MotoNews.pl
8 Analiza spalin - wyniki i interpretacje (93824/18) - PT
  

Analiza spalin - wyniki i interpretacje

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Z racji tego ze zmuszony bylem wreszcie wykonac przeglad rej. postanowilem sobie zrobic wydruk analizatora spalin. oto wyniki

CO 0,02%
CO2 14,30%
HC 34ppm
O2 1,43%
Lambda 1,068

Co wy na to ??
Slyszalem jedynie z tego ze lambda powinna byc chyba rowna 1. Gosc z ASO Opla stęknął ze chyba mam zbyt uboga mieszanke, ale poszedl sobie bo chyba go cos "cisło" i przyszedl mlody facet i powiedzial ze jest wszystko ok.
  
 
Nie to Luksus!

A z lambdą to jest tak że im bliżej 1 tym lepiej, a tolerancja jest zupełnie inna!

Pozdro.
  
 
Czy mógł by ktoś napisać jakie są watości prawidłowe - w jakich granicach powinny być, czy są dla wszystkich samochodów,czy inne dla każdego.
  
 
Przy połączeniu wszystkich dostarczonych składników (paliwo,powietrze) w główne produkty,wartość współczynnika lambda wynosi 1.
Dla silników benzynowych odpowiada to stosunkowi 14,7 części wagowych powietrza do jednej części wagowej paliwa.
Gdy ilość powietrza jest mniejsza współczynnik lambda przybiera warość poniżej 1,gdy większa powyżej 1.
Pierwszy przypadek dotyczy mieszanki bogatej,drugi ubogiej.
Ideał to 1 dotyczy to wszystkich samochodów.
W przypadku silników wielocylindrowych współczynnik lambda jest wartością średnią dla wszystkich cylindrów.
  
 
Cytat:
2005-04-28 12:12:00, paniol2005 pisze:
Ideał to 1 dotyczy to wszystkich samochodów.


To chyba silniki LB ( na uboga mieszankę ) nigdy nie będą ideałami
  
 
A jakie powinny być wartości w silnikach gaźnikowych , np. jak w moim 1,3?
  
 
dla Toyoty Carina z silnikiem Lean Burn
Lambda =1 - ideał
HC = 100
Jeśli jest inna mieszanka , np. za bogata to HC - wodorotlenki wariują np jest 200 - 250, wtedy wiadomo , że albo świece do ustawienia lub do wymiany, albo chrzczone paliwo , albo olej stary i zasyfiały filtr oleju, czasami brudny filtr paliwa, i jeszcze kolektor trzeba przedmuchać, dać mu na prostej drodze delikatnie w rurę, szczególnie jak za długo stoi samochód.
Robiłem ostatnio analizy.
Pozdrawiam
  
 
ja mam przekroczone HC , u mnie = ppm-400
a CO też ok. 1400 %vol
ale jak obroty wzrosną wszystko jest oki, wszystko w normie.
sprawdzałem pojazd na komputerze, nie wykazał żadnych błędów
  
 
Cytat:
2005-04-28 12:12:00, paniol2005 pisze:
Przy połączeniu wszystkich dostarczonych składników (paliwo,powietrze) w główne produkty,wartość współczynnika lambda wynosi 1. Dla silników benzynowych odpowiada to stosunkowi 14,7 części wagowych powietrza do jednej części wagowej paliwa. Gdy ilość powietrza jest mniejsza współczynnik lambda przybiera warość poniżej 1,gdy większa powyżej 1. Pierwszy przypadek dotyczy mieszanki bogatej,drugi ubogiej. Ideał to 1 dotyczy to wszystkich samochodów. W przypadku silników wielocylindrowych współczynnik lambda jest wartością średnią dla wszystkich cylindrów.


