MotoNews.pl
  

Cos mi stuka w komorze silnika lub silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
1,3 96'
cos stuka jak odpale, na poczatku stukalo po zapaleniu silnika, teraz stuka caly czas .
nasluchiwalem i tak jakby dzwiek dochodzil z silnika lub gdzies bliskiej okolicy silnika. jest metaliczny taki jakby dwie metalowe rzeczy uderzaly o siebie z duza czestotliwoscia drgan

a i jak dodam gazu to czestotliwosc sie zwieksza
czy to moze byc cos powaznego bo juz sie boje .
  
 
sorry pomylilem dzialy
  
 
nie wiem czy juz doszedles co to bylo ale u mnie przy tym samym silniku (1.3 endura-efi) tloki luzno pracowaly na korbowodach-gra nie warta swieczki kupilem silnik za 900 zl i smiga jak lala
  
 
ale jak to zdiagnozowac?

w kaszlu (głupie porównanie ale jest) badało się stuki stetoskopem.
Jak hałas pochodził ze środkowej częsci silnika to były wybite swożnie i tuleje w korbowodach.
  
 
luzne tłoki??
zdjac glowice i naciskac na tloki czy nie sa luzne w pionie. Acha moze jeszcze cos stukac. W tym silniku reguluje sie zawory. U mnie chyba nie byly dosc dawno regulowane i w czasie jazdy cos zaczelo walic i to mocno. Juz myslalem ze znowu soc w glebi silnika ale po obsluchaniu silnika wyszlo ze zawory. No to pokrywa do gory i faktycznie krzywki dociskające zawory luzniutkie, a byly juz na tyle wyrobione od spodu ze nie szlo juz wyregulowac wiec mechanior odkrecil walek z krzywkami troszke wyrownal szlifierką, pozniej papierem sciernym, zamontowal, wyregulowal (no i polal oliwka na koniec krzywki i zawory) i teraz silnika w ogóle nie slychac. Operacje ta najlepiej (regulacji) przeprowadzac z wymiana oleju bo ma sie to robic co ok 10 tys km. Mechanior we Wrocławiu skasowal mnie na 70 zl wiec za duzo nie zaplacielem
  
 
Przeniesione do PiO.
  
 
a ja bym obstawial luzu na lancuchu rozrzadu. koszt wymiany niewielki.
  
 
nie jestem pewien ale w 1,3 '96 zaworów sie juz chyba nie reguluje bo są tam poduszki i to na nich możesz miec luz

jeśli masz luz na zaworach(poduszki) czyli niewielki odstęp to przy każdym podnesieniu i opadaniu zawotu słychać stukanie a co za tym idzie nie do końca otwiera sie zawór uniemożliwiając wtryśnięcie paliwa przeznaczonego na jeden cykl,i auto więcej pali bo paliwo spier.. bokiem, a pozatym jest mułowate .

Jak to sprawdzić ?
niepowiem ci na 100% bo to sie słyszy
jedź do pierwszego lepszego warsztatu ale naprawde lepszego i ci mechanik powie czy klekoczą ci zawory czy nie
  
 
W 1,3 zawory reguluje się ręcznie.
  
 
probowalem pokrecic tymi srobami darlem mocno i wkoncu dalem za wygrana bo balem sie ze urwe sruby dlatego tez doszedlem do chyba mylnego wniosku ze sie same reguluja a luzy byly takie od 3 do 2 lub 25nie przekraczaly wartosci 30 i 20

zapomnialem dodac
gaziarz ustawil mi doplyw mieszanki i zre mi 10 litrow na trasie i powiedziale mi zebym tego pokretelka nie ruszal... moge sobie skrecic? nie bedzie zadnych efektow ubocznych, bo sam sobie przedtem skrecilem i robilem 60-70 km wiecej na butli

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-04-28 20:25:56 ]
  
 
Ja bym tam skręcił... Też mi tak powiedzieli gaziarze jak zakładałem LPG... Już 2 latka śmigam na nieco przykręconej śrubie i jest O.K.