Gotuje się :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nie wiem co jest grane

Od kilku dni temperatura jest podwyższona ale dzisiaj strzałka prawię doszła do czerwonego pola a wentylator się nie wałczył.

Później postał prawię 30 min i strzałka znów podchodziła pod czerwone pole.

I jeszcze w trakcje tego postoju jakiś Debil zarysował mi zderzak z tyłu Po prostu zabić.

Chłodnica jest bardzo gorąca. w archiwum dużo nie znalazłem

Nie wiem czy tak ma być.

Sprobować wymienić płyn na nowy ( ostatnio tatuś dolewał bo trochę brakowało ) Ale nic jego nie ubyło.

Jakieś konkretne rzeczy poproszę co mógłbym sprawdzić ??
  
 
Ja na twoim miejscu na postoju poczekalbym az strzalka podejdzie na czerwone pole i czekal az sie zalaczy wentylator jednoczesnie kontrolujac czy woda w zbiorniku wyrownawczym nie bulgocze. Jesli wentylator sie zalaczy a w zbiorniku nie bedzie bulgotac i temperatura spadnie to mysle ze jest OK. Gorzej jak sie nie zalaczy to znaczy ze cos nie tak z wlacznikiem wentylatora lub wentylatorem.
  
 
Od termowłącznika wentylatora chłodnicy bym zaczął.
  
 
No na początek to ja bym sprawdził wentylator.

Wyciągasz wtyczkę z czujnika i zwierasz ją prawodem, wentylator powinien ruszyć. Jak nie ruszy to już wiesz co jest grane, albo silnik albo bezpiecznik albo coś nie tak z przewodami.

Bezpiecznik to ci teraz nie powiem który więc sprawdź sobie wszystkie (tak dla pewności). Przewody praktycznie można wykluczyć chyba że masz myszy w garażu co lubią miedź .

Jeśli wentylator ruszy po zwarciu wtyczki to problemem może być czujnik i tak zapewne będzie. Jeśli masz multimetr to możesz go sprawdzić nagrzewając silnik i mierząc jego przejście. Silnik zimny/ciepły przejścia nie ma, silnik gorący przejście jest. W zasadzie to jak wentylator ci ruszy po zwarciu wtyczki to na 99% będzie walnięty czujnik, ale może być też tak że czujnik jest OK a masz problem ze wskaźnikiem temperatury. Może pokazuje ci za wysoką temperaturę i mylnie sprawia wrażenie że wentylator powinien już się włączyć. Przyznaje dość naciągana teoria ale możliwa.

Jeśli będziesz kupował czujnik do wentylatora to zwróć uwagę na temperaturę załączenia co by nie była niższa od temperatury otwarcia się termostatu. Taki układ jest bez sensu,wentylator chłodzi zimną chłodnicę. Najlepiej kupić taki jak miałeś, jeśli odszyfrujesz jaki. Najczęściej w sklepie jest tak że mają cię w du... i dadzą ci byle jaki zaklinając się że dają ci dobry. Polecam też szroty można powybierać i napewno będzie taniej.

Tak na koniec: generalnie ani jakość płynu ani jego poziom nie wpływają na sprawność pracy układu chłodzenia, w zimie tak ale latem możesz jechać nawet na wodzie. Naturalnie poziom musi mieścić się w normie opisanej na zbiorniku płynu.

Powodzenia. Pozdrawiam.
  
 
ok po sprawdziłem i wentylator sie włancza ciut przed czerwonym polem i chłodzi elegancko. Ale po chwili znów temperatura w górę idzie

Ale na postoju ( chyba przez 10-15 min. chodził ) temperatura w normie czyli mniej więcej pośrodku Ale jak tylko wyjechałem na miasto to po około 1-2 km już wskazówka wystrzeliła w górę.

Wstyd się przyznać ale w podpisie piszę że ess ojca ( ale nie ma go teraz w domku ) i on przelał wtedy płyn że jest go sporo powyżej maxa. Zapomniałem o tym napisać. Probowałem go trochę spuścić ale strzykawką przez zbiornik wyrównawczy to ja se mogę

To może tutaj problem leży że jest go za dużo

A żeby spuścić z chłodnicy płyn to trzeba na podnośnik auto dawać ?? Bo pod blokiem to nie mam jak

Myślałem też nad odłączeniem jednego z węży co wychodzi z zbiorniczka ale nie wiem czy to coś da ??
  
 
sprawdził bym po koleji wentylator , czujnik , przekaznik od wentylatora (taki duzy zielony za akumulatorem )mozliwe ze zasniedziały styki i nie łączy (ja tak miałem )
  
 
gdy wentylator działa i wyłącze zapłon to wentylator wyłącza sie od razu
wiem ze w innych autach wentylator pracuje jeszcze jakis czas po wyłączeniu zapłonu

jak powinno byc w essim?
  
 
winogron u mnie też tak jest:| ale jak przekręcę na zapłon to wentylator znów się włancza

Może już ostygł to spróbuje spuścić tego płynu żeby było w normie
  
 
Cytat:
2007-04-27 19:00:56, MacFly pisze:
winogron u mnie też tak jest:| ale jak przekręcę na zapłon to wentylator znów się włancza Może już ostygł to spróbuje spuścić tego płynu żeby było w normie


