Szarpanie w Avensisie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co może być przyczyną szarpania w Avensisie podczas przyspieszania, gdy silnik jest zimny??. Dawniej tego nie było
  
 
czy to nie jest sprzęgło?
U mnie podobne objawy (Carina E) zakwalifikowane jako "sprzęgło do wymiany".
  
 
Cytat:
2004-05-20 22:20:09, 1dj pisze:
Co może być przyczyną szarpania w Avensisie podczas przyspieszania, gdy silnik jest zimny??. Dawniej tego nie było


Podaj więcej szczegółów: gaz czy benzyna czy diesel, czy szarpie i jednoczesnie obroty silnika skacza czy nie. Sprzeglo mi sie wydaje malo prawdopodobne, chyba cos z silnikiem.
  
 
Cytat:
2004-05-20 22:20:09, 1dj pisze:
Co może być przyczyną szarpania w Avensisie podczas przyspieszania, gdy silnik jest zimny??. Dawniej tego nie było


Jaki AVE:
-model,
-rocznik,
-przebieg,
-silnik,
potrzeba więcej info
  
 
ja bym zaczął od najbanalniejszego: zapchany filtr powietrza, ale sadze ze -zapchany filtr paliwa (stawiam na paliwo)
  
 
Dotyczy to Avensisa z 99r. z silnikiem 1.6 z przebiegiem 115000 km. Samochód jest servisowany w ASO i wszyskie filtry ponoć były wymieniane ( widnialy na fakturze, ale jak jest rzeczywistości nie wiem). Wymienili przewody wysokiego napięcia, kopułkę rozdzielacza, świece, przeczyścili przepustnicę - wskazując że to moze być przyczyną owego szarpania, ale nic się nie zmieniło.
  
 
czyli mam rozumieć że jesli cosik przeczyscili (przepustnice) to to może byc przyczyna szarpania?? i ty w to wierzysz??
  
 
Moze cos z katem albo sonda lambda. Moze wysyla jakies zle dane do kompa? Albo standardowo jakies styki (wtyczki) nie kontaktuja?
  
 
Jesli szarpie podczas ostrego przyspieszania, to nie bedzie to lambda, bo jest odcinana. A co mowi analizator spalin?
Powodow moze byc pewnie o kilkaset wiecej, niz moge wymyslec, ale dobrze by bylo sprawdzic wskazania czujnikow (temp. powietrza, temp. wody, cisnienia w kolektorze, polozenia przepustnicy) i styki w ich zlaczach.
Nie pamietam, czy 4AFE ma pomiar ilosci zasysanego powietrza przez czujnik cisnienia w kolektorze, czy "goracym drutem" jak np. w corolli VVTi. Jesli to drugie rozwiazanie, to zabrudzone "druciki" w znaczacym stopniu wplywaja na prace silnika i moga powodowac rozne objawy z szarpaniem wlacznie.
  
 
ja tez to mam na zimny silniku nie tyle ze szarpie co sie dusi złapie temp i przechodzi 7A-FE.
  
 
Du it jorself
***
Kalibracja czujnika temp. cieczy (THW) w 3S-FE, ale i w wielu innych silnikach:
20st C - 1,5 - 3kOhm
80st C - 0,5kOhm
100st C - 0,3kOhm
***
Czujnik temp. cieczy (THA):
20st C - 1,5 - 3kOhm
40st C - 0,9 - 1,5kOhm
***
Czujnik cisnienia w kolektorze (MAP):
-dla wylaczonego silnika napiecie miedzy (chyba) srodkowym a dolnym wyprowadzeniem w kostce (podlaczonej) - ~3,5V (2,8 - 3,2V)
-na wolnych obrotach - ~1,4V
***
Nie mam danych dla MAF (przeplywomierz na "goracym drucie")
***
Sonda lambda powinna na rozgrzanym silniku i przy ~3000rpm przelaczac (zmieniac stan napiecia) mniej wiecej 8 razy na 10s. Do sprawdzenia woltomierzem na kostce diagnostycznej miedzy masa (E1) a OX1
***
Woltomierz przyda sie jeszcze do sprawdzenia tzw. fuel cut, czyli ewentualnej korekty zasadniczego programu ECU o jakies napotkane problemy, powodujace koniecznosc zwiekszenia lub zmniejszenia dawki paliwa. W zlaczu diagnostycznym odszukujemy Vf i mierzymy napiecie miedzy masa (E1) i Vf.
2,5V oznacza brak korekt,
0-2,5V oznacza, ze ECU zmniejsza dawke paliwa z jakichs powodow (gdzies sie przesacza paliwo, leje wtrysk, za wysokie cisnienie itp.).
2,5-5V oznacza, ze ECU dodaje paliwa (lewe powietrze, luzy na przepustnicy, niskie cisnienie paliwa itp.)
***
Czujnik polozenia przepustnicy - najwazniejsze jest, zeby potencjometr nie byl wytarty i nie bylo w nim przerwan. Na odlaczonej wtyczce, miedzy drugim od gory a dolnym wyprowadzeniem omomierz powinien pokazywac od 0,2-0,8Ohm przy zamknietej przepustnicy do 3,3-10,3kOhm przy w pelni otwartej. Najwazniejsze, zeby wskazania zmienialy sie plynnie wraz z ruchem przepustnicy. Wskazania nie moga "gubic sie" gdzies po drodze, lecz caly czas zawierac sie w podanym zakresie.
***
Dobrze jest tez czasem przeczyscic zawor PCV (Positive Crankcase Ventilation a nie PCV jako tworzywo )

Pozdrowienia
  
 
A moze luźny pasek rozrządu? Bez podciagniecia nie wytrzymywały 150tys przebiegu, ani w corolkach ani w avensisach.
  
