MotoNews.pl
  

Panewki w maluszku...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
otóż chyba powoli panewki mi się kończą, po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach pali sie lampka ciśnienia oleju. Samochód chce za miesiąc sprzedać, ale chce to zrobić. Jaki koszt nowych panewek? Chce to zrobić na szybko, bez szlifowania wału itd., po prostu odkręcam wyjmuje stare, zakładam nowe.

A tak wogóle to które mogą być padnięte? Te korbowodowe czy te drugie?
Ile czasu mi to zajmie? (wymiana)
  
 
korbowodowe to pikus...jakis dwie godziny na parkingu...z.dejmujesz miske i juz masz do nich dostep...koszt w toruniu 20zł/komplet
jak głowne panewki....trza silnik wyjmowac...troszke roboty bedzie...
  
 
Panewki zachciało Ci sie wymieniac?? Jeśli wynieniać to korbowe. Głównych nie ma sensu bez szlifu. Cena korbowych to około 14,5zł w Bimecie. Heh ja sklep fabryczny mam pod nosem Ile trwa wymiana?? Trzeba spuścić olej (10min) odkręcić miskę olejową (3,5 min) oblukać sprawę (4min) wykręcić świece (2min) dla łatwiejszego obracania wałem. Odkręcamy 4 sruby łba korbowodu (2min). jak do tej pory 21,5 min, nie jest źle. No i jest problem. Jeśli masz śrubę nanometryczną, lub dobrą suwmiarke to super, jeśli nie to mamy problem. Musisz poprostu wiedzieć co kupować a dokładnie na jaki wymiar (średnica czopów), no wiesz jak bielizna dla kiobiety. Jeśli wał jest nominalny to możesz kupić panewni nominalne ale nigdy nie masz pewności czy poprzedni właściciel nie robił szlifów. Potem już tylko wycieczka rowerkiem po częsci i składanie wszystkiego do kupy!! Poszukujesz pomocy?? Dogadamy sie
  
 
to może ja podstawiam auto, asystuje, organizuje suwmiarke, transport po części, płace (może jakieś zestawy z McD?)
jestem mocno chętny, konkrety na GG
  
 
OK!!
  
 
Heh, jednak nie panewki . Madcar masz jakieś inne opcje?? Wedle moich informacji albo pompa olejowa wyjeżdzona albo wałek rozrządu ciśnienia nie trzyma (też wyjeżdzony). Czy pokrywa sie to z waszymi doświadczeniami??
  
 
jak dla mnie to na 100% brok w wale korbowym! Jest to normalne w maluchach.... musisz zdjąć miskę olejową, ustawić wał, tak aby przeciwwaga była z boku i zobaczysz pośrodku taką małą zaślepkę, wciśnij ją a potem zaklep żeby znów nie wyszła, potem obruć wał o 180 stopni i zrób to samo z drugiej strony.
Jeśli coś niejasne to pytaj.
  
 
kurde, ale paneweczki po 60 tys. w stanie prawie idealnym
a autko mocno pędzone... faktycznie może zaślepka w wale to by było szczęście w nieszczęściu, ja się obawiam że to jednak pompa...

sie sprawdzi w przyszłym tygodniu...
  
 
panewki jak się nie uszkodzą w czasie docierania i silnik jest dobrze dotarty, to potem mało co /brak ciśnienia,przegrzanie/ może im zaszodzić. a te zaślepki to sprawdzenie zajmie ci mało czasu, a przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz
  
 
I co?? Znów rozbierać?? NIE!! Zaślepki raczej nie. Czemu? A to dlatego, że gdyby zaślepka padła to ciśnienia nie byłoby cały czas! A w Twoim przypadku tylko na wolnych. No i jeszcze jedno. W przypadku zaślepki temperatura nie grała by większej roli a u Ciebie temperatura jest Twym wrogiem. Przeciez dopiero wtedy zaczyna sie świecić kontrolka. Ja obsteje na okolice pompy oleju
  
 
A ja obstaje przy:
1. Zły olej i jak jest gorączka woda się robi.
2. Pompa oleju ale kurde ona jest przewidziana na 100000km.
3. Panewki.
4. Zlookaj łączenie na czujniku oleju.
  
 
1. Odpada!! Olej nowy 20w-50 QS
2. możliwe
3. Panewki sprawdzone!!
4. mozliwe
  
 
1. Olej wypas bardzo dobry.
2. Zlookaj pompe.
3. Zakładam że nie wyciorane
4. Zlookaj bo kumpel też miał na jednym włośku a kurde pół silnika rozebrał
  
 
Panewki na szczęście w stanie suuper, jak na taki przebieg (60 tyś) i sposób uzytkowania!! Będziemy kombinować!!
  
 
Cytat:
2003-06-14 00:46:35, simon_pg pisze:
I co?? Znów rozbierać?? NIE!! Zaślepki raczej nie. Czemu? A to dlatego, że gdyby zaślepka padła to ciśnienia nie byłoby cały czas! A w Twoim przypadku tylko na wolnych. No i jeszcze jedno. W przypadku zaślepki temperatura nie grała by większej roli a u Ciebie temperatura jest Twym wrogiem. Przeciez dopiero wtedy zaczyna sie świecić kontrolka. Ja obsteje na okolice pompy oleju



Mylisz się!! wiem bo tak miałem!!!
Zimny silnik-gęsty olej-przez szczelinę mało ucieka!
Ciepły silnik-żadkio olej-szybko ucieka!
nie pompa!!!! Jak by pompa dawała za małe ciśnienie to by olej pali się na WYSOKICH OBROTACH !!!!
Zobaczcie te chore zaślepki-koszt gdzieś 7pln, bo tyle kosztuje uszczelka pod michę, naprawdę warto to sprawdzić!!
Dziwi mnie to że zawsze wszystko robicie od dup.. strony.
Wymienicie panewki, wywalicie kasę a olej i tak będzie się świecił.....
  
 
Posłuchajcie Garusa ma racje...podobne cosik miał mój kumpel w swoim malcu, jak jechał i był zimny spoko a jak tylko zrobił 3 km już po ciśnieniu non-stop się paliło...pozdrawiam