Jak uzyskac ciagle 800Watt w essim? (wogole w aucie)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

chodzi o to, jak uzyskac (oczywiscie z wlaczonym silnikiem) prad o mocy 800W w aucie? W gre wchodzila by jakas przetwornica, bo musialoby to byc podlaczenie urzadzenia 220V o poborze mocy okolo 800-900Watt (klimatyzator przenosny dokladnie).

Nie pytajcie dlaczego, tylko czy sie da i w jaki sposob.

Z gory dzieki, pozdr.
  
 
Drugi alternator, do tego akumulator powiększony o około 40Ah.
  
 
dlaczego ? żarcik
  
 
widzialem na alegro przetwornice 12v/230v o mocy okolo 800W ciaglej pracy. Czy taka wymaga tez wzmocnionego akumulatora i dodatkowego alternatora? A nie da rady zalozyc mocniejszego alternatora bez ostrych przerobek auta?
  
 
tak na chłopski rozum:

P=U*I
800=12*I
I=800/12=66A, nie liczac spadkow napiecia itd, takie obciazenie wymagalo byc hcociazby specjalnej instalacji z "grubymi" przewodami.

pozatym, policz jak jedziesz masz zapalone swiatła liczmy tylko + 50+50+12+12 (nie licze ze sluchasz muzyki i ze uzywasz kierunkowskazow) czyli masz 124W = 10,3A oczywiscie jako policzysz inne odbiorkini to wydzie duuzo wiecej, dodaj do tego owe 66A i pewnie kolo 80-100a by wyszlo, pytanie ile wyciagnie alternator i ile wytrzymie akumulator.


po stronie 230V bedzies zmial pobor ok: 800/230=3,47A

licz sie z tym ze jak przetwornica ma wydajnosc 800 to pobierze po stronie 12V wiecej niz 800W

[ wiadomość edytowana przez: Asior dnia 2007-05-22 12:53:24 ]
  
 
Cytat:
2007-05-22 12:50:18, MayheM pisze:
widzialem na alegro przetwornice 12v/230v o mocy okolo 800W ciaglej pracy. Czy taka wymaga tez wzmocnionego akumulatora i dodatkowego alternatora? A nie da rady zalozyc mocniejszego alternatora bez ostrych przerobek auta?



Kombinować możesz. Ale ja swoje napisałem.
  
 
Do zasilania urządzenia na 230V (w unii jesteśmy ) jest potrzebna przetwornica 12/230. To jasne. Ale teraz nie wszystkie urządzenia chcą poprawnie współpracować z tymi przetwornicami. Przetwornica nie daje prądu sinusoidalnego, tylko jakiś przebieg zbliżony do niego i czasem są problemy (na kłopoty z obrazem tv jeśli podłączony). To też trzeba sprawdzić. Kolejna sprawa, to sprawność tej przetwornicy. Żadne urządzenie nie ma sprawności 100%. Podobnie i te przetwornice. Nawet zakładając optymistycznie, że przetwornica ta ma 80% sprawności, to do mocy wyjściowej 800W potrzeba 1000W =1kW na wejściu. dodatkową sprawą jest to, że wszelkie urządzenia wyposażone w silniki (klimatyzator posiada co najmniej dwa: do sprężarki i do nawiewu) przy rozruchu pobierają większą ilość energii, tak zwany prąd rozruchowy. Dlatego też jeśli już dobierać przetwornicę, to o mocy co najmniej 30% większą od mocy urządzenia.
  
 
Stanowczo będzie cieżko uszykać to z samochodu przy ograniczonej ilości przeróbek. Dużo prądu potrzebujesz, a instalacja samochodu nie jest do tego przystosowana.
  
 
Cytat:
2007-05-22 13:04:30, Blazey pisze:
Do zasilania urządzenia na 230V (w unii jesteśmy ) jest potrzebna przetwornica 12/230. To jasne. Ale teraz nie wszystkie urządzenia chcą poprawnie współpracować z tymi przetwornicami. Przetwornica nie daje prądu sinusoidalnego, tylko jakiś przebieg zbliżony do niego i czasem są problemy (na kłopoty z obrazem tv jeśli podłączony). To też trzeba sprawdzić. Kolejna sprawa, to sprawność tej przetwornicy. Żadne urządzenie nie ma sprawności 100%. Podobnie i te przetwornice. Nawet zakładając optymistycznie, że przetwornica ta ma 80% sprawności, to do mocy wyjściowej 800W potrzeba 1000W =1kW na wejściu. dodatkową sprawą jest to, że wszelkie urządzenia wyposażone w silniki (klimatyzator posiada co najmniej dwa: do sprężarki i do nawiewu) przy rozruchu pobierają większą ilość energii, tak zwany prąd rozruchowy. Dlatego też jeśli już dobierać przetwornicę, to o mocy co najmniej 30% większą od mocy urządzenia.



hehehe tylko kto uzyska 1KW w aucie ?? mozliwe jest napewno (np. tzw demo-cary) ale w naszych polskich warunkach gra nie jest warta swieczki
  
 
Cytat:
2007-05-22 13:10:23, Asior pisze:
hehehe tylko kto uzyska 1KW w aucie ?? mozliwe jest napewno (np. tzw demo-cary) ale w naszych polskich warunkach gra nie jest warta swieczki



No bez przesady. Alternator w RSie i TD daje 980W. Drugi taki i problem z głowy. W niektórych Cytrynach są alternatory 1400W.
  
 
albo agregat pradotwórczy do bagaznika i po sprawie
  
 
Cytat:
2007-05-22 13:12:37, WilK pisze:
No bez przesady. Alternator w RSie i TD daje 980W. Drugi taki i problem z głowy. W niektórych Cytrynach są alternatory 1400W.



jak podlaczysz drugi i w pelni obciazysz to ci kilka km odejdzie pozatym masa przerobek wraz z instalacja elektryczna.

inaczej, skoro w rsie mamy 980W, policz jak wlaczysz wszystkie odbiorniki jakie tylko mozliwe (w seryjnym aucie) ile W uzyskasz ?? 500 ?? wniosek: altek musi miec spory zapas, na chociazby ladowanie aku
  
 
Cytat:
2007-05-22 13:16:07, Asior pisze:
jak podlaczysz drugi i w pelni obciazysz to ci kilka km odejdzie pozatym masa przerobek wraz z instalacja elektryczna. inaczej, skoro w rsie mamy 980W, policz jak wlaczysz wszystkie odbiorniki jakie tylko mozliwe (w seryjnym aucie) ile W uzyskasz ?? 500 ?? wniosek: altek musi miec spory zapas, na chociazby ladowanie aku



Alternator w RSie i TD daje 980W. Drugi taki i problem z głowy.

Read carefully what I wrote
  
 
ok...

musze pomyslec zatem..
  
 
Na pewno będzie mniej roboty żeby dać 2 alternator i aku + klimatyzator niż montować klimę.
  
 
Zakładając, czysto teoretycznie, że wydajność klimatyzatora auta i wydajność tego klimatyzatora na 230V jest taka sama, to przy podłączeniu tego drugiego poprzez przetwornicę, czy drugi alternator, koszt schłodzenia auta będzie o około 40 % większy (co najmniej). Poza tym nie wiem, jak klimatyzator domowy, przeznaczony do pracy na stabilnym podłożu, będzie się zachowywał w czasie jazdy. Olej znajdujący sie w agregacie może się dostać do układu w czasie pracy agregatu, a to kończy się z reguły awarią.