  
 
Zajrzyj tutaj Duże spalanie w atosie

Tam pisałem ile mi pali
  
 
www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=23543&c=89&f=7&orderby=desc&hq=ile%20pali&start=20

tu masz taki link
do gt ale popatrz sobie tez.
www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=176274&c=89&hq=spalanie&f=7&m=flat

[ wiadomość edytowana przez: gt115pssss dnia 2007-04-23 17:36:51 ]
  
 
Mi pali 10 /100km -BP i 10/100km LPG.ale ja mam uwalone pierscienie i uszczelniacze i mi łyka olej i dlatego większe spalanie i silnik wogóle zajechany ,jezdze tez cały czas po mieście prawie. Tez swego czasu sprawdzałem i wymieniałem wszystko i nic nie pomogło.
Sprawdz Błędy ECU i moze pokaze błąd sondy. Lub miernikiem sonde sprawdz.
Może tez zapłon przestawiony i tyle pali, moze dziurka w baku, lub leje gdzies koło filtra paliwa....
  
 
Ja jezdze na gazie wiec na benzynce niewiem ile mi pali... Ale gaz sobie reguluje sam no i przy spokojnej jezdzie po miescie pali mi niewiele ponad 9literkow... No i mam wyregulowany gaz tak ze nie ma wiekszej roznicy z benzyna.... Co do jazdy agresywniejszej to polyka mi nawet 11 litrow...
|
pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-04-23 10:56:21, nonam pisze:
.... świece dobrane katalogowo NGK V-LINE, także żaden badziew, przewody też NGK, przerwa na świecach ustawiona katalogowo. Silniczek ogólnie ma przejechane 108tys w tym momencie, także niewiele, rozrząd również 2 miesiące temu zmieniony,


jak te świece wyglądają po wykręceniu z silnika? po wymianie rozrządu kontrolowałeś ustawienie zapłonu? termostat ok? może czujnik temperatury padł i za długo ssanie chodzi? sprawdź jak szybko się silnik nagrzewa
  
 
Ogólnie to myślę żeby po wypłacie poświęcić trochę grosza (jeśli nie będzie ważniejszych wydatków) i wbić się gdzieś i podłączyć pod komputer, wtedy powinno być wiadomo co go boli i co zmieniać, bo takie szukanie po omacku to chyba nic nie da, dziurki w baku pewnie nie ma bo nie zostaje po mnie plama jak wyjeżdżam z parkingu po nocy
  
 
Cytat:
2007-04-23 10:56:21, nonam pisze:
...silnik 1.5 12V z 94r...
...ma przejechane 108tys w tym momencie, także niewiele, ...



sorrki, że tak zapytam, ale nurtuje mnie jedno: masz pełną książkę serwisową aby udowodnić ten przebieg, czy sprzedający ci tak powiedział (i dodał, że jeździł "emeryt do kościoła w niedzielę" albo "kobieta odwoziła dziecko do przedszkola"?), Sorry, ale w taki przebieg w tym wieku raczej nie wierzę (chyba że stał więcej w warsztacie niż jeździł po drogach). Może to jest jakieś wytłumaczenie... co do zużycia paliwa to rzeczywiście ciut za duże - mnie palił w mieście max 10 a na trasie (do 130 km/h nad morze z Krakowa) szło 6-6,5, średnio lato /zima około 6,8-7,3 ( rocznik 91, przebieg "licznikowo" 140 kkm, sądzę że nie było więcej jak 200 kkm). Jeśli to by była sonda lambda to miłabyś też nierówną pracę silnika. BTW, na jakiej benzynie jeździsz - przegoń go na V-power albo BP ultimate i wtedy zobaczysz, może trzeba by sprawdzić wtryski czy już nie "leją" i ewentualnie przeczyścić - są takie dodatki do benzyny. Powodzenia w poszukiwaniach...
P.S. Jaki masz rozmiar opon (nominalnie powinno być 175 lub 185, jak są szersze to też może więcej palić)

[ wiadomość edytowana przez: doqtorek dnia 2007-04-25 21:45:27 ]
  
 
doqtorek: Sam nie wierzyłem w taki przebieg, ale koleś który mi go sprzedawał to w zasadzie sąsiad, ponoć samochód mial zmieniony silnik bo stary miał coś z blokiem i taniej było wymienić niż naprawiać, możliwe że wtedy coś schrzanili. Rozmiar opon 185/60/R14 czyli bodajrze takie, jak katalogowe.

