MotoNews.pl
  

Spadające obroty na LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam spadające obroty na LPG dodam że regulacje pokretłami od składu mieszanki i od obrotów nic nie dają.filterek jest wymieniony.jak odpale na benzynie i przełącze na gaz to pali tylko jak dodam gazu,puszczając gaz momentalnie spadaja obroty i gasnie.dodam ze polonez gaznikowy.czy ktoś wie o co chodzi?? czy to membrana?? instalacja ma rok czasu!!!
  
 
Polonez gaźnikowy,czyli zapewne reduktor podciśnieniowy.Na poczatek sprawdź czy nie spadł/przetarł się wężyk podciśnienia idący od kolektora do parownika.
  
 
wężyk od kolektora jest ok.udało mi sie ustawić jakoś niskie obroty ale za to teraz jak dodam gazu to sie dławi.aha i dodam ze te obroty pływaja.

aha no i rurka podcisnienia od kolektora dolotowego ssie jak cholera wiec co ?
  
 
U mnie było to samo. Też mam gaźnikowca. Skubaniec gasł czasami na wolnych (np. gdy czekałem na światłach i był na luzie) i nie trzymał obrotów. Wymieniłem membrany w parowniku i pomogło. Pamiętaj, że po wymianie membran musisz dać im troszkę czasu na ułożenie się. Ile przejechałeś w tym czasie na gazie? Koleś od gazu powiedział mi, że membrany starczają na około 40-60 tys. km. Moja instalacja LPG to Lovato. Nie chcę Ci niczego sugerować ale u mnie pomogło.


[ wiadomość edytowana przez: oskar666 dnia 2004-02-21 10:16:55 ]
  
 
za brak niskich obrotów na gazie odpowiedzialne są tylko i wyłącznie membrany w parowniku... wymien i bedzie grało

-----------------
FSO Seicento 19.06.2005
www.centomania.pl
  
 
A sprawdziłeś filtr powietrza?
  
 
Jest jeszcze jedna rzecz która moze być przyczyną, może błacha, ale moze okazać sie trafna a mianowicie zła jakość gazu, proponowałbym przed jakąkolwiek renowacją parownika zatankowac gdzieś indziej (tam gdzie mają dobry gaz) i spróbowac wyregulować, bo potem może okacać sie że nadal będzie tak samo i że forsa poszła niepotrzebnie, chyba że tanujesz na renomowanej stacji. Ja przed zmianą parownika porównałem pracę na 3 stacjach i wtedy wiedziałem że jest do naprawy/wymiany. Teraz jest już ok, ale dziś przestawiłem termostat powietrza na zimne i musze poczekać aż instalacja sie dostosuje, przed zimą przestawiłem na ciepłe termostat i po tygodniu było już ok, obroty nie falowały.


[ wiadomość edytowana przez: Mebig dnia 2004-02-21 15:39:25 ]
  
 
Witam wszystkich klubowiczów, mam poloneza 1,6 GLI + gaz bez kompa z wtryskiem Abimex od około roku silnik bardzo dziwnie pracuje. Ciężko odpala na gazie a jeżeli odpali to obroty spadają mu na 500. Czasami jest tak że jak się silnik nagrzeje to wolne obroty są OK ale częściej są bardzo niskie. Na benzynie wszystko jest spoko. Zmieniane były świece, kable, silniczek krokowy, regulowany gaz i nic - obroty niskie (jakby nie chodził 1 baniak). Przy normalnej jeżdzie na biegu silniczek chodzi spoko. Może ktoś miał podobny problem ?
  
 
Skoro na benzynie chodzi ok to przyczyny trzeba by szukać w gazowni,tak sobie myslę.
Nie bardzo przychodzi mi o co może biegać
  
 
ja mialem podobny problem walczylem z tym pol roku, na benie bylo lux, a na gazie lipa totalna te same objawy wydalem kupe kasy na czyszczenie reduktora wymiane igly regulujacej po czym okazalo sie ze problem zniknal po wymianie przewodow idacych z reduktora do gaznika tyle ze ja mam zwykly silnik 1.5 .pozdrawiam.
  
 
Tak, ja miałem podobny problem przez dwa lata w Seicento 1.1 (mono wtrysk). Poprzedni właściciel założył do niego instalację LPG bez kompa. Na benzynie wszystko ok, ale na gazie miewał takie same dolegliwości jak twój poldzio. Nie warto na takim czymś oszczędzać i montować instalacji bez kompa do auta na wtrysku!
  
 
U mnie pomaga zwykła regulacja zaworów. Po regulacji na jakieś 20 000 km problem znika a później od nowa (prawdopodobnie nadpalaja sie gniazda zaworów)
Mozesz spradzić napewno nie zaszkodzi - powodzenia.
  
 
a czy sprawdziłeś najprostszą możliwą przyczynę czyli filtr gazu ? Może jest zasyfiony ? U mnie właśnie wtedy był problem z obrotami na gazie.
  
 
wymieniłem wczoraj filtr od gazu był zasyfiony, przeczyściłem silniczek krokowy iiiiii po restarcie kompa chodził na gazie dobrze aż 1 dzień coraz bardziej stawiam na gazownię. Może ktoś się orientuje ile kosztuje nowa ?
  
 
Komplet membran + wszystkie uszczelki do LOVATO 80 zł.
  
 
ja natomiast mam problem gdy wcisne gaz do dechy - w ogole nie ciagnie! obroty sa stale a jak odpuszcze troche to zaczynaja juz isc w gore. naciagnalem troche linke gazu bo mialem bardzo nisko pedal i zaczely sie te problemy. oczywiscie moglbym powrocic do poprzedniego ustawienia ale to chyba nie o to chodzi. czy to moze byc kwestia instalacji? znajomy powiedzial mi zebym odkrecil prawa srube od gazu. co Wy na to?
  
 
Witam mam dziwne skoki obrotow na gazie wachaja sie miedzy 1500a 1000 mam poloneza 93r na gazniku regulowane byly obroty i na gazniku i parowniku parownik czysty szlam spuszczony filtr powietrza nowy moze to byc wina parownika?
Instalacja ma juz 8 lat na benzynie jest ok
Dzieki z gory
  
 
Rozumiem że na benzynie wszystko jest OK? Jeśli tak, to najprawdopodobniej padły membrany w parowniku. Jeśli nie boisz się odkręcić kilku śrubek, to możesz spróbować wymienić sam - koszt od 50 do 100zł w zależności od rodzaju parownika.

  
 
sorki że się wtrącę ,u mnie z obrotami jest tak , że do chwili nagrzania się silnika obroty na biegu jałowym są książkowe ,ale gdy temp. dojdzie do 75-80 to obroty spadają i silnik ma nierówną pracę ,co możę być powodem???,silnik 1,6 gsi 100000 km przeb.proszę o radę ,pozdrawiam wszystkich klubowiczów.