Instalacja LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, jestem swiezym uzytkownikiem kuchni w escorcie, pytanie do tych co maja: jak uruchamiacie swoje furki? na gazie czy w automacie, strasza mnie wybuchami ale dzisiaj troche pojezdzilem po miescie (czeste odpalanie) i przelaczylem w tryb awaryjny czyli uruchamianie na gazie i nic sie nie dzialo, silnik 1,4 wielopunkt, instalka zwykla,sterownik STAG-XL
  
 
hmmm ja inaczej odpalić jak na Pb nie mogę, sekwencja ...
  
 
witam.

generalnie każdy mechanik który montuje gaz odradza odpalania na gazie i jazdy na zimnym silniku.Sama nazwa odpalanie AWARYJNE w intalacjach gazowych nasuwa jakieś wnioski.Druga sprawa twój parownik po takim eksploatowaniu tez w dupe dostanie .
Ja mam instalacje BINGO i odpalanie awaryjne tez nie należy do przyjemnych.Naprawde żadna rewelacja .Najwazniejsze w sofcie sterownika od gazu przewżnie odpalanie awaryjne to opcja która musi by uaktywniona.

[ wiadomość edytowana przez: daro_29 dnia 2007-03-16 21:40:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: daro_29 dnia 2007-03-16 22:03:16 ]
  
 
Cytat:
2007-03-16 20:15:56, Biedrona pisze:
hmmm ja inaczej odpalić jak na Pb nie mogę, sekwencja ...



niektore sekwencje tez mozna uruchomic awaryjnie na LPG -np. sterownik STAG-300 podczas zwalczania zaplaonu trzymac przycisniety guzik przelaczajacy Pb/LPG
tak troche eni na temat
  
 
Cytat:
2007-03-16 21:36:09, borys pisze:
niektore sekwencje tez mozna uruchomic awaryjnie na LPG -np. sterownik STAG-300 podczas zwalczania zaplaonu trzymac przycisniety guzik przelaczajacy Pb/LPG tak troche eni na temat



dobrze wiedziec tak na wrazie co... mi gazownik nic w tym temacie nie powiedzial
  
 
daro_29 - Kolego a gdzie Ty widzisz zeby autor tego tematu pisal ze mu na PB nie chce odpalac?
Ad rem - Jak juz na zewnatrz jest te ok 15st C to mozna odpalac na gazie. Ja nawet w zime jak jezdzilem P10 odpalalem na gazie i chodzil- parownikowi sie nic nie stalo ( wiem bo zagladalem do srodka)
  
 
witam ja odpalam na benie i jak drgnie wskazówka temperatury to zmienia na gaz. Jak do tej pory nie żałuję, wszystko śmiga bez zastrzeżeń.
  
 
w escorcie mam z automatu przelacznik.... i dziala az milo


w deawoo lanosie mialem na obroty i zapalany byl na benzynie i odrazu przegazowany i gaz..jedyny inus nie zawsze bylo duzo paliwa w baku i teraz nieraz sa klopoty z odpaleniem ale nadal jezdzi dobrze..okolo 70k juz zrobione albo i wiecej....
  
 
W większości sekwencji, żeby uruchomić na LPG (da się, ale nie poleca się)- należy trzymać wciśnięty przycisk przełącznika 5-7 sekund...
  
 
panowie, doskonale wiem ze nie poleca sie odpalac na LPG ale najczesciej pokonuje krotkie odcinki, moja zona to juz w ogole ok 1,5km i w jej wypadku musiala by dojezdzac do pracy wylacznie na Pb, stad moje pytanie czy sa jakies skutki uboczne takiej eksploatacji, mialem kiedys kuchnie na gazniku w innym samochodzie i tam palilem na LPG nawet podczas 20 stopniowego mrozu
  
 
gdy silnik jest cieply to raczej nic mu się stac nie może tak mi sie wydaje przecież w gaźnikowych zawsze odpala się z lpg jak jest ciepły
u mnie odpala z beny i przełancza się na obroty poza tym jak jest zimny to przełączy sie jak się nagrzeje do 20 stopni
  
 
Mam forda sierre 91 1,6cvh i tam mam gaz zawsze przez 3lata odpalalem na benzynie chodzil chwilke zanim wyjechalem z gazarzu , zamklem drzwi wsiadłem przejechałęm 100 metrow i dopiero gaz , wydatek na benzynke 30 zł miesicznie ale przez 3 lata i 80 tys km nic nie robiłęm oprucz wymiany filterka gazu.
  
 
Cytat:
2007-03-17 05:49:40, Robberto pisze:
panowie, doskonale wiem ze nie poleca sie odpalac na LPG ale najczesciej pokonuje krotkie odcinki, moja zona to juz w ogole ok 1,5km i w jej wypadku musiala by dojezdzac do pracy wylacznie na Pb, stad moje pytanie czy sa jakies skutki uboczne takiej eksploatacji, mialem kiedys kuchnie na gazniku w innym samochodzie i tam palilem na LPG nawet podczas 20 stopniowego mrozu



Po pierwsze, przełączanie na LPG przy zimnym silniku powoduje szybsze zużycie się membrany reduktora. Im niższa temperatura otoczenia, tym gorzej.

Po drugie, awaryjne odpalanie pozostaje zawsze awaryjnym odpalaniem. Czyli czymś, co powinniśmy używać naprawdę doraźnie.

Po trzecie, na gaźniku to inna para kaloszy, brak choćby listwy wtryskowej, mnóstwa czujników itp.

Zapraszam do przejrzenia Forum o LPG w naszym portalu, tzn. Motonews.
  
 
Z rana, albo jak jest zimny silnik to odpalaj tylko na benzynie, potem jak sie nagrzeje to możesz go palić na gazie, ważne aby membrana w parowniku była ciepłe (czyli elastyczna). Na gazie jak jest zimny też odpalisz, ale czasami parownik może zamarznąć i membrana zrobi się sztywna, co może z kolei doprowadzić do jej pęknięcia.

Generalnie, jak jest rozgrzany silnik to możesz palić na gazie, nie powinno nic się stać. Pytanie tylko czy jest sens bawić sie tym przełączniczkiem. Lepiej niech jest ustawiony na automat i problem masz z głowy.

Rozumiem Cię, jako nowego użytkownika elpidżu w aucie, że chcesz zaoszczędzić na benzynie, ale wydatek paru zł na 5l PBna miesiąc jest niewspółmiernie mały do oszsczędności związanych z jazdą na gazie.

Pozdrawiam