W każdym razie wczoraj się zdenerwowałem, nie tylko na spalanie, ale też na to spadanie obrotów i gaśnięcie przy ciepłym silniku, pojechałem do 2 warsztatów podłączyć go pod kompa, ale nie udało się, w akcie desperacji udałem się do ASO (niech już stracę te 120zł za diagnozę) i.... też się nie połączył. W serwisie nie mają pojęcia co to może być, mówią że silnik krokowy, ale jeździłem na 4 różnych i przy każdym była ta sama historia, więc wg. mnie mało realna opcja. Poza tym samochód chyba mnie nie lubi za bardzo, cały dzień się wczoraj z nim męczyłem, jak zajechałem do ASO to silnik zaczął pracować idealnie, zarówno zimny jak i nagrzany, a jak tylko dojechałem do domu znowu wariował. Toż to można szału dostać Nie mam pojęcia czego tam jeszcze szukać

A tak odbiegając od tematu, sportowy tłumik w tym samochodzie brzmi po prostu pięknie, założyłem 2 dni temu tłumik uniwersalny, niby nie powinien być za głośny, ale brak środkowego tłumika sprawia, że z rury wydobywa się piękny basik. Polecam montaż
  
 
Cytat:
2007-04-26 02:32:38, nonam pisze:
.....wczoraj się zdenerwowałem, nie tylko na spalanie, ale też na to spadanie obrotów i gaśnięcie przy ciepłym silniku, pojechałem do 2 warsztatów podłączyć go pod kompa, ale nie udało się, w akcie desperacji udałem się do ASO (niech już stracę te 120zł za diagnozę) i.... też się nie połączył. W serwisie nie mają pojęcia co to może być, mówią że silnik krokowy, ale jeździłem na 4 różnych i przy każdym była ta sama historia, więc wg. mnie mało realna opcja. Poza tym samochód chyba mnie nie lubi za bardzo, cały dzień się wczoraj z nim męczyłem, jak zajechałem do ASO to silnik zaczął pracować idealnie, zarówno zimny jak i nagrzany, a jak tylko dojechałem do domu znowu wariował. Toż to można szału dostać Nie mam pojęcia czego tam jeszcze szukać



trzeba przestać kierować się stereotypami w szczególnie tak wiekowym pojeździe, to jest urządzenie przede wszystkim mechaniczne a nie komputer z windowsem, wiele osób ma niejako wmówione że jak podłączą się pod tester to stanie się cud, serwis nawet chętnie to zrobi bo zarabia, tylko jakoś nie chcą się grzebać w tych starych gratach,w tych ECU starszej generacji wykrywane są tylko ewidentne błędy elektroniki, szwankuje głównie mechanika, no chyba że grzebał tam jakiś domorosły usprawniacz;

dlatego np wcześniej pytałem jak wyglądają świece, wbrew pozorom można z nich wiele wywnioskować, sprawdź np. zawór EGR (jeśli masz) jeśli się zacina i nie zamyka to silnik chodzi jak chce, wystarczy na wolnych nacisnąć membranę ręką
  
 
Jarek_2: A jeśli możesz, to podpowiedz mi gdzie szukać tego zaworu, bo szczerze mówiąc niewiele póki co grzebałem w tym silniku, za to na wylot znam silnik z malucha, ale to mi raczej nie będzie przydatne Dzisiaj w pracy podpowiadali mi jeszcze żeby sprawdzić czujnik halla (czy jak to się tam pisze), sam już nie wiem w czym szukać Irytuje mnie pomału ten samochód
  
 
nie mam monopolu na wiedzę ale grzebię się już w silnikach ponad 30 lat, w autach kilkunastoletnich trzeba szukać czasem nietypowych usterek (jakaś kostka nie łączy dobrze, zawór się zacina itp) poproś kogoś znajomego co się lepiej zna, bo na mechaników za każdym razem wydasz majątek;
proponuję zacząć od początku: jesteś pewien że rozrząd złożony ok? może przesunięty o jeden ząb, sprawdzić iskrę na świecach, zapłon, itd
zawór EGR to ten od recyrkulacji spalin, na górze silnika,
wiem że to co piszę wygląda jak z epoki kamienia łupanego, ale ja zawsze sprawdzam co siedzi w aucie tuż po zakupie, nigdy nie wierzę sprzedającemu, jak się czyta ogłoszenia to pojazd X ma wymienione wszystkie płyny, filtry, paski, świece itd a najczęściej jest g... prawda
niestety nie zawsze można pomóc na odległość, w razie czego pytaj
powodzenia życzę
  
 
http://mitsubishifan.webpark.pl/index.html jest tam o EGR duzo .....