Tylna belka od Astry GSi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam !
Przez zwyrola Zoltara zachorowałem poważnie na hamulce tarczowe na tylnej osi. Mam pytanie do kolegów obeznanych w temacie - czy swap takiej belki od astry GSi jest rzeczą w miarę prostą, czy też w ślad za nim wymagana będzie ingerencja w przednim zawieszeniu i hamulcach ? Aha - jeżdżę na standardowych 14-kach i raczej nie zamierzam tego zmieniać. Czy taka wymiana od strony technicznej ma sens ?? Pomijam względy emocjonalne i finansowe.
  
 
Swap o jakim piszesz jest jak najbardziej wykonalny. Pamiętaj jedynie, że za sprawą "przesiadki" na tarcze na tylnej osi zmuszony będziesz pokombinować z linką hamulca ręcznego.
Sama wymiana belki nie nastręcza kłopotów, a dodatkowo posiada sztywniejszy stabilizator co usprawnia auto w przypadku jazdy w zakrętach.

Co do sensu...
- jeśli czujesz taką potrzebę, to nic nie stoi na przeszkodzie
- pamiętaj, że samochód i tak generalnie "hamuje przodem" a jeśli zostaniesz przy standardowej szerokości opon, to tak czy inaczej doprowadzisz do zablokowania kół przy hamowaniu.
- jeśli dobrze wykonasz taką modyfikację, ham. ręczny będzie "łapał" o wiele lepiej aniżeli w serii

Musisz też postarać się znaleźć belkę z Astry, która nie była bita, gdyż na rynku jest sporo elementów, najzwyczajniej w świecie - krzywych.
Pamiętaj, że elementy tego układu będą zawsze droższe aniżeli bębny i szczęki fabryczne.

Jeśli coś jeszcze mi się przypomni to nie omieszkam napisać

Pozdrawiam - SpeedR
  
 
pytanko....czy tylko astra gsi wchodzi w rachubę?...

Jak sie nie mylę to Pstruś zamoncił ze Saaba jakiegoś tam...czyli tak naprawdę belkem Vectrową (dziwny ten Opelowo-Vectrowy) mariaż był ale z tego co kiedyś czytałem , faktycznie był !)
  
 
z saaba mial zaciski z przodu

... tez zachorowalem.

czy jak to kupie bedzie ok?
http://allegro.pl/item195755791_belka_tylna_opel_astra_gsi_piasty_tarcze_klocki_.html




[ wiadomość edytowana przez: Cwikus dnia 2007-05-26 13:35:26 ]

[ wiadomość edytowana przez: Cwikus dnia 2007-05-26 13:35:54 ]
  
 
Hehe, Rafał mamy na oku tę samą aukcję.

Łukasz, dzięki za odpowiedź, po cichu liczyłem że właśnie Ty odpowiesz . A jak wygląda sprawa z ABS-em ? Da się podpiąć bezproblemowo, czy trzeba uprawiać druciarstwo ? Czy w ogóle należy zapomnieć o ABS-ie przy takiej zabawie
  
 
Skoro trzeba kombinować z linką ręcznego, to nie można zaadaptować również linki od tej belki
  
 
Za 200-300 warto.

Ale za 650, to cena z kosmosu... Zresztą ta belka od pół roku jest na allegro.

Nie kupujcie za taką kasę... Szukajcie na spokojnie.


Sławek.

Najpierw zrób przód, tak jak Ci wspominałem i będzie ok.
  
 
Cytat:
2007-05-26 14:52:04, Zoltar pisze:
Najpierw zrób przód, tak jak Ci wspominałem i będzie ok.



To swoją drogą .
Najpierw tylko wymienię tę cholerną wiązkę ABS .

Pozdrowienia.
  
 
to znalazłem z opisa Kolegi Pstruś...ale Un zastosował chyba tarczobębny
Cytat:
2006-06-23 01:46:15, PSTRUS pisze:
...potrzebne są flansze do zacisku tutaj (astra gsi) piasta zostaje orginalna ale ja zastosowałem od saaba900 (lepsze łorzyska)oraz zacisk saab900 belka zawiechy orginał, albo może być od vectryA(gruby stabilizator) lub system niezależny ale on jest dopiero w trakcie budowy



Se pozwolem tesz zacycić sie samego tysz..:
Cytat:
2006-11-02 20:21:01, bogdan1 pisze:
Kolega Pstruś (który zresztą bezpowrotnie gdzieś zaginął) zastosował z tyłu elementy z Saaba ...co na początku mnie mocno zdziwiło ( pisał że wszystko pasuje bez żadnych przeróbek !! -tylko oryg. linka ręcznego z espero wymagała skrócenia) ...ale potem doczytałem w literaturze, że.... Saab 900 z lat prod.93-98 bazował na aucie...OPEL VECTRA! (wspólna plyta podłogowa, jeden z motorów też taki sam...itp) W tym kontekście wcale mnie nie zdziwiło by występowanie Espero w wersji z tarczami z tyłu czy pełna "kompatybilność" tej części hamulcowej z opela

  
 
Kupowanie całej belki od astry za taką kase to wystarczy tarcza kotwiczna zaciski tarczobębny klocki oraz linka ręcznego.Jesli espero posiada ABS tym lepiej bo piasta zostaje orginalna.Ostatnio widziałem na Allegro zaciski za ok 40-50zł (vectra calibra astra omega saab kadett) Jesli chodzi o przód to ogranicz nas tylko rozmiar felgi max co wchodzi w 15'' to tarcza 288mm i zaciski vectryB calibry po 95r. oraz saaba 93. W felgi 17" wpakujemy tarcze 299-310 z zaciskami od senatora omegi (zaciski gerling) tarcze pasują od MB-Cklasa. Super pasują zaciski od porsche 924 i tarcze 310mm ale cena
  
 
Zainteresowałeś mnie.


Jak znajdziesz jakiś fajny komplet, zarzuć PW
  
 
Właśnie kompletuje zestawik dla Bogdana1. W tym tygodniu odbieram zaciski i całość składam.Pozostaje dokupić nowe tarcze i klocki ale tu będzie decydował Bogdan1 jeśli oczewiście zdecyduje się na zakup zestawu
  
 




No i nie będzie niespodzianki
  
 
Cytat:
2007-05-29 15:43:11, krzychu_ch pisze:
..No i nie będzie niespodzianki


Pierwsze (no może drugie ) słyszę..

ale jak naprawdę będzie to będzie i jakaś dokumentacja foto z tegp zdarzenia...

po raz kolejny powtórzę....Wielka szkoda że Kolega Pstruś mieszka tak daleko od ślonska....przy takim PRAKTYKU jak On...wszyscy byśma już jeździły konkretnie poprawionymi Esperaczkami ..