Moim zdaniem nie musisz sie tym przejmowac. Moj essi zachowuje sie identycznie jak twoj. Spuszczenie płynu nic nie da, juz to przerabialem bo tez myslalem ze jest go za duzo wiec sobie odpusc. Wentylator po zgaszeniu silnika rowniez przestaje dzialac nawet jesli nie zdazy sie schlodzic. Wiem, ze to jest dyskomfort jezdzic i caly czas wpatrywac sie w wskazowke, ktora pokazuje co chwile czerwone pole ale masz 2 mozliwosci. Albo do tego przywykniesz i przestaniesz zwracac uwage na wskazówke, albo zglupiejesz a jazda przestanie byc przyjemnoscia tylko koszmarem. Ja bylem tak obsesyjny, ze bylem o krok od wymiany chlodnicy ale wymienilem czujnik na wskaznik na oryginalny bo mialem zamiennik, ktory zawyżał wskazania oraz termowlacznik wentylatora, ktory zalacza sie przy 93C ale to moim zdaniem zbyt malo i wroce do orginalnego wlacznika.
  
 
zgadzam sie z Raven jesli wentylator sie wlaczy to nie ma co sie martwic... ja tez sie tym przejmowalem ale ze bylem u mechanika to go spytalem co i jak z tym jest on zalaczyl wentylator na krotko potem rozgrzal escorta na maksa i sam sie zalaczyl sprawdzil czy otworzyly sie przewody i plyn chodzi i powiedzial ze ok...

na trasie pewnie ladnie nisko trzyma a leci w gore w miescie.. takie auto
ja tak mam i zyje
  
 
No to upuściłem nadmiar płynu po 19 I wykombinowałem fajny sposób czyli odłączyłem ten rurkę która wtłacza płyn do tego zbiorniczka ( ta na górze ) i płyn elegancko sam się wylał i jest już ciut niżej niż max.

I temp. w normie dokładnie w połowie ale też teraz jest chłodniej niż wcześniej.

A wracając jeszcze do tego że się w mieście grzeje, to pamiętacie jakie upały były w tamtym roku. No to u mnie zawsze temperatura była dokładnie w normie w połowie. Więc się teraz dziwię

Ale zobaczymy jutro jak będzie
  
 
Sprawdź sobie termostat, czy otwiera ci się na maxa przy temperaturze niższej niż załącza się czujnik od wiatraka.
Wymień sobie termostat na taki co się szybciej otwiera.
Sprawdź bo może czujnik pokazuje co za wysoko na desce (ale to już mówiłem).
  
 
Co do czujnika temperatury to był wymieniany jakiś miesiąc temu, więc wątpię żeby coś się z nim stało.

Co do termostatu to ja się tego nie tyka chcę jeszcze żyć ( Ojciec by mnie zabił jak bym tam sobie zaczął grzebać, zaraz z roboty wraca więc mu powiem co i jak )
  
 
u mnie dzis pekl waz idacy od chlodnicy do bloku silnika(taki w formie trojnika) i nigdzie go nie moge znalezc nawczesniej na srode mi proponowali... jutro bede musial go sztukowac bo sie w trase wybieram... moze ma ktos ze szcecina taki waz na zbyciu zawsze lepsza uzywka niz taki sztukowany i sklejany (escort ma silnik 1.4, 96 rok, ze wspomaganiem, bez klimy)
  
 
Dzisiaj z ojcem wymieniłem termostat i zobaczymy co to pomoże.

Ale stary na oko był jeszcze bardzo dobry :|

I jeszcze takie pytanko. Tak mi się wydaję ale escort zaczął olej wpitalać czyli uszczelka pod głowicą już pada lub padła, ale wycieków nie ma czy to też może mieć związek z tym że się gotuje

Bo po spuszczeniu wody z zbiorniczka wyrównawczego widziałem takie malutkie plamki na powierzchni, wyglądało to na olej
  
 
Takie fotka poglądowa mniej więcej w tym momencie załancza mi się wentylator KLIK

Czy u Was się też tak późno załancza ??
  
 
Up..

I tak jeszcze dopisze że po wymianie termostatu nic sie nie zmieniło ;(
  
 
u mnie norma do polowy i zalacza sie wentylator. aby uzupelnic zbiornik wystarczy dolac wode dest. czy musi byc plyn do chlodn.?
  
 
Cytat:
2007-05-14 23:19:23, MacFly pisze:
Takie fotka poglądowa mniej więcej w tym momencie załancza mi się wentylator KLIK Czy u Was się też tak późno załancza ??


może być walnięty czujnik temperatury - nie wiem ile jest u ciebie - ja mam 2 (MK7 99r)
  
 
Witam!Mam pytanko też o wentylator tylko trochę z innej beczki chodzi mi o elektrykę.Mam mk6 1.4 i problem polega na tym że jeśli wentylator się załączy po przekręceniu stacyjki bo jeszcze nie ostygł wystarczająco to nie mogę zapalić auta muszę poczekać aż wentylator się wyłączy i wtedy beż problemu zapala nie wiem co może być przyczyną.Dzięki za wszystkie odpowiedzi.Pozdrawiam!