MotoNews.pl
  

[128] zmiana gaźnika - PETARDA

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wczoraj zalozylem do 3p (silnik ritmo) gaznik od poloneza a efekty sa takie...na 2 biegu kola traca przyczepnosc,auto 110-150 przyspiesza BARDZO dobrze,oczywiscie wiecej pojedzie ale tego jeszcze nie probowalem,POLECAM kazdemu taka przerobke,jedyny problem podczas montazu to rozstaw srub mocujacych gaznik{przy kolektorze}w polonezie jest wiekszy-wystarczy nieco rozwiercic otwory przy gazniku.Efekt super!!!!!

[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-05-09 12:06:47 ]
[ powód edycji: przeczytaj regulamin !! - fragment o tytułowaniu wątków ]
  
 
a do poloneza masz jakiś patent?
  
 
Cytat:
a do poloneza masz jakiś patent?




Taak, pod polonoezowski gazini kałożyć silnik od Ritmo. Tylko będziesz miał jeden progblem, dziury od kolektora do gażnika nie pasują, ale jest do zrobienia
  
 
do jakiego silnika?? ile kosztuje gaznik od poldka? i od jakiego rocznika?
  
 
ehh.. mnie by raczej interesował jakiś patent do obecnego silnika, czyli 1.5 SLE... nie mam kapusty żeby cały motorek wymieniać, więc jak co mogę sobie zainwestować w jakieś usprawnienia do niego
  
 
Juz zalozylem ten gaznik wiec jaki bede mial problem przy montazu?Rozwiercilem otwory w gazniku i jest ok.175km/h dzisiaj jechalem na Katowickiej bylo mokro wiec juz go nie ciagnalem na biegu jak na silnik 1300 od ritmo to rewelka fiaty punto saxa lanosy brawy astry itp.....robie wlocie 90km/hna 2 bez problemowo,na 1 dzisiaj 50 ale pojdzie wiecej.PETARDA ......Polonezy maja rozne gazniki zobacz jakie masz oznaczenie gaznika jest ich kilka gazniki te roznia sie srednicami gardzieli dyszami itp.Proponuje zamontowac najmocniejszy z gaznikow 34S2C16 jezeli masz inne oznaczenie np:C14,C11,C12-to masz slabszy gaznik.Zamontowanie gaznika z ost.serii produkcji poloneza o w/w oznaczeniu napewno zwiekszy jego moc.A co do ceny to mam kolege na szrocie ja moj kupilem za 20 zl.razem z puszka filtra pow.

[ wiadomość edytowana przez: mufaz dnia 2004-05-09 16:48:35 ]
  
 
mufaz, a ile to teraz pali myślałeś o tym
  
 
Cytat:
2004-05-09 14:33:37, Jesion128 pisze:
Cytat:
a do poloneza masz jakiś patent?




Taak, pod polonoezowski gazini kałożyć silnik od Ritmo. Tylko będziesz miał jeden progblem, dziury od kolektora do gażnika nie pasują, ale jest do zrobienia




Jesion... rozwaliles mnie tym haslem
  
 
mufaz mam dokaldnie ten sam silnik co ty 1,3 jak jest ze spalaniem sprawdzales juz? silnik masz porobiony czy nie bo ja polecialem glowice 2mm polerka i kolo odchudzone do 4,6kg i nie wiem czy seryjny gaznik wydoli z paliwem
  
 
na 3litrach zrobilem 35 km,to wychodzi 9i cos tam na 100,jezdzilem naprawde ostro,wydaje mi sie,ze auto pali mi nawet mniej niz na oryginalnym gazniku.
Robcie to dziala!!!!!
  
 
Cytat:
2004-05-09 13:12:43, Demmo pisze:
a do poloneza masz jakiś patent?


hmm mam gaznik dellorto drla36 moze by ci spasowal naprawde fajny gazniczek
  
 
Cytat:
2004-05-09 15:29:36, Demmo pisze:
ehh.. mnie by raczej interesował jakiś patent do obecnego silnika, czyli 1.5 SLE... nie mam kapusty żeby cały motorek wymieniać, więc jak co mogę sobie zainwestować w jakieś usprawnienia do niego



Zrob tak zeby przepustnica 2 gardzieli chodzila razem z przepustnica 1 (tak samo sie otwierala).
  
 
Kurcze Mufaz to naprawde nieżle zrobiłeś to swoje 128. Tez 175 km/h to rozumien że na 3 biegu bylo........
  
 
mufaz plizz oszczedz to forum... i nas wszystkich.... gaznik z poloneza YEEEAHHHH....
ps: poprzedni wlasciciel czarnego 3p ktorym smigasz, Hycel{o ile nie jestes Hyclem ukrywajacym sie pod nowa ksywa } tez na kilku forach internetowych zaslynal z niesamowitych przerobek swojego 3p powodujacych "petardowe" osiagi jego auta oraz z wybitnej uprzejmosci swoich wypowiedzi.... wiec jesli nie jestes Hyclem to oszczedz to auto i nie przerabiaj go wiecej bo Hycel juz zrobil z niego "megatuning" i wymiata wszystkich wystarczajaco.......

