Dziwne szarpanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich

Jak w temacie. Silnik X20XEV

A oto objawy:
- szarpanie pojawia się przy gwałtownym dodaniu gazu przy niewielkich obrotach, tzn np bieg IV prędokść ok 50, bieg V prędkość ok 70. Rozumiem że silnik 2.0 16V nie przyspieszy jak burza w takiej sytuacji ale na pewno nie powinienen szarpać.
- szarpanie nie występuje przy łagodnym dodaniu gazu.
- jeśli agresywie zacznie się przyspieszać (tzn wysokie obroty) od jedyniki, dwujki itd to szarpania tez nie ma.

Można się właściwie przyzwyczaić ale wolę aby moja omesia chodziła jak się należy.
  
 
Sprawdz czy nie masz błędów. To może być wiele czynników, od sondy lambda, po wtryskiwacze. Napisz jeszcze, czy to jest tylko benzna, czy gaz masz także.
  
 
Nie, mam tylko benzynkę
  
 
Pomyśl o tarczy sprzęgła.
Ja już to szarpanie przerabiałem i wymiana tarczy pomogła.
Podjedź do Krzysia on ci diagnozuje
  
 
Mam podobny objaw,dzisiaj wymieniłem kable WN to była masakra i dalej tak szarpie, przy dużym i nagłym obciążeniu silnika na niskich obrotach max. do 2500 obr/min. już nie wiem co robić sprawdzałem sondy kupe kasy wydałem na kable, świece całkiem niedawno zmieniałem POMOCY!
  
 
Odrzucając świece, kable, wtryski, pozostałe czujniki, przepustnica, doloty, sprzęgo, itp - wszystko sprawne, należałoby się skłonić do

- czujnika wałka rozrządu - w X20XEV, to dość częsty objaw.

- przejrzenia układu zasilania w paliwo - sprawdzić jak paliwo płynie z przewodu (może być wynikiem zbyt małej dawki dostarczanego paliwa/zapowietrzania się układu - w czasie nagłego dodawania gazu jest go za mało). Ewentualną zabawę z pompką paliwa proponuję robić przy budynku straży pożarnej.

- ostateczność, to przestawiony rozrząd (niektórym "serwisującym" jakoś się to udaje).
  
 
Mialem identyczne objawy w V6, przyczyna byla cewka zaplonowa.