Dziwny problem z silnikiem Lantra 1,5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, ostatnio coraz czesciej zdarza mi sie podczas jazdy ze stala predkoscia, ze auto zaczyna przerywac, szarpac itp...
gdy wcisne gaz to normalnie ciagnie i przyspiesza, a wiec objawy wystepuje tylko przy stalych predkosciach. nie ma roznicy czy silnik jest zimny czy zagrzany, poprostu jade sobie a tu nagle zaczyna szarpac
TPS sprawdzalem i nie ma 'dziur',
aha objaw ustepuje gdy na chwilke wylacze zaplon podczas jazdy i wlacze spowrotem wtedy wszystko wraca do normy

Wczoraj udalo mi sie podpiac PDA podczas takiej szarpaniny i wyraznie widac ze w tym czasie wszystkie czujniki pokazuja glupoty... tzn np napiecie skacze z 11,6V-16V sonda ma bardzo duze wskazania, temperatura cieczy i powietrza w ciagu sekundy potrafi zmienic sie o 10st, jedyne co sie nie zmienia to wyprzedzenie zaplonu ktore utrzymuje sie na 18-20st(przy normalnej jezdze 35-40)

jesli ktos chcialby zobaczyc odczyt to piszcie wtedy postaram sie wyslac bo mam to w pliku exela. a jesli ktos ma jakas teorie wyjasniajaca ta dziwna przypadlosc to takze prosze o opinie, bo ja sie poddaje
pozdrawiam
  
 
Czesc.

Sprawdz alternator jak laduje aku czy nie ma skokow.
ja bym obstawial wariacje Ecu pewnie kondensatory ci wyschly i masz przepiecia. Wymieniałes Kondensatory w ecu??
  
 
kondensatory wymianielem 2 mies temu. jesli chodzi o ladowanie, to gdy silnik normalnie chodzi(gdy nie ma problemu z przerywaniem ) wskazuje 14V-14,1V
mi sie wydaje ze to ECU świruje, ewentualnie jakis przekaźnik...
  
 
Ciekawe czy podczas siupow tez daje 14V??

Ja tez w swoim wymienilem kondziorki ale za pozno.

Wyslalem ecu do bartka i okazalo sie ze polowa plytki Ecu nie ma zasilania.
Tez mialem siupy na poczatku a pozniej wogole auto zamilklo na Pb
Ja za reanmacje swojego ecu zaplacilem ok100zl. ale bylo co naprawiac. Najwazniejsze to wykrec ecu i sprawdz czy procesor nie jest spuchniety lub nadpalony. Reszte da sie naprawic.
  
 
na poczte ci wyslalem log'a , tam widac wyraxnie ze podczas 'siupow' ladowanie tez skacze,
a ostatnio zaobserwowalem ze ladowanie slabnie podczas jazdy az nagle zaczyna auto szarpac, wiec raczej na 99% bedzie to problem z ladowaniem, tylko zasrtanawiam sie czy regulator napiecia czy alternator?
  
 
Proponuję poczytać w tym poście -> http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=176762&c=89&f=7

Swoją drogą nie tylko Ty masz taki problem, tam ciągniemy ten temat już dłuższy czas i szczerze mówiąc nic nie pomaga, a problem ten nie występuje tylko w lantrze, ale także w scoupe, acentach itp. Mówiąc krótko to chyba ogólna bolączka hyundaiów ;/
  
 
Witam. Mam podobny problem od kiedy pokrecilem czujnikiem polozenia przepustnicy wiec moze i u ciebie w tym jest problem...
  
 
tym czujnikiem nie mozna sie bawic
A problem nie tkwi w TPS'ie tylko prawdopodobnie w ECU nie jest to jeszcze sprawdzone ale juz niedługo...
Jeśli nie wiesz jak ustawić TPS'a to już mowie:

1. rozgrzać silnik do momentu włączenia wentylatora
2.Zgasić silnik
3.Teraz w miejsca S1 i S2 wbijamy igły (licząc od lewej pierwszy i drugi kabelek czujnika przepustnicy). Znów włączamy zapłon na ON bez odpalania silnika. Do igieł podłączamy miernik - powinno być 0.5V

Lub jeśli masz palmtopa to ustawiasz TPS na 10%

pozdrawiam