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-05-09 20:41:43 ]
  
 
@beneq
no o tych gaźnikach słyszałem sporo dobrego, ale zwykle jak widzę za ile one chodzą, to aż mnie trafia...

@all
hmm... najgorsze jest to, że jak zacznę za bardzo kombinowac, to pewnie zacznie mi żreć paliwo jak kaszankę dnia 1. maja...
więc myślałem o czymś, żeby lepiej wykorzystać to co zasysa w chwili obecnej... pierwsze co, to chyba podłubię coś przy dolocie, czyli np polerka kolektora ssącego, no i może kolektor rurowy z GSi sie zamontuje i tłumiczek przelot.. chociaż w tej wersji polda już chyba i tak jest przelot

w najbliższym czasie prawdopodobnie będę rozbierał cały silnik, bo mam do wymiany uszczelniacz wału, bo cholerstwo cieknie.. przy okazji wymienię uszczelkę pod głowicą, żeby za miesiac znowu nie musieć rozkładać silnika... no i plan głowicy o jakieś 2mm chyba zrobię...

co przy tej okazji można jeszcze podłubać? ogólnie moje założenie, to poprawić moc przy obecnym, albo jeśli to możliwe (niektórym się to nawet udaje ) przy niższym spalaniu...
w sumie nie wiem czy mogę narzekać, bo mój poldżer pali jakieś 10 litrów w mieście i jakieś 8-9 w trasie..
  
 
Słuchaj demmo jeśli chcesz żeby twój polonez dobrze chodziłto jak rozbierzesz ten silnik, to poświęc mu z tydzień czasu, poważ dokładnie cały układ korbowo-tłokowy, stocz koło zamachowe, wypoleruj kolektor dolotowy, gażnik, co do kolektora od GSI to nie wiem. Natomiast jeśli chodzi o planowanie głowicy, to niestety za duzo jej nie splanujesz, bo musiał byś zawory ssące przerabiać żeby je głębiej obsadzić, a to chyba jest dość droga zabawa....
Myśle że po tych operacjach poloneż bedzie miał duzo lepsze osiągi. Tylko pamiętaj, waże i polerowanie to bardzo czasochłonne i trudne zajęcie, ale rezultaty są ogromne.......
  
 
Bart128 nie chce mi sie z toba pisac.Wloze do 127 silnik od uno fire na 5 sportowych walkach,albo od lanci y wez sie nie osmieszaj.Hehehe.

[ wiadomość edytowana przez: mufaz dnia 2004-05-09 22:10:42 ]
  
 
Cytat:
2004-05-09 22:06:09, Jesion128 pisze:
Słuchaj demmo jeśli chcesz żeby twój polonez dobrze chodziłto jak rozbierzesz ten silnik, to poświęc mu z tydzień czasu, poważ dokładnie cały układ korbowo-tłokowy, stocz koło zamachowe, wypoleruj kolektor dolotowy, gażnik, co do kolektora od GSI to nie wiem. Natomiast jeśli chodzi o planowanie głowicy, to niestety za duzo jej nie splanujesz, bo musiał byś zawory ssące przerabiać żeby je głębiej obsadzić, a to chyba jest dość droga zabawa....
Myśle że po tych operacjach poloneż bedzie miał duzo lepsze osiągi. Tylko pamiętaj, waże i polerowanie to bardzo czasochłonne i trudne zajęcie, ale rezultaty są ogromne.......



hmm.. szkoda że nie mam żadnego garażu, w którym mógłby sobie stać rozłożony na części
a co do tej polerki, to czym i jak to robić?
czyli ile mogę splanować tą głowicę jeszcze bez wspomnianej, zapewne drogiej przeróbki?
a z tym wazenie to trochę nie jarzę... hmm.. wiem, że fajnie jak układ jest odpowiednio wyważony, ale co można w tej sprawie działać? mam wrzucic wszystko na wagę i zobaczyć "o waży tyle i tyle"? akurat na temat tego nie mam pojęcia...
  
 
mufaz jestes zalosny do bolu - zaloz sobie gazik od ciagnika T2503 takim jak orasz se pole po pyrach i bedzie zamiatal ten 128 czy to co z niego zostalo, i wez no syneczku powiedz no mi ile ty masz tych wiosen na karku co ?
  
 
Cytat:
wez no syneczku powiedz no mi ile ty masz tych wiosen na karku co ?



@ Stasiu-Wielkie LOL