Oma zwariował 2,5 TDS automat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich .
Mój problem polega na tym:
Pękła głowica (to standard w tych typach). Kupiłem drugą kompletną Mechanik mi ją założył wszystko w porządku lecz nie miała kopa takiego jak przed wymianą ledwie do 100 dochodziła.
Pojechałem podpiąć do kompa i wykazało brak turbo (zawieszony zawór) .Zrobili zawór moc wróciła (11s do 100km) lecz spalanie w OMIE na wyświetlaczu 37-40l/100km przy stałej prędkości 110/h nie raz spadnie do 17l/100km na tempomacie trasa A1 Piotrków - Częstochowa.
Przed wymianą głowicy i po wymianie spalanie na tej samej trasie miałem od 5,5 do 7l Gdy naprawili turbo to wskazania oszalały.
Na rozgrzanym silniku na postoju przy włączonych światłach i Klimie wskazuje mi średnie zużycie 1,4l/h gdy ruszam obroty 1100 nie przyciskając pedały gazu dochodzi do1,6l/h i gdy komp przyskoczy na km od razu mam 21l/100km.
Pomóżcie co jest grane. Przewody mam szczelne żadnych wycieków.
Próbowałem zresetować kompa przez odpięcie akumulatora i pozostawienie bez zasilania na noc ale nic nie dało.

  
 
Cytat:
Mój problem polega na tym:
Pękła głowica (to standard w tych typach).


Standard hmmm dziwne mam drugą ome TD i jakoś z głowicą niebyło problemu.. moze napisz jak jeździsz..
pozdro
michał
  
 
A błedów żadnych więcej nima..??
Jedz tam gdzie mają techa, albo sam zczytaj błedy, napewno musi coś pokazać.
  
 
Nie tyle chodzi o głowice co o wskazania kompa względem spalania
a opisywana oma jest moją trzecią i pierwszy raz mi głowica siadła tak że nie ma na to reguły
Cytat:
Standard hmmm dziwne mam drugą ome TD i jakoś z głowicą niebyło problemu.. moze napisz jak jeździsz..
pozdro
michał

  
 
Nie ma żadnych sprawdzana była i w serwisie na techu i tak samo u tego mechanora który naprawiał turbo
  
 
Cytat:
Nie tyle chodzi o głowice co o wskazania kompa względem spalania
a opisywana oma jest moją trzecią i pierwszy raz mi głowica siadła tak że nie ma na to reguły


tutaj się troszeczke nie zrozumieliśmy
teraz jak..?? wskazania kompa szaleją..? a jak to się ma do spalania w praktyce, może mechanik czegoś nie podpioł..
  
 
U mnie jest podobnie tylko ze od poczatku jak kupilem to tez pokazuje mi wysokie spalanie tj na wilnych 1.8 1.9 bez klimy a bledow nie ma.
  
 
Mi bez klimy i świateł pokazuje 0,5 l/h z klimą i światłami 0,7 - 0,8 l/h.
Co do spalania podczas jazdy:
- miasto 7-9 zależy od "butów"
- trasa hmmm pewnie nie uwieżycie ale 5,5 - 6 l/100km tak przy predkości 100-110/h.

X25TD Automat
  
 
Stwierdzam tu ogromne nierawidłowości względem mojej omesi, która pokazuje spalanie na postoju rzędu 2,1-2,2 lh przy klimie 2,3 l
2,5 TD automat

[ wiadomość edytowana przez: nynek10 dnia 2007-05-06 21:37:43 ]

[ wiadomość edytowana przez: nynek10 dnia 2007-05-06 21:38:11 ]
  
 
Ech, tak to właśnie jest. W jednym wskazuje 1,6 a pali 9 w drugim 1,0 i pali 11 po mieście...
Zmiana głowicy bez ruszania pompy wtr. nie powinna przynieść zmian w dawkowaniu paliwa. Turbo, przy wymianie/rozruszaniu zaworu z zachowaniem pierwotnych ustawień również nie powinno mieć wpływu na spalanie...(najwyżej o 0,1 - 0,2 l/h). Jeżeli błędy badali fachowcy techem, to powinni Ci podać dawkę (prawidłowa ~0,4).
Musisz się zastanowić nad prawidłową pracą czujników.
Na kompie da się przestawić dawkę paliwa. Ale robi się to głównie po regeneracji pompy wtryskowej, czasami bez konieczności ustawienia początku tłoczenia, jezeli stare, zaznaczone położnie (zakres) pompy się zgrywa z danymi w kompie.
Wpływ na dawkę paliwa ma (w zależności od modelu) wtrysk sterujący, czujnik temp. w kolektorze ssącym/ przepływomierz, czujnik położenia wału, czujnik temperatury cieczy, czujnik ciśnienia powietrza doładowanego (CCPD), Zawór recyrkulacji spalin (ZRS).
Być może nie ma paniki, tylko wężyki zostały źle podłączone przy montażu głowicy. Z rurki która idzie z vacum pompy jedno z odejść podciśnienia powinno iść do dolnej rurki ZRS (wężyk z żółto-białą membraną jednostronnnie przepuszczającą). Przełóż odwrotnie membranę - być może żle została założona - powinna przepuszczać powietrze stronę Vacum pompy. Do drugiej rurki ZRS idzie wężyk z EGR. Z małej mosiężnej małej rurki na spodzie kolektora ssącego idzie wężyk do CCPD. Węzyki powinny ciasno się nasadzać i być szczelne.
Więcej domysłów jest niewskazane dla zdrowia, bo nie ulega wątpliwości, że coś mechaniory spie...i