| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
RaFaL_ZGora Escort MKVII Zielona Góra | 2007-03-06 15:55:27 Witam
Po wyjęciu węża wchodzącego z korka wlewu oleju zauważyłem maź w kolorze i konsystencji musztardy. Cały przekrój węża był zatkany. Przeczysciłem to ale pytanie od czego to jest i co mam zrobic z tym fantem. silnik 1,3 z 95r Pozdrawiam. |
fryszard Escort Driver escort/s-max/explore ... Andrychow | 2007-03-06 15:58:31 ciecz chłodzaca gdzies sie dosstaje do oleju, pewnie przez uszczelke pod głowicą |
RaFaL_ZGora Escort MKVII Zielona Góra | 2007-03-06 16:05:06 No to troszke mnie zmartwiliście. Faktycznie zauważyłem, że ubyło wody w zbiorniczku. Jak sie upewnić, że to właśnie uszczelka. Jaki może być szacunkowy koszt naprawy.
|
Jarek1956 Ford Eskort Poznań | 2007-03-06 16:08:28 koszt uszczelki około 60zł |
RaFaL_ZGora Escort MKVII Zielona Góra | 2007-03-06 16:23:43 Kurde dzwoniłem do KARFORD w Zielonej Górze i facet powiedział mi ze koszt to ok 500zl . Masakra czemu tak drogo jak uszczelka kosztuje od 45 do 60 zl ? Jak to takie koszty to pojezdze nim az zdechnie i kupie silnik na szrocie :/
|
gregor72 Sympatyk FEFK MK7 Kombi1.6 16V Ze ... Krosno | 2007-03-06 18:05:01 Bo dochodzi jeszcze planowanie głowicy + robocizna ,ale 500zł za drogo. Ja płaciłem za planowanie 40 + 63 uszczelka + robota ok 120 (sąsiad mechnik) , jeszcze wymieniałem uszczelniacze zaworów 56 ,rozrząd dayco 170 (przy okazji) ,uszczelke pod klawiature 40 świece org. 70 = 559 to masz porównanie , a i jeszcze poduszke silnika 118 zł portwel mi na lewą strone wydarło .Myślę że teraz będzie chwile spokoju |
mss Sympatyk FEFK Augustów | 2007-03-06 18:05:22 no rzeczywiście drogo za robociznę
chociaż troche roboty jest ze zdjęciem głowicy |
niesztof Ford Escort Opole | 2007-03-06 18:07:30 Cena 500zl to moim zdaniem przesada. Mysle ze koszty powinny byc mniej wiecej takie:
uszczelka pod glowice - 60zl uszczelka pod pokrywe zaworow - 15zl planowanie glowicy - roznie, ok. 100zl, robocizna - tutaj juz bywa roznie, ja placilem 150zl Pozdrawiam |
RaFaL_ZGora Escort MKVII Zielona Góra | 2007-03-06 19:02:25 Dzięki za informacje. Muszę poszukać jakiegoś tańszego mechanika.
Z tych waszych wyliczeń wynika, że naprawa powinna kosztowac ok 300zl. Pozdrawiam. |
![]() Stenkar Ford Escort Koszalin | 2007-03-06 22:19:09 Moim zdaniem jeździsz na krótkich odcinkach na zimnym silniku a do tego masz może kiepski olej, W cieniasie mojej żony taka musztarda w odmie to normalka w chłodnych porach roku, Można pojechać do mechanika i dla pewności zrobić test szczelności uszczelki głowicy coś tam podłączają i wychodzi czy jest przeciek. Napewno będzie taniej niż nieuzasadniony remont. Pozdrawiam |
matizmat Sympatyk FEFK Padaczka Mk. VII 1.4 ... Zagórzany | 2007-03-07 19:06:06 Popieram Stenkar To normalny objaw zwłaszcza jak się jeździ na krótkich trasach zwlaszcza w chłodne dni... Miałem wcześniej skode favorit i to samo się działo i nie zauważyłem ubytku płynu chlodniczego czy bąbelek w zbiorniku płynu (objaw walniętej uszczelki głowicy) Teraz w moim essim jest tak samo i nic się nie dzieje Raczej nie masz powodu do zmartwień |
mar-73 Escort 1.3 Mk5 Rzeszów | 2007-03-07 20:09:35 U mnie jest to samo,dużo mazi,płyn nie ubywa,pokonuje przeważnie krótkie odcinki.Chyba tak ma być. |
RaFaL_ZGora Escort MKVII Zielona Góra | 2007-03-08 20:50:24 Dzięki chłopaki za pomoc. Ubytek płynu spowodowany był nieszczelnością na łączeniu węża.
Pozdrawiam. |
Rozbejko Głogów | 2007-04-24 22:21:39 Witam.
Z tego co ja wiem to w Escortach tak się dzieje zimą, jak są częste zmiany temperatur. Ponieważ silnik raz jest gorący, a raz zimny. Wtedy odbywa się skraplanie w środku silnika i wtedy powstaje maź. Sprawdź sobie teraz jak jest ciepło. Pozdrawiam Darek R. |
axi13 Escort MK VI BYDGOSZCZ | 2007-04-24 22:35:50 Witam.
Już kilka razy ta sprawa była poruszana na forum, ale napisze jeszcze raz. Ja też posiadam1,3 z 94. Maź o której piszesz to emulsja wody z powietrza i oleju. Jednym z powodów powstawania tej mazi jest przepracowany olej oraz duża wilgotność powietrza. Zauważcie że występuje to w okresach jesień-wiosna. To z punktu widzenia CHEMIKA Z drugiej strony ubytek (znaczny) płynu chłodniczego oraz plamy oleju w zbiorniczku mogą świadczyć o wydmuchanej uszczelce pod głowicą. Pozdrawiam |