Jak kupić dobrą Corsę?

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich. Jestem tu nowy, obecnie jeżdżę od 3,5 roku Tico z instalacją LPG i chciałbym kupić coś większego i równie bezawaryjnego (no i niezbyt paliwożernego).
Pomyślałem o Corsie C (opróćz tego myślę też m.in. Astrze II, Civicu, Corolli) - nie wiem, czy to auto może uchodzić za bezawaryjne?.
Myślałem głównie o silniku 1,2 16v, choć nie wykluczam też diesla 1.3 (zależy mi na niskim spalaniu, a w przypadku silnika benzynowego nie wykluczam zagazowania auta).

Trochę się już o Corsach C naczytałem (sam z resztą przejechałem kilka tysięcy km taką spartańską wersją 1.0 w pracy). Samo auto nawet mi się podoba ale martwi mnie dość popularna przypadłość, o której wypisują w Internecie użytkownicy Opli - otóż chodzi o pożeranie dużych ilości oleju.

Czy ktoś może mnie oświecić jak to naprawdę z tym jest i których głównie silników dotyczy ten problem? gdzie tkwi źródło problemu? Osobiście jest dla mnie sytuacją niewyobrażalną konieczność dolewania oleju między wymianami w stosunkowo młodym samochodzie.

Poza tym interesuje mnie na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie Corsy?
Czy problemy ze skrzynią biegów są rzeczywiście częstą przypadłością (jest tam podobno jakiś plastikowy element, który ciągle się psuje). Słyszałem też o problemach z kolumną kierownicy.

Cytat:
2007-05-05 22:55:12, Przemolo pisze:
... obecnie jeżdżę od 3,5 roku Tico z instalacją LPG

Dobre TO teraz nawet TICO się gazuje

Jak chcesz jeździć ekonomicznie to kup diesla. Z tego co słyszałem w CORSACH C najlepszą dieslowską jednostką jest 1.7 ale jakie ma oznaczenie tego Ci nie napisze bo nie wiem. Gdybyś pytał o corsę B to polecam 1.5 td isuzu. Bardzo dobry silnik! Dynamiczny i oszczędny

Pozdroo
Piotrek>>>

Cytat:
2007-05-10 01:21:37, Nakubenda pisze: