Poszukuję materiałów dot. FIATA 125 ABARTH!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W 75 takim wozem Fulvio Bacchelli wygrał rajd Bułgarii, może ktoś ma jakiekolwiek materiały dotyczące tej bryki?
Z góry dzięki
Pzdr
  
 
Ja kiedyś widziałem zdaje się włoską stronę z modelami abarth'ów w skali 1:18 czy coś takiego i był tam również 125 Abarth. Chyba miał kolor zielono-czarny (ew. niebiesko-czarny, dokładnie niepamiętam; adreu strony też nie pamiętam ).
Wiem, że za dużo nie pomogłem, ale zawsze to coś ....


[ wiadomość edytowana przez: Slinger dnia 2003-06-20 12:36:33 ]
  
 
O F 125 Abartha nie slyszalem, Abarth natomiast mial Fiata 125, lecz jak pewnie zauwazysz jest to troche inny fiat..link
  
 
Aha i wyszperalem jeszcze malutenki obrazek 125 R
Razem ze Stilo Abarth naturalnie jest tu pokazany. Tak wiec sadze ze pelna nazwa to bylo niestety - Fiat Ritmo Abarth 125R


[ wiadomość edytowana przez: Wyrwizab dnia 2003-06-20 12:46:50 ]
  
 
"Aha i wyszperalem jeszcze malutenki obrazek 125 R
Razem ze Stilo Abarth naturalnie jest tu pokazany. Tak wiec sadze ze pelna nazwa to bylo niestety - Fiat Ritmo Abarth 125R"
Też go znalazłem , ale jak się przyjżysz to jest tam obok stilo Fiat 131 Abarth, a obok jest drugi obrazek z Fiatem 124 Abarth , a goście w opisie siępomylili i napisali fiat 125 Abarth.
Jeszcze znalazłem na http://www.martinwillems.nl/html/voorraad-n.html ale przypuszczam, że to samoróbka, a nie oryginał Abartha.
Dzięki za pomoc
Pzdr
  
 
chyba chodzilo jednak o Ritmo
  
 
To nie mógł byc 125 Ritmo Abarth ,a to dlatego ze Ritmo mialo swoją premiere w Turynie w 1978 roku. A Fulvio Bacchelli wygrał rajd w 75 roku. W liscie startowej tego rajdu wpisane jest 125 abarth R.

znalazłem tylko coś takiego:


pozdrawiam
  
 
Ha, i juz troche wiem:
Cytat:
In 1975 in the Warsaw Rally the prototype of a rally version of 125 took part. Its technical data was really imposing:

capacity 1839 ccm, twin-cam, 16 valves, 195 Hp, top speed: 230 kmph.

The car was prepared by Abarth. In 1978 the latest sport version of 125 was created. It was Fiat 125 2000 gtj with an engine from Lancia Beta ('77), that had 112 Hp and gave the top speed over 185 kmph. There was only one specimen."


a dla niemieckojezycznych-
Cytat:
1975 nahm an der Rallye Warschau ein Prototyp einer 125er Rallye-Version teil. Seine technischen Daten waren wirklich eindrucksvoll:

Hubraum 1839 ccm, Twin-Cam, 16 Ventile, 195 PS, Höchstgeschwindigkeit 230 km/h.

Das Auto wurde von Abarth präpariert. 1978 wurde die letzte Sportversion des 125 geschaffen. Es war der FIAT 125 2000 GTJ mit der Maschine des Lancia Beta (1977), die 112 PS besaß und eine Höchstgeschwindigkeit von über 185 km/h ermöglichte. Es gab nur ein Exemplar."


Chyba niewiele ich powstalo - moze nawet same prototypy bo cieezko cos o nich znalezc
  
 
wczoraj rozmawiałem na ten temat z moim Ojcem, i dowiedziałem sie ze za czasów jego młodości w Dębicy, przy fabryce opn Stomil Dębica, znajdował sie ośrodek Rajdowy i podobno był tam niejaki 125 Abarth....dane oczywiście tylko "wspomnieniowe" wiec niepewne...ale jakas poszlaka juz jest)

...w najbliższym czasie powinienem byc w Dębicy...mam tam rodzine...wiec wybadam sprawe dokładniej...moze ktoś zna ludzi pracujacych w tym ośrodku....kto wie.....moze GO znajde ...( czyt. 125 Abarth))
  
 
trochę historii, myślę że ciekawej.... nie ma nic o 125 abarth, ale często pojawai sie wzmianka o 125 1600
Cytat:
IX Rajd Warszawski odbył się w dniach 5-7 listopada 1971 roku i stanowił 6 eliminację mistrzostw kraju. Patronat nad zawodami objęła Fabryka Samochodów Osobowych na Żeraniu, stad w nazwie przybył człon: "Polskiego Fiata". Walka o zwycięstwo pomiędzy 49 załogami była zacięta, ale wzięły w niej udział jedynie Fiaty 125p. Ostatecznie puchary zdobyli M. Stawowiak i D. Mydlarski, którzy wyprzedzili W. Markowskiego i W. Kalinę oraz A. Jaroszewicza i T. Ciecierzyńskiego. Zawody ukończyły 24 samochody.
X jubileuszowa edycja rajdu otrzymała nazwę Międzynarodowy Rajd Warszawski "Polskiego Fiata". Stało się to za sprawą załóg, które przybyły do Polski z zagranicy. Impreza odbyła się w dniach 10-12 listopada 1972 roku. Spośród 56 załóg, które wystartowały, do mety dotarło tylko 17. Zwyciężył R. Mucha z R. Żyszkowskim przed A. Jaroszewiczem z A. Szulcem oraz M. Stawowiakiem z J. Czyżykiem (wszyscy na Fiatach 125p).
XIII Międzynarodowy Rajd Warszawski "Polskiego Fiata" który odbył się w dniach 7-9 listopada 1975 roku okazał się szczęśliwy dla naszych zawodników. Najlepszymi w gronie 96 załóg, które wystartowały okazali się A. Jaroszewicz i R. Żyszkowski w Fiacie Abart 124. W pierwszej trójce znalazło się ponadto jeszcze dwóch polskich kierowców: M. Stawowiak i W. Groblewski. Rajd ukończyły 73 auta.
XIV Międzynarodowy Rajd Warszawski "Polskiego Fiata" zyskał wysoka rangę, stanowił bowiem eliminację Mistrzostw Europy. Zawody odbyły się w dniach 5-7 listopada 1976 roku. Na starcie stanęły 82 załogi, z których 42 dotarły do mety. Walka o zwycięstwo toczyła się pomiędzy T. Ciecierzyńskim i J Różańskim oraz J. Landsbergiem i M. Muszyńskim. Ci drudzy otrzymali jednak punkty karne i ostatecznie Fiat 125p 1600 okazał się lepszy od Renault 5 TS.
XV Międzynarodowy Rajd Warszawski "Polskiego Fiata", stanowiący eliminację Mistrzostw Europy i Mistrzostw Polski odbył się w dniach 4-6 listopada 1977 roku. Jadący 5 Alpine Francuzi G. Fraqvelin i J. Delaval pokonali M. Bublewicza i W. Grabarczyka w Fiacie 125p 1600. Do mety dojechało 58 załóg spośród 93, które wystartowały.

XVII Międzynarodowy Rajd Warszawski "Polskiego Fiata" (1979r.) był ponownie eliminacja Mistrzostw Europy z kolejnie wyższym współczynnikiem. I choć do naszego kraju przyjechało kilku bardzo znanych zawodników zagranicznych, to jednak powody do radości mieli nasi kibice. Zwycięstwo odnieśli bowiem M. Stawowiak i J. Różański w Polonezie 2000.
XXI Międzynarodowy Rajd Warszawski (1987r.) wiódł ze stolicy do Olsztyna. Zwyciężyli reprezentanci OBR FSO M. Bublewicz i R. Żyszkowski w Polonezie 2000