 
Cytat:
2004-05-24 18:22:19, serwisSJ pisze:
A moze luźny pasek rozrządu? Bez podciagniecia nie wytrzymywały 150tys przebiegu, ani w corolkach ani w avensisach.



Hehe 150tys. to niezly hardcore dla paska. Ja to bym sie bal
  
 
Cytat:
2004-05-24 18:22:19, serwisSJ pisze:
A moze luźny pasek rozrządu? Bez podciagniecia nie wytrzymywały 150tys przebiegu, ani w corolkach ani w avensisach.



Luźny pasek??????
150 tyś km dla paska????????
Przecież luźny pasek to chyba przeskakuje o kilka ząbkow i dupa blada!?
Skąd wziąłeś człowieka który zdecydował się przejechać 150 tyś na jednym pasku?
  
 
Cytat:
2004-05-25 07:10:14, pysiak pisze:
Cytat:
2004-05-24 18:22:19, serwisSJ pisze:
A moze luźny pasek rozrządu? Bez podciagniecia nie wytrzymywały 150tys przebiegu, ani w corolkach ani w avensisach.



Luźny pasek??????
150 tyś km dla paska????????
Przecież luźny pasek to chyba przeskakuje o kilka ząbkow i dupa blada!?
Skąd wziąłeś człowieka który zdecydował się przejechać 150 tyś na jednym pasku?



Pysiak, 150tys to norma z ksiązeczki dla tych silników. A luzny pasek niekoniecznie musi przeskoczyc. Słyszałes o zmianie kąta wyprzedzenia zapłonu na skutek luznych pasków? To cos takiego ze kołko na dole kręci sie chwilami z inna predkoscia niz kółko na gorze własnie dlatego ze cos co je napedza czyli pasek ma luz. Dodajesz gazu kasujesz luz, puszczasz gaz powodujesz luz i przesuniecia kątowe lub odwrotnie. Pomysl nad tym.
  
 
Witam. Podlacze sie pod temacik. Od kilku dni moja Ave 1,6 4A-FE z 1999 przebieg 91 tys. od 20 tys. gaz Elpigaza ELISA (wtrysk gazu w fazie lotnej wielopunktowy-sekwencyjny) ma problemy z nie rowna praca i to na benzynie i gazie. Sprawa wyglada tak jakby co chwile wypadal zaplon w jakims cylindrze. Wypadanie wystepuje zarowno na niskich jak i wysokich obrotach. Wymienilem juz swiece i filtr powietrza, przeczyscilem kopulke palca rozdzielacza i zresetowalem kompa i nic nie pomoglo. Moze ktos cos jeszcze podpowie.
Pozdrawiam.
banasr
  
 
Cytat:
150tys to norma z ksiązeczki dla tych silników.



I mozna wierzyc w ta norme? Ja kiedys w fiacie uwierzylem i...
Toyocie to moze i zaufam, ale producentowi paskow?
  
 
150kkm na jednym pasku jest mozliwe,taki przebieg wlanie dopiero kwalifikuje pasek rozrzadu z rolkami i napinaczem do wymiany w corolli E11.niech nikt nie pisze ze to nie do wiary,bo tak jest.luzny pasek nie przeskoczy,co najwyżej bedzie stukal o obudowe.on sie nie luzuje az tak bardzo!!!a z szarpaniem w Avensisie,no coz ,moze byc na prawde wiele przyczyn,trzeba zglosic to Serwisantowi i meczyc go na tyle zeby w koncu znalezli przyczyne!!!
  
 
jednak pasek to wole wymieniać co 70kkm , pasek paskowi jest nie równy pamiętajcie , jeden moze peknąć , inny sciąc , kolega w mazdzie 6 po 65kkm pasek mu pekł a w/g ksiązki miał wytrzymac własnie 150kkm , ja w ave wymieniłem pasek przy 80kkm tak dla pewności
  
 
Jeżeli chodzi opasek to faktem jest że należałoby wymieniać raczej częściej ok.85tkm a cały szkopuł polega na tym czy większosć jazd wykonujesz w obrzasze miasta czy trasy ja osobiście jeżdzę pól na pół i po 80tkm pojechałem na wyminę i co okazało się że pasek jak usłyszałem w aso za pięć dwunasta cały w drobnych pęknięciach w każdej chwili mógł strzelić,jeżeli chodzi o to szarpanie -u mnie miało miejsce tzw. wypadanie z zapłonu można to nazwać szarpaniem męczyłem się dość długo z tym i tak naprawdę widocznie pomogło dopiero czyszczenie-mycie przepustnicy naprawdę warto chodz sam nie wierzylem , pozdro