Pytanie do croma1 - Ford Mondeo

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Zwracam sie do kolegi croma1 i wszystkich innych, ktorzy moga mi w jakis sposob doradzic (pomoc). O samoch. nie mam za duzo pojecia, a chce kupic Mondeo 1.8 - 92 KW, albo 2.0 - 107 KW od rocznika 2001 i zaraz go przerobic na LPG - i tu jest moj problem !!!! Wiem juz z forum, ze najodpowiedniejsza jest pelna sekwencja + system lubryfikacji i czytalem tez troche o mogacych wystapic problemach z glowica (sa to generalne problemy w Mondeo czy to "tylko" kwestia ustawienia i kontrolowania zaworow). Jaki silnik jest lepszy do przerobki 1.8 czy 2.0 ???
Z gory serdecznie dziekuje za wszystkie rady i wskazowki.
  
 
Kupuj 2.0....bezapelacyjnie....a dlaczego???? Długo by wymieniać
  
 
holland2 podj prosze chociaz ze 2 argumenty
Pozdro.
  
 
Nie jestem znawcą Fordów, ale wiem że:
- większy silnik to lepsze osiągi, więcej elastyczności, więcej bezpieczeństwa np przy wyprzedzaniu
- spalanie 1.8 a 2.0 jest praktycznie takie samo, różnice są niewielkie
- większy silnik to dłuzsze jego życie

Trzy proste powody przemawiające za 2.0, a jeszcze więcej jest zalet silników 2.5 , 3.0 ... 5.0 itd itd
Pozdrawiam
  
 
argumenty BeeMWe są dobre. Dodam tylko że motorek 1.8 a przynajmniej pewna seria jest uczulona na gazik(problem z zaworami podobnie jak focus 1. i nawet stosowanie systemu flash lube nie pomaga.
pozdro
  
 
witam.
1,8 i 2,0 nie sprawiaja problemu z zabudową gazu . w rocznikach przed 2000 robimy takrze na zwykłych instalacjach i bez FlashLube.
Ale do nowych powinno sie montować .
Jednak lepszy jest silnik 2 litry . okazuje się ,że nawet mniej pali.
  
 
Cytat:
2007-04-30 06:59:02, croma1 pisze:
witam. 1,8 i 2,0 nie sprawiaja problemu z zabudową gazu . w rocznikach przed 2000 robimy takrze na zwykłych instalacjach i bez FlashLube. Ale do nowych powinno sie montować . Jednak lepszy jest silnik 2 litry . okazuje się ,że nawet mniej pali.



w mojej okolicy jest taki strach wsrod gazownikow ze jak zobacza taki mondeo to nie chca gazowac - juz 2 tyg szukam w okolicy takiego co wezmie i zalozy
  
 
Cytat:

1,8 i 2,0 nie sprawiaja problemu z zabudową gazu . w rocznikach przed 2000 robimy takrze na zwykłych instalacjach i bez FlashLube.
Ale do nowych powinno sie montować .
Jednak lepszy jest silnik 2 litry . okazuje się ,że nawet mniej pali.



Croma1 - zapomniałeś dodać jeszcze o silniku 1,6 -tez nie sprawia kłopotów. Prawdą jest to co Piszesz o autach przed 2000r ale... chyba nie wszystko Napisałeś. Teraz czytając Twój post każdy wywnioskuje że założy instalke II generacji do mondka i ma jeździć. Nic bardziej błędnego i dobrze o tym Wiesz. Nalezy wziąć pod uwagę to że są różne "szkoły" montażu. Poza tym wywnioskowałem jedno po Twych postach. Jeżeli ktoś zadaje Tobie pytanie "jaką instalkę do..." to zawsze polecasz to co "ma być dobre" szczególnie bazując na wtryskach Prinsa natomiast czasami prowadzisz dziwną politykę uświadamiania forumowiczom że dane autko (czasami bardzo skomplikowane) będzie też jeździło na mixerze... Masz rację... Tylko nie zapominaj dodać jak będzie jeździło... Mnie osobiście denerwuje to ze osoby uznawane za autorytet czasami robią tak niepoważne kroki ,co powoduje że użytkownicy aut często kuszą sie ceną i zakładają byle co i byle gdzie. W sumie dzięki temu mają na co przeklinać a gazownicy mają za co brać kasę doszukując sie winy całego auta wymieniając kolejne elementy byle nie obarczać winą instalacji.
Pozdrawiam..
  
 
A moje zdanie jest takie:

PRECZ Z MIKSEREM OD SILNIKA Z WIELOPUNKTOWYM WTRYSKIEM BENZYNY !!!

Za wyjątkiem odosobnonych przypadków naturalnie.
To że "chodzi" tzn nie strzela nie zmienia faktu, że dochodzi do utraty mocy i większego przyrostu zużycia gazu niż benzyny. Ne mówiąc o konieczności profilaktycznej wymiany świec i przewodów.