OFF: Signum kusi :)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam po dlugiej przerwie.
Powoli nadchodzi czas na rozstania ze złomiakiem i coraz częsciej się oglądam za innymi
Co myślicie o signum? O wiele bardziej mi sie podoba od vectry. No i ta funkcjonalnosc hatchback/kombi.
O gustach sie nie dyskutuje, wiec pytam bardziej o opinie pod katem technicznym. Jak sie sprawuja vectry C / Signum? Jak z blacha?
  
 
Cóś pomyliłeś kluby .Wejdź na OKP i tam popytaj
  
 
Benzyny palą jak smok.

Diesle niewiele mniej, i rakietą nie są.


Drogie w utrzymaniu auto.
  
 
Cytat:
2007-05-12 23:12:50, Zoltar pisze:
Drogie w utrzymaniu auto.



A kto kur*a bogatemu zabroni?
  
 
Jeździ u nas w firmie - sporo awarii, ale szczegółów nie znam.
Jak dla mnie - nie wart swojej ceny.
Pozdr. P.
  
 
Bez jaj no, blacha to juz nie to co kiedys, nie rdzewieje. Za to moge powiedziec ze leci elektronika, poczawszy od ABS skonczywszy na kompie silnika i glownym module elektronicznym.
  
 
Cytat:
2007-05-13 12:17:39, maskekk pisze:
Bez jaj no, blacha to juz nie to co kiedys, nie rdzewieje. Za to moge powiedziec ze leci elektronika, poczawszy od ABS skonczywszy na kompie silnika i glownym module elektronicznym.



No z tą rdzą nie jest takie oczywiste. Np w Mondeo lecą drzwi po 4 latach. A chcę kupić 3 lub 4 latka i pojeżdzić z 6 lat.
W zasadzie zadowoli mnie auto mniej awaryjne od espero
Najlepiej diesel około 125 KM.
No bo co inne tej wielkości? Mondeo odpada, Avensis przereklamowane poza tym tylko sedan lub kombi, Audi odpada, VW też nie bardzo, fancuzy tym bardziej ... a opel mi się po prostu podoba
  
 
Cytat:
2007-05-14 09:00:37, Janow pisze:
(...) Avensis przereklamowane poza tym tylko sedan lub kombi, (...)



Mówisz...?
  
 
A zemu VW odpadaja i avensis ? Dobre fury Z signum bedziesz mial problemy, jestem pewny.
  
 
Hmmm...
W pracy korzystamy z corolli. Bywają problemy z elektryką (za wysokie napięcia ładowania i lecą 2 żarówki w 3 dni). W jednej poleciała skrzynia.
Ogólnie dobrze jeżdzą, nie powiem, ale wzornicwo i wygoda wnętrza osobiście mi nie pasują. Ale to corolla, avensisem nie jeździłem!
VW? Czy one nie są przypadkiem relatywnie droższe od opli?

Tak czy inaczej otwieracie mi oczy Teraz widzę po sobie, że sie chyba napalam na opla w sposób nie do końca uzasadniony

PS: Nawet nie wiedziałęm że są avensisy liftback!
  
 
Moim zdaniem przesadzacie troche z ta awaryjnoscia. Signum to praktycznie Vectra C. Jedyny wiekszy minus uwazam to pozniejsza odsprzedaz auta bo trzeba przyznac ze jest ono dosc rzadkie na rynku. Moze skusisz sie na Vectre C jednak (kombi czy gts) ale jakby co to tylko diesle.

Signum tak jak Vectra C jest na szynie CAN i uwazam jak wiekszosc aut z tym wynalazkiem wymaga obsługi serwisu. Chwilowy spadek napiecia czy cus i juz mozesz byc informowany ze cos jest nie tak ale to nie tylko w Oplu przeciez tak jest a i we wszystkich teraz obecnych autach. Co do Signum/Vectry C - ogólnie nie jest zbyt trwałe tam tylne wielowachaczowe zawieszenie ale juz mozna je chyba kupic w podróbie wiec nie ma dramatu. Jak nie było bite to nie powinno byc problemow z elektryka (juz jednak dopracowali pewne mankamenty). Przeglady w Oplu nie sa drogie (sa tansze niz np w Chevrolecie Evanda). Uwazam ze jak znajdziesz dobry egzemplarz to nie ma co sie obawiac i nie ma co sie oszukiwac ze to czy inne auto bedzie trwalsze czy tansze w utrzymaniu. Niestety juz nie wystarczy pan Henio coi popuka młotkiem i bedzie jezdziło auto. Teraz co bys nie kupił nowoczesniejszego to czy Opel, Ford, Beema czy cos innego to serwis nie jest najtanszy i wielu rzeczy sam nie zrobisz
  
 
Ja w piatek w poznaniu kupilem i przyjechalem Volvo V40 1,9 TDi 2003r autko ma 115 koni 98tys przebiegu, 6 airbag, abs z esp, kimatronik, pelna skora, alu, el. szyberdach, el szyby i lusterka, radio firmowe z cd i jeszcze jakies inne tam pierdoly.

Powiem tak zrobilem nim juz 500km, esperak w komforcie, osiagach nie porownuje sie, w volvo nic nie puka i nie stuka, czuc sztywnosc nadwozia, nie tapczani na miescie i przede wszystkim przyspieszenie jest o wiele lepsze, tzn volvo ma 10,5 sek a moje espero jakies 17 sek
  
 
Cytat:
2007-05-14 11:32:43, Outcast pisze:
Ja w piatek w poznaniu kupilem i przyjechalem Volvo V40 1,9 TDi 2003r



Oczekiwałeś, że w aucie nowszym konstrukcyjnie zapewne o min.10 lat będzie gorzej?
  
 
no w sumie nie, ale wczoraj jechalem BMW 735 automat, z roku 1986 tez klimatronik, skora, elektryka i inne pierdoly, blachy, wnetrze itp o wiele lepsze niz w esperaku :-] no ale coz, toc to tylko daewoo oczywiscie espero zostaje w rodzinie bo nie oplaca sie go sprzedawac
  
 
Cytat:
2007-05-14 11:32:43, Outcast pisze:
Ja w piatek w poznaniu kupilem i przyjechalem Volvo V40 1,9 TDi 2003r autko ma 115 koni 98tys przebiegu, 6 airbag, abs z esp, kimatronik, pelna skora, alu, el. szyberdach, el szyby i lusterka, radio firmowe z cd i jeszcze jakies inne tam pierdoly. Powiem tak zrobilem nim juz 500km, esperak w komforcie, osiagach nie porownuje sie, w volvo nic nie puka i nie stuka, czuc sztywnosc nadwozia, nie tapczani na miescie i przede wszystkim przyspieszenie jest o wiele lepsze, tzn volvo ma 10,5 sek a moje espero jakies 17 sek



17 s to ja na rowerze wyciągam, chyba depczesz nie na te pedały co trzeba :
a to volvo to od czego ma silnik - volvo tak bardziej luksusowy składak a wybraź sobie to volvo bez skóry, klimatronika i tych pozostałych gażetów to kupa jest a nie samochód a radio ma chociaż Mp3- pewnie nii a jak DVD w zagłówkach nima to nie poszpanujesz
  
 
Cytat:
2007-05-14 11:09:37, Janow pisze:
......Ogólnie dobrze jeżdzą, nie powiem, ale wzornicwo i wygoda wnętrza osobiście mi nie pasują. Ale to corolla, avensisem nie jeździłem! VW? Czy one nie są przypadkiem relatywnie droższe od opli? Tak czy inaczej otwieracie mi oczy Teraz widzę po sobie, że sie chyba napalam na opla w sposób nie do końca uzasadniony PS: Nawet nie wiedziałęm że są avensisy liftback!


Ja jeździłem i Corollą E12 i Avensisem i trzeba powiedzieć, że różnica w jeździe jest duża, oczywiście na Plus dla Ave.
Zaletą Avensisa jest b. dobre wyciszenie (jeździłem dieslem 2,0 D4D), dosyć wygodne (czyt. nie za twarde) zawieszenie i ogólne uczucie solidności auta.
Wygląd to rzecz gustu, ale jak dla mnie zarówno wygl. zewn. jak i wnętrze Ave jest o niebo ładniejsze i przytulniejsze od wyciosanej siekierą Vectry/Signum.
  
 
Cytat:
2007-05-14 11:22:23, Petersen pisze:
Moim zdaniem przesadzacie troche z ta awaryjnoscia. Signum to praktycznie Vectra C. Jedyny wiekszy minus uwazam to pozniejsza odsprzedaz auta bo trzeba przyznac ze jest ono dosc rzadkie na rynku. Moze skusisz sie na Vectre C jednak (kombi czy gts) ale jakby co to tylko diesle. Signum tak jak Vectra C jest na szynie CAN i uwazam jak wiekszosc aut z tym wynalazkiem wymaga obsługi serwisu. Chwilowy spadek napiecia czy cus i juz mozesz byc informowany ze cos jest nie tak ale to nie tylko w Oplu przeciez tak jest a i we wszystkich teraz obecnych autach. Co do Signum/Vectry C - ogólnie nie jest zbyt trwałe tam tylne wielowachaczowe zawieszenie ale juz mozna je chyba kupic w podróbie wiec nie ma dramatu. Jak nie było bite to nie powinno byc problemow z elektryka (juz jednak dopracowali pewne mankamenty). Przeglady w Oplu nie sa drogie (sa tansze niz np w Chevrolecie Evanda). Uwazam ze jak znajdziesz dobry egzemplarz to nie ma co sie obawiac i nie ma co sie oszukiwac ze to czy inne auto bedzie trwalsze czy tansze w utrzymaniu. Niestety juz nie wystarczy pan Henio coi popuka młotkiem i bedzie jezdziło auto. Teraz co bys nie kupił nowoczesniejszego to czy Opel, Ford, Beema czy cos innego to serwis nie jest najtanszy i wielu rzeczy sam nie zrobisz



Magistrale, szyne, CAN to maja i starsze auta, np merole juz od 97r w oplu poprostu poszli jeszcze dalej i zrobili diagnostyke poprzez owy CAN co wcale nie jest dobrym rozwiazaniem. Wystarczy ze zemrze np. ABS i jzu nie mozna sie z niczym polaczyc, bo blokuje komunikacje.
  
 
Cytat:
2007-05-14 23:27:44, maskekk pisze:
Magistrale, szyne, CAN to maja i starsze auta, np merole juz od 97r w oplu poprostu poszli jeszcze dalej i zrobili diagnostyke poprzez owy CAN co wcale nie jest dobrym rozwiazaniem. Wystarczy ze zemrze np. ABS i jzu nie mozna sie z niczym polaczyc, bo blokuje komunikacje.



Kurna, gdy czytam o tych wszystkich wynalazkach jak CAN, magistrale i cholera wie co tam jeszcze, to doceniam prostotę elektryki w Esperaku i możliwość prawie nieograniczonej ingerencji w nią wyłacznie z lutownicą, taśmą izolacyjną i szczypcami
I jak sobie pomyślę, że w nowszych autach już nie da się podłubać np. w celu założenia aut. włącznika świateł, to aż odechciewa mi się zmieniać na coś nowszego
  
 
Cytat:
2007-05-15 07:53:40, tommi-j pisze:
np. w celu założenia aut. włącznika świateł



W wielu nowych autach funkcję tą można włączyć w ASO poprzez złącze diagnostyczne.
  
 
Albo samemu poprzez komputer pokladowy