Pytanie o sonde

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Na poczatku: szukalem w wyszukiwarce ale nie znalazlem odpowiedzi. Wyswietla mi kod 44 (Sonda lambda - uboga mieszanka) Czy to oznacza ze poszla sonda, czy cos innego sie sypie? Senator B 3.0 12V z LPG.


[ wiadomość edytowana przez: ryba-1 dnia 2007-05-08 10:11:21 ]
  
 
A jakieś inne objawy jak wieksze spalanie czy zle chodzi na gazie???
  
 
"Zamula" na niskich obr na BP. Spalanie w normie czyli ok 20l LPG.
  
 
jezeli spalanie sie nie zmienilo to niekoniecznie wina sondy mozliwe ze tak reaguje na gaz, wykasuj bledy i pojezdzij troche na benzynie jesli znow wyskoczy blad ,sonda padla.
  
 
Podepnę się tu.
Omega jest 1000 km po instalacji gassu. Silnik 2.0 16V raczej w dobrym stanie - około 150 k przebiegu.
Pokonuje codziennie trasę ok 100km - dojazd do Warszawy i przez miasto i nawrotka. Na benzynie spalanie oscylowało 9-11 w zależności od nasilenia korków. Gaz wychodzi 15-16. Wtrysk sekwencyjny, komputer stag-300 - mapy ok., przyspieszenie jakby delikatnie słabszy w wyższych obrotach ale ogólnie ok. Jesz mały szczegół: przy ostrym depnięciu przy obrotach nominalnych występuje tak jakby przydławienie, jakby nie zaskoczył na jeden cylinder.
ps. przy jeździe tylko po mieście, pali 20l/100 km!
Kable champion nowe, świece ngk nowe.
Czy to może być objaw ostatnich chwil sondy? Czy może jakieś inne sugestie?

Z góry dzięki za pomoc
imersion
  
 
imersion a nie masz zadnych strzalow jak chamujesz silnikiem na gazie??? mam ten sam silnik i spalanie ze stagiem 200 jakies 16 w miescie przy nie jakiejs bardzo spokojnej jezdzie a na trasie 113.5 przy spokojnej jezdzie. Moj problem to stojaca sonda stoi tak przy 5v i jedyny skok to 0.2 v.
  
 
Cytat:
2007-05-09 13:46:40, konopek pisze:
imersion a nie masz zadnych strzalow jak chamujesz silnikiem na gazie???


Nie strzelił mi ani razu, nawet przy wciśnięciu pedału prawie na maksa przy obr. 500-600 na min. Dodatkowo od czasu do czasu mam problem z odpaleniem - długo trzeba kręcić żeby zaskoczył.
  
 
nie masz mozliwosci podpiecia sie pod sonde miernikiem ??? wyjasnil bys sobie sprawe. Ja podlaczam sie pod sterownik gazowy i wtedy widze czy sonda pracuje.
  
 
Spróbuję pomierzyć przy sobocie.
  
 
Gaz IV gen nie potrzebuje sygnału sondy.

Konopek nie wprowadzaj w błąd , Ty masz tego Staga 200 na mieszalniku, jeśli dobrze wnioskuję.
  
 
na wtrysku
  
 
Właśnie!
Przypomniało mi się, że instalator powiedział, że nie potrzebuje sygnału z sondy, więc nie jest podłączona.

imersion
  
 
Jeżeli chodzi o sondę lambda to nie jest problem. Jak błędy występują ci tylko na gazie to oznacza zle ustawioną emulacje na komputerze gazowym, jeżeli na benzynie też to oznacza zgon sondy, w razie co mam jedną w zapasie.podłącz sie pod kostkę sondy i zobacz jak reaguje, jest 3 przewodowe złącze na tylnej ścianie komory silnika lekko w lewo od głowicy.
  
 
Cytat:
na wtrysku

Pardąsik, żle wydedukowałem......
Cytat:
Jak błędy występują ci tylko na gazie to oznacza zle ustawioną emulacje na komputerze gazowym,

Na IV gen nie ma emulacji sondy.

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-05-10 10:37:13 ]
  
 
Ja odpowiadałem na problemy ryba-1 a on raczej ma instalkę II gen.
  
 
Cytat:
2007-05-10 08:42:00, imersion pisze:
Właśnie! Przypomniało mi się, że instalator powiedział, że nie potrzebuje sygnału z sondy, więc nie jest podłączona. imersion



Sam Stag nie potrzebuje sygnału z sondy, bierze i "przerabia" sygnał z wtryskiwaczy benzyny... ale wtryskiwacze benzyny potrzebują sondy... inaczej ECU nie liczy optymalnie czasów wtrysków benzyny,

Stag liczy czas wtrysku gazu na podstawie wydłużonych czasów
wtrysków benzyny i wydłuża czas wtrysku gazu...

Tak to mniej więcej działa. Czyli na LPG możesz mieć
większe spalani niż byś chciał... z powodu niepodłączonej
sondy lambda do ECU benzyny (pytanie, czy ecu leci
w trybie awaryjnym i jeszcze opóźnia zapłon).

To tak na początek dyskusji.

[ wiadomość edytowana przez: marekcaramba dnia 2007-05-10 13:39:47 ]
  
 
Cytat:
...(pytanie, czy ecu leci w trybie awaryjnym i jeszcze opóźnia zapłon)


Jeżeli chodzi Ci o check'a to się nie pali. Jak wspominałem, na benzynie spalanie jest moim zdaniem w normie.

imersion
  
 
Przy sobocie posiedze z miernikiem to moze sie czegos dowiem.
O/T Air ile Ci pali na miescie?
  
 
Jesli czasami musisz krecic ja mocniej to silnik jest przylany gazem po zgaszeniu silnika i temu musisz krecic ja dluzej to samo mialem...a ze pali ci tyle to naprawde za duzo stag jest instalacja w miare dobra...i przy okazji zobacz czy masz dobrze dysze wiercone w kolektor dolotowy bo jesli daleko od wtryskow to odrazu gaz jest zle wyregulowany i przylewa ci silnik...poprostu cos ci zle zamontowali...wezyki doprowadzajace gaz sa za dlugie i tracisz cisnienie musisz wszystko obejrzec...poczytac poszukac na forum...

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-05-11 14:48:39 ]