Tak jest 14.7-1 to sklad stechiometryczny,przy ktorym nastepuje spalanie calkowite.
Badanie skladu spalin przeprowadza sie w warunkach jakie okresla producent samochodu dla jednych jest to 2500 nwk dla innych bieg jalowy.Wyniki sa pomocne w okresleniu sprawnosci ukladu korekcji skladu mieszanki,jednakze sa tylko punktem odniesienia podobnie jak obiegi toretyczne OTTO czy DIESEL lub SABATH.
Podczas jazdy sklad stechiometryczny nie wystepuje,ale uklad do niego dazy,jakkolwiek wiadomo ze przy wspolczynniku lambda 0.8-0.9 silniki osiagaja najwieksza moc,zas przy 1.25-1.3 najwieksza ekonomie,powyzej i ponizej tych przedzialow mieszanki wogole sie nie spalaja gdyz sa zbyt bogate lub zbyt ubogie.
Wymyslono jednak sposob na mieszanki ultraubogie ktore mozna spalac ale aby proces spalania zainicjowac trzeba w okolice swiecy zaplonowej dostarczyc mieszanke bogatsza lub zagescic uboga wykorzystujac fale akustyczna.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Ale czy ktoś zna odpowiedź na moje pytanie?????
dot. złej analizy spalin na biegu jałowym?????
  
 
HC - świece, palec, kopułka i przewody. Do tego ew. branie oleju.
CO - hmmm... katalizator ? Najpierw może zacznij od tańszych rzeczy.
Tylko coś mi tu nie gra z Twoim CO. 1400% ???
Pozdro.
  
 
oleju ani grama nie bierze.
zaczne od świec, filtrów, przwodów, no i wleje 98pb,
a CO u mnie to 1.427 % vol a ponoć ma nie przkraczać 1.000.
A jak wcisne gaz do 2000 obr/min - wszystko jest oki i w normie??

[ wiadomość edytowana przez: cesar dnia 2007-04-04 21:00:42 ]
  
 
Wszystko wymienione!!!!
i nic dalej to samo????
Został tylko katalizator!!!! kupie nowy uniwersalny bo oryginał 2500 kosztuje.
  
 
Wszystko wymienione!!!!
i nic dalej to samo????
Został tylko katalizator!!!! kupie nowy uniwersalny bo oryginał 2500 kosztuje.
  
 
Jak już zdecydowałeś się na zakup to popytaj jeszcze o zamiennik Bosala.
Do mnie oryginał jakieś 2700,- (netto!) a Bosalowy za ok. 1200,- brutto.
Ale ja bym się nie stresował tymi wynikami. Jak tylko dowód podbiją to spoko. Nie jest jeszcze tak tragicznie. U mnie HC też coś w okolicach 400-600 w zależności od stanu świec i mam to gdzieś. Diagnosta tylko zajęczy że katalizator się skończył i podbije
Pozdro.
  
 
dzięki perzan i też pozdrawiam
ale prawdę mówiąc myślałem o czym s za 300-400 zł (KAT)
  
 
Cytat:
2007-04-07 21:53:03, cesar pisze:
dzięki perzan i też pozdrawiam ale prawdę mówiąc myślałem o czym s za 300-400 zł (KAT)



Nie pakowałbym się w uniwersalny. Wydech spawany bardzo szybko się sypie (dlatego jeżdżę cały czas z grzechotką zamiast kata)
Pozdro.
  
 
NAPRAWIONE.
Przeprowadziłem analizę spalin w trakcie przeglądu rejestracyjnego.
Wszystko w normie CO < 0,5%, HC < 100.
Niestety tak dobre wyniki uzyskałem dopiero po wymiane całego układu wydechowego.
Musiały być jakieś nieszczelności lub mikroskopijne dziurki i brało lewe powietrze
  
 
Jaki katalizator wstawiłeś ? Uniwersalny czy dedykowany ?
Pozdro.
  
 
katalizator kupiłem z rozbitka (ale oryginalny). koszt 300 zł. jest to ryzyko ale mnie sie udało.