Modyfikacje 1050cm3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Czy macie jakieś sprawdzone pomysły na znaczne podniesienie mocy w jednostce 1050/ 50KM ?? jak myślicie dłubać w niej czy odrazu swapować silnik na 1,3 lub cos innego?
Dużo się da z niego wycisnąć?
  
 
dlaczego takie pytanie w dziale sprzedam????


Możesz założyć gaźnik 2-gardzielowy 30/32 dmtr i kolektor zeliwny 4-2-1 albo i uspawać z rurek - podniesie to moc i moment bez wysilania silnika. Jak chcesz więcej to splanuj głowice zamach 2x poziome webery itp

Na forum zastavy jest podobny temat wałkowany
zapraszam Forum KZ
  
 
Kompletna glowica z 70hp , lub jeszcze lepsza z 1.3 (niewiem czy podejdzie , musialby to ktos porownac te dwie glowice)
  
 
Sorki że temet nie w tym dziale ,ale jeszcze nie umie dobrze forum obsługiwać Czyli widze że się da troszkę podłubać. żeby założyć dwa gaźniki poziome to trzeba by było głowice robić raczej. Zgadza się?
  
 
Nie głowica z 1,3 do 1,1 nie podejdzie bo to inne średnice cylindra co innego jak dajesz głowice z 1,5 do 1,3 to chyba pasuje bo wtedy te silniki 1,5 i 1,3 różnią się skokiem tłoka. Silnik 1116 a 1290 to to samo tylko bardziej rozwiercone. Nie wiem dokładnie jak to z silnikiem 1050.

Na 2 poziome webery dorabia się kolektory i z głowica praktycznie nic nie robisz..... no ale warto powiększyć kanały i wypolerować i dotrzeć zawory.. Ludzie różnie robią - widziałem już silnik na 4x gaźnik od malucha lub 2 pionowe 32dmtr. ale wiadomo ile to pali.
Jak samochód na codzień to polecam dać 2 gardzielowy gaźnik i wydech. Wtedy jest ok 10- 15KM więcej. Lepiej silnika za mocno nie wysilać to dłużej będzie się kręcił.

Zamiast bawić się w jakieś sportowe wałki remonty głowicy panewek tip (bo zawsze tak jest jak zwiększy się sprężanie od nowej głowicy to pada wał i smarowanie silnika) lepiej wsadzić 1,5 od uno z młodego rocznika np93 co i jest takowy silnik na alegro za grosze. Ja taki kupiłem za 250zł i jest w super stanie
  
 
dzięki za info.. a jak wygląda sprawa jak chciałbym włożyć gaźnik dwugardzielowy jeden? pasuje do kolektora czy trzeba z innego fiata wziąść?
  
 
Cytat:
2007-04-09 11:25:08, Dawidow84 pisze:
dzięki za info.. a jak wygląda sprawa jak chciałbym włożyć gaźnik dwugardzielowy jeden? pasuje do kolektora czy trzeba z innego fiata wziąść?



Gaźnik 2 gardzielowy razem z kolektorem ssącym. Ale sam gaźnik nic nie da niewiele jak już, lepiej odrazu dać kolektor pod 2-rurke.
  
 
aha. A wałek rozrządu? jaki dobrać do seryjnych zaworów,sprężynek itp. ? chodzi o cos seryjnego i ostrzejszego.. ze sporta nie za słaby do dwóch gaźników??
Najlepiej jakby ktoś miał gotowy przepis na jakieś 90-100KM...

[ wiadomość edytowana przez: Dawidow84 dnia 2007-04-09 14:48:34 ]
  
 
Cytat:
2007-04-09 14:46:06, Dawidow84 pisze:
aha. A wałek rozrządu? jaki dobrać do seryjnych zaworów,sprężynek itp. ? chodzi o cos seryjnego i ostrzejszego.. ze sporta nie za słaby do dwóch gaźników?? Najlepiej jakby ktoś miał gotowy przepis na jakieś 90-100KM... [ wiadomość edytowana przez: Dawidow84 dnia 2007-04-09 14:48:34 ]




Na wałkach się nie znam ale nie robisz z 1050 100km a jak juz to długo nie pojeździsz - lepiej wsadź 1,5 odrazu będzie taniej i szybciej. Tylko nie wiem jak 127 będzie się zachowywał z taką wagą na przodzie no i z taką mocą. Ja mam problem zastave 1110 utrzymać na drodze i to zawias zrobiony zero luzów a wiecznie jakoś ściąga na koleinach dziurach jedzie gdzie chce tymbardziej że to jest lekkie i rozpędza do do 80km/h w pare sekund
  
 
Aha czyli swap trzeba robić... A co powiecie na wsadzenie silnika z uno turbo?? 1,3T ? ze skrzynią odrazu. Robił już ktoś coś podobnego?
I zastanawiam sie nad wzmocnieniem układu napędowego... czy można wsadzić osie z uno? podejdą czy zadużo rzeźby??
  
 
Z tego co wiem to turbina wadzi o przekładnie kierowniczą a skrzynia nie wiem jeśli to 5tka to wadzi o lewą podłużnice i stabilizator. Pozatym nie ma dobrego silnika 1,3 ani 1,4 turbo - albo i jest ale za jaką kase.
Nie wiem po co takie kombinacje jeżeli silnik 1,3 albo 1,5 wolnossący jest wystarczającym silnikiem do jazdy na codzień.
Uwierz mi mając prawie 90KM pod maską (czyli 1,5) i to w zastavie 1100 co jest większe od 7ki są duże problemy z trakcją.
Tak samo skrzynia begów - lepszej niż 4rka nie widziałem - super przyspieszania/przełożenia a półośki to seryjne są ok jedynie jak za mocno strzelisz ze sprzęgła albo wczasie ostrego przyspieszania wpdaniesz w dziure może pęknąć krzyżaczek w skrzyni.

Ja myśle że optymalnym silnikiem do 7ki jest 1300 - 70HP....
  
 
chyba masz racje.Nie ma co kombinować zbytnio. A jak jest z wsadzeniem tego silnika z Uno? Trzeba nowe mocowanie czy wchodzi na stare? ogólnie może ktoś wie jakie są problemy?
  
 
żadko odwiedzam forum ale powiem że glowice 70hp i 75hp są praktycznie identyko różnica jest niewielka tylko na krzywkach wałka,ale nie żutuje to na pracę silnika,można ją tez planować ok.0,7-0,8 mm różnica w mocy jest znaczna.dużo też daje wydech : strumienica,rozprężnik,tłumik absorbcyjny (pełny przelot)np. końcowy od 125p ,polerka kanałów kolektora i głowicy,można też założyć rozbijak mieszanki pod 2 gardzielowego webera i pobawić się z rurkami emulsyjnymi i dyszami .ale na początek oceń stan wału i panewek -zrobisz góre siądzie dół! miłej zabawy !
pozdro!!!
  
 
Z mocowaniem od strony rozrządu jest tak że odkręcasz to co tam siedzi (3 śruby) i przykręcasz swoje a reszta w 127 chyba siedzi na poduszce od skrzyni a ta do belki. Nie wiem dokładnie jak ma 7ka
A to planowanie głowicy to nic nie daje bo trzeba i tak opóźnić zapłon albo dać mu więcej paliwa - gra nie warta świeczki hehe tak samo z polerowaniem kanałów - po paru tysiącach masz tak zawalone wydechowe że możesz skrobać nagar, no chyba że będziesz jeździł w gazie.
  
 
Walki 70 i 75 Hp to dwa rozne walki , roznica w czasach bardzo mala ale 75hp duzo mocniejszy tzn napewno wyzej kreci
  
 
1,5l z uno będzie potem można bardziej podkręcić niż silnik z 1,3 ze Sporta. hmmm już sam nie wiem co wkładac
  
 
ja zakładam 1,5 od ritmo wraz z skrzynią silnik m202.15 85kM łapę się dorobi po włożeniu silnika wraz skrzynią .tylko szukam portek chyba że ktoś wie jakie są zamienniki to pytanie do kolegi rosca ,ewentualnie jakieś foty mocowania skrzyni biegów .
przestałem modyfikować jak założyłem wałek z orginalnymi czasami mój stary wałek z wytarymi krzywkami lepiej chodził niż włoskie badziewie .szukaj wałka od fiata 1300 i zacznie jeżdzić .taki wałek jest w fiacie 127 w wersi brazylijskiej ma normalny jedno gardzielowy gażnik i 57kM wg danych z strony brazylijskiej.
dlatego też robie moją 7 tak jak powinna być niestety silniki od tipo sa dlamnie za drogie więc bedzie 1500
pzdr
a oto ciekawe strony i take silniki powinni wsadzać
http://www.enfierrados.com.ar/wwwfierrados-autodromos/fierrosgalvez10.htm
  
 
Cytat:
2007-04-27 18:38:43, 7 pisze:
ja zakładam 1,5 od ritmo wraz z skrzynią silnik m202.15 85kM łapę się dorobi po włożeniu silnika wraz skrzynią .tylko szukam portek chyba że ktoś wie jakie są zamienniki to pytanie do kolegi rosca ,ewentualnie jakieś foty mocowania skrzyni biegów . przestałem modyfikować jak założyłem wałek z orginalnymi czasami mój stary wałek z wytarymi krzywkami lepiej chodził niż włoskie badziewie .szukaj wałka od fiata 1300 i zacznie jeżdzić .taki wałek jest w fiacie 127 w wersi brazylijskiej ma normalny jedno gardzielowy gażnik i 57kM wg danych z strony brazylijskiej. dlatego też robie moją 7 tak jak powinna być niestety silniki od tipo sa dlamnie za drogie więc bedzie 1500 pzdr a oto ciekawe strony i take silniki powinni wsadzać http://www.enfierrados.com.ar/wwwfierrados-autodromos/fierrosgalvez10.htm





mam portki i kolektor na zbyciu pod 2 rurke jaki i pod jednorurke hehe. a pasuje od uno 1116 - malo tego w polsce ale idzie kupić rure za tanie pieniądze - tyle ze troche cięższe rury są. Napewno pasuje od ritmo ale cena ok 200zł z bosala.
  
 
A ja mam pytanko co do skrzyni biegów: czy można wziąć skrzynie np od ritmo/uno/tipo 1,4/1.5 i wywalić begi 1,2,3, a w ich miejsce wsadzić seryjne od skrzyni 4 biegowej od zastavy. A chce tak zrobić bo te wszystko piątki jakieś zmulone - skopane przełożenia. Podobno ritmo 1300 miało właśnie taką piątke.
  
 
a jak wygląda sprawa z tym silnikiem??
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C2519271

podobno wchodzi do 127