| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
cypherius F&F Sympatyk czarny/niebieski Płock/Słupno | 2006-05-21 22:01:49 pomiar sprezania to grosze... cisnienia oleju - to po prostu wkreca manometr ze skalą i widzi warto sprawdzic przed rozbieraniem wg mnie, kup sobie nowy czujnik na zapas nie powinien byc drogi. |
![]() _Arti_ Opel Bieruń | 2006-05-21 22:05:57 kompresje ci moge zmierzyc na srs-ie o ile tam dojade jak nic sie nie zmieni |
stasiu F&F MEMBER 125p 73' Łódź | 2006-05-21 22:07:02 znam szybki sposob na naprawe tej konrolki - podziele sie z Toba
1. Jedziesz na stacje - cisnienie oleju moze sie palic non stop. 2 zalewasz do karnistra tak 10 litrow benzynki 3. jedziesz na puste pole - oblewasz solidnie to padło
4 jedna zapałeczka i prblem z głowy 5. Polecam wykonac w noc sywestrowa
taki zarciik
ziom na jakim oleju ty smigasz ? |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2006-05-21 22:21:49 kazmirz jakbym cie nielubial to bym cie zwyzywal od chujuf. A olej to minerlany x100 pisze jak byk po przebiego 4000 km |
Qba745 F&F Sympatyk F&F czyli Fiat Fiori ... Bielsko-Biała | 2006-05-21 22:30:15 Pat zacznij od sprawdzenia ciśnienia oleju (najlepiej na zimnym silniku i kontrolować ciśnienie podczas wzrostu temp. oleju) Z tego co pamiętam to jakoś zakres jest od 2.0 do 1.5 MPa (nie jestem pewien). |
ulik87 900tka Nałęczów | 2006-05-21 23:02:42 Pacie swirze, recze glowa...na wszelki wypadek mojego kota ze to czujnik!! o ile nie katowales silniora, nie zarznales go lub nie przegrzales...jedz do sklepu, kup czujnik za 13 pln'ow i ustapi problem...mialem to samo...jak kupilem 900te to myslalem ze silnik zakatowany, wiec kupilem drugi i bylo podobnie [wlozylem czujnik ze starego silnika] po wymianie czujnika problem ustapil, a byl podobny bardzo do Twojego...pozdro 900!! daj znac co i jak!!
p.s. jak fura postoi z tydzien to ma prawo po uruchomieniu kontrolka oleju poswiecic sie tych plus minus 5 sekund? [ wiadomość edytowana przez: ulik87 dnia 2006-05-21 23:04:58 ] |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-05-21 23:42:18 Być może panewki, być może ten czujnik, olej też może mieć do rzeczy jeżeli mocno użytkujesz silnik (choć z opisu można wywnioskować ze raczej nie kręcisz do 8 tys ) , szczerze nie wiem po co minerała zalałeś po remoncie. |
rosck Z Poznań | 2006-05-21 23:45:46 Jakieś luzy dostał na wale albo na wałku rozrzadu jakaś zaslepka na wale a że po remonice nic nie znaczy bo teraz te wszystkie nowe cześci gorsze niz uzywane. |
NAZIK F&F Sympatyk Clio 16s Kraków | 2006-05-22 00:24:40 no pat olej to trza zgrzac czasem a nie jeździć do 5000, po to silnik ma moc przy 6200 zeby silnik kręcił sie do 6500 conajmniej.
przechodząc do tematu: ja mialem tak, ze jak postal kilka dni i odpalalem to nie lapal cisnienia oleju i kilka razy sie zdarzylo ze na ostrym hamowaniu swiecila kontrolka, a że mnie to wkurzalo to kupiłem pompe z SC i problemu nie ma teraz auto moze stac nawet kilka tygodni a cisnienie jest juz po max 1s od zalapania silnika kupując czujnik cisnienia trzeba wziac pod uwage ze maluchowski zalącza sie przy ciut niższym ciśnieniu niż 903 - ale to szczegół ciekawostka: zrób sobie crack test (nie mylic z krasz testem )
kilka kropli rozgrzanego oleju wrzuc na aluminiową płytkę i podgrzej ją na ogniu jakimś jak zacznie skwierczeć to znak ze masz wode w oleju - od niedogrzanego auta czesto sie zdarza ("masełko" w różnych miejscach) wyczytalem w jakiejs fachowej uczelnianej prasie "AutoExpert" - "crack" od strzelania, pryskania gotującej w oleju wodzie |
kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2006-05-22 09:05:18 a ja myślę że bardzo dobrze że zalał minerała bo to ze był remont to wcale nie znaczy że wszystkie kanały są ciśnieniowo wyplukane i bankowo jakiies osady zostały a wtedy syntetyk wsio by rozpuścił i zatarłby sie motor, po drugie Pat ja stawiam na pompe oleju, znając te modele wiem że to bardzo słaby punkt, kup fabrycznie nową z seja a nie żadne używki nie jest aż tak dramatycznie droga, pozdro. |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-05-22 09:11:46 Ja leje pełny syntetyk krece silnik czasem do 8 tys i motor sie nie zaciera..poza tym przecież olej minralny tez ma własciwiości myjące tylko nie w takim stopniu jak pełny syntetyk, a poza tym to teoria ze w kanałach jakiś syf jest i jak się wypłucze to zatrze się silnik jest dla mnie conajmniej dziwna. Generalnie teoria że to stare silniki to mineralne sie powinno lać jest jakaś wypaczona to że kiedyś nie było lepszych olei nie znaczy że teraz jak są to nie mozna ich lać jeżeli ktoś robił remont i czyścił silnik z syfów. |
kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2006-05-22 09:20:21 moim zdaniem Art to kozackie podejście , a co do teo że teoria jest wypatrzona to spytaj pomarańcza co mu sie dzialo z silnikiewm jak po generalce nalał pełny syntetyk, a tak na marginesie też miałem 903 też kręciłem do 8000obr/min jeżdziłem na mineralu i też nic sie nie działo. |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-05-22 09:25:34 Dlaczego kozackie? to jest moje zdanie, każdy może mieć inne. Mój znajomy ma 650 lał minerała i jeździ w kjsach, dokóki nie przekonałem go aby wlał pełny syntetyk palila mu się kontrolka oleku po każdej mocniejszej jeździe.Powiedz szczerze czy oleje mineralne są lepsze czy gorsze od pełnych syntetyków? |
kaza F&F Sympatyk Bis 1400turbo, HF in ... Bielsko Biała | 2006-05-22 09:52:19 oczywiście że są lepsze ale nie robi się takich rzeczy jak wlewanie pełnego syntetyku do silnika który jeździł wcześniej na mineralu, przynajmniej ja bym się bał tak zrobić.
[ wiadomość edytowana przez: kaza dnia 2006-05-22 09:54:45 ] |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-05-22 10:08:04 Ja mówie o silniku który jest po remoncie cały czas, a raczej